بازدید 3748

سلفیان مصر خواستار انقلاب علیه السیسی شدند

جبهه سلفی مصر با صدور بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود خواستار انقلاب علیه عبدالفتاح السیسی رییس جمهور و به تعبیر خود حکومت نظامیان در این کشور شد.
کد خبر: ۴۴۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ 01 November 2014
جبهه سلفی مصر با صدور بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود خواستار انقلاب علیه عبدالفتاح السیسی رییس جمهور و به تعبیر خود حکومت نظامیان در این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، جبهه مزبور بیست و هشتم نوامبر 2014 را به عنوان روز آغاز انقلاب خود اعلام کرد بدون آنکه علت انتخاب چنین روزی را بیان کند.

این جبهه سه هدف برای انقلاب خود یعنی ' تحمیل ماهیت - مخالفت با سلطه جویی - سرنگون کردن حکومت نظامی' برشمرد.

جبهه سلفی مصر خود را نمایانگر انجمن در بردارنده نمادهای اسلامی و سلفی مستقل این کشور می داند.

جبهه مزبور همچنین شامل جناحهای مبلغ است که در استانهای مختلف مصر فعالیت دارند . این جبهه یکی از ساختارهای تشکیل دهنده ائتلاف ملی حامی مشروعیت 'حاکمیت اخوان المسلمین در مصر و مخالف کودتای شکل گرفته علیه محمد مرسی ' است . 

از سوی دیگر 'امام یوسف' یکی از رهبران ائتلاف حامی مرسی ابراز داشت : 'این طرح یعنی برپایی انقلاب اسلامی در مصر علیه سیسی در میان ائتلاف مطرح نشده است. 

وی افزود: این ایده تنها نمایانگر خواست و اراده جبهه سلفی است و بیانگر خواست و اراده ائتلاف نیست هر چند این جبهه خود بخشی از ائتلاف بشمار می رود.

از سوی دیگر عادل نصر سخنگوی تشکیلات موسوم به 'الدعوه السلفیه' اظهار داشت: هر گونه فراخوان دادن برای ایجاد آشوب و بلوا و درگیری اقدام مردودی است و برای کشور و مردم چیزی جز فساد و تباهی به همراه نخواهد داشت .

عادل خاطرنشان کرد : تلاش برخی برای سرنگون کردن دولت کنونی مصر تنها به سود دشمنان اسلام است و از سرنگون شدن دولتهای پیشین در مصر تنها اسراییل و غرب سوده برده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل