بازدید 3703

تحریم‌ها، جنگی علنی علیه ایران و روسیه است

کد خبر: ۴۴۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲ 01 November 2014
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و روسیه را یک جنگ اعلان شده دانست و گفت: همکاری‌های مستمر سیاسی و اقتصادی میان دو کشور می‌تواند آثار تحریم‌های ظالمانه غرب را کاهش دهد.

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز (پنجشنبه) با پوشکوف رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سبحانی‌فر در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات فیمابین گفت: توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از هرگونه رویکردی در جهت توسعه مراودات در عرصه‌های گوناگون به ویژه روابط پارلمانی میان مجالس دو کشور حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در ادامه با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: دشمنان مشترک ایران و روسیه همواره به دنبال ضربه زدن به منافع دو کشور هستند و بایستی با وحدت‌نظر و همگرایی به مقابله با سیاست‌های ناعادلانه آمریکا و همپیمانانش پرداخت.

سبحانی‌فر تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و روسیه را یک جنگ اعلان شده دانست و تصریح کرد: همکاری‌های مستمر سیاسی و اقتصادی میان دو کشور می‌تواند آثار تحریم‌های ظالمانه غرب را کاهش دهد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان با تقدیر از مواضع عادلانه و مثبت روسیه در حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: اتهامات هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بهانه‌ای برای تحت فشار گذاشتن مردم ایران بوده است و مذاکرات اخیر 1+5 با جمهوری اسلامی ایران حقانیت کشورمان را ثابت نمود.

در ادامه این دیدار پوشکوف رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه با اشاره به نزدیکی مواضع جهانی دو کشور در موضوعات بین‌المللی گفت: استقلال و حق انتخاب هر ملتی برای سرنوشت خود از سیاست‌های مشترک روسیه و جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع خوشایند غرب نیست.

پوشکوف آمریکا را عامل بی‌ثباتی در جهان دانست و افزود: هرگونه دخالت آمریکا در مسائل منطقه‌ای و ایجاد انقلاب‌های رنگی سبب ناامنی و بی‌ثباتی در کشورهای مختلف گشته است.

رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه در پایان تحریم‌های صورت گرفته علیه روسیه را در جهت ضربه زدن به اقتصاد روسیه دانست و تصریح کرد: عدم موفقیت تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران نشان داد هیچگاه تحریم‌های ابزاری برای عقب‌نشینی مردم و دولت‌ها نیست.

همچنین رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در دیدار جداگانه‌ای با رومانف نایب‌رئیس کمیته بین‌الملل دوما و عضو گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران دیدار کردند.

سبحانی‌فر با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور گفت: ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و روسیه وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت روند توسعه مناسبات فیمابین را شتاب بخشید

وی نشست‌های مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی میان مجلس شورای اسلامی و دومای روسیه را در جهت افزایش سطح ارتقای مناسبات دوستانه دو کشور لازم و ضروری خواند.

رومانف عضو گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران رفت و آمد مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور و سفر قریب‌الوقوع ناریشکین رئیس دومای روسیه به تهران را نشانه عزم جدی مسئولان عالیرتبه دو کشور در ارتقای سطح مناسبات فیمابین دانست.

لازم به ذکر است در این دیدارها صفر نعیمی‌رز، هادی قوامی، محمدحسین قربانی، محمدتقی توکلی و عباس صلاحی نمایندگان مردم آستارا، اسفراین، آستانه اشرفیه، الیگودرز و تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در سخنانی با ارائه نقطه‌نظرات خود راهکارهایی را برای توسعه مراودات اقتصادی و صنعتی میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند و خواستار رایزنی‌های مستمر در جهت هماهنگی هر چه بیشتر سیاست‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل