بازدید 4446

تقدیر نخست وزیر مالزی از هنرمندان ایران

نخست وزیر مالزی از هنرمندان ایرانی شرکت کننده در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی تقدیر کرد.
کد خبر: ۴۴۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ 01 November 2014
نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی از هنرمندان ایرانی شرکت کننده در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، آیین گشایش رسمی این جشنواره شب گذشته با حضور 20 هنرمند ایرانی و هنرمندان 9 کشور دیگر در 'پوتراجایا' پایتخت سیاسی مالزی برگزار شد و نخست وزیر این کشور از شرکت ایران در این جشنواره فرهنگی - هنری بین المللی تقدیر کرد.

وی در این مراسم که ده ها هنرمند کشورهای اسلامی و 'علی اکبر ضیایی' رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور نیز حضور داشت، همچنین با تاکید بر این که اسلام باید به عنوان دین صلح و زیبایی دیده شود، گفت : اسلام به جای این که دین تروریسم و دشمنی معرفی شود باید به عنوان دین صلح و زیبایی پذیرفته شود.

نجیب تون رزاق گفت: متاسفانه برخی گروه های تروریستی و تندرو از مذهب برای اهداف تروریستی خود سوء استفاده می کنند که این امر منجر به گسترش ترس از اسلام می شود که باید مانع آن شد.

وی با تاکید بر این که آنچه تروریست ها از اسلام ارایه می کنند اسلام واقعی نیست، گفت: اسلام واقعی دین نور، صلح و عدالت است و این امر را باید کل جهان بپذیرد.

نخست وزیر مالزی در ادامه با اشاره به دومین جشنواره فرهنگ و هنر مالزی، این رویداد فرهنگی – هنری را نشان دهنده زیبایی اسلام برای معرفی به جهان دانست و گفت که این جشنواره از ترویج هنر و فرهنگ اسلامی که در دین ما مورد تشویق قرار گرفته است، حمایت می کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره در پوتراجایا پایتخت سیاسی مالزی را معرفی این شهر به عنوان مرکز هنرهای اسلامی دانست.

وی گفت طراحی و ساخت پوتراجایا از معماری اسلامی الهام گرفته و این شهر تلفیقی از هنرهای زیبا در جهان اسلام است.

در آیین گشایش این جشنواره 'سری تنگکو عدنان منصور' وزیر کشور فدرال، 'جمیل خیر باهاروم' وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در امور مذهبی و 'آصح چه مت' رییس انجمن پوتراجا حضور داشتند.

نخست وزیر مالزی در ادامه گفت که اسلام هیچگاه پیروان خود را از کسب دانش از هر فردی منع نمی کند و مسلمانان باید بدنبال گسترش دانش خود باشند.

وی گفت در کسب دانش باید توجه دقیق به جوانب مثبت آموزه ها و اجتناب از جوانب منفی آن باشد.

نجیب تصریح کرد مسلمانان باید خود را برای تعالی روحی و مقابله با چالش های جهانی به سلاح دانش مجهز کنند.

مقامات برگزارکننده دومین جشنواره فرهنگ و هنر اسلامی مالزی پیش بینی کرده اند تا روز دوشنبه از 200 برنامه این جشنواره بیش از 250 هزار نفر دیدن کنند.

شگفتی های جهان اسلام، نمایشگاه الاقصی با محوریت فلسطین، نمایشگاه هنرهای اسلامی، نمایشگاه کتب اسلامی، موسیقی آیینی، نمایشگاه مد اسلامی، جلسات سخنرانی با موضوع تمدن اسلامی و معماری اسلامی از بخش های مختلف این جشنواره فرهنگی – هنری اسلامی در مالزی است.

20 هنرمند ایرانی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور و موسسه آموزشی علمی - کاربردی فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره شرکت دارند.

هنرمندان ایرانی در این جشنواره در حوزه های سوغات، هنر و صنایع دستی، خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، موسیقی، آشپزی و شیرینی ایرانی شرکت کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر