بازدید 10525

پیشمرگان کرد عراقی وارد کوبانی شدند

پیشمرگان کرد عراقی که دو روز قبل وارد خاک ترکیه شده بودند، جمعه شب برای جنگ با گروه تروریستی داعش وارد منطقه کوبانی سوریه شدند.
کد خبر: ۴۴۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۶ 01 November 2014
پیشمرگان کرد عراقی که دو روز قبل وارد خاک ترکیه شده بودند، جمعه شب برای جنگ با گروه تروریستی داعش وارد منطقه کوبانی سوریه شدند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری ترکیه جمعه شب گزارش دادند، حدود 150 پیشمرگ کرد که با سلاح و تجهیزات خود دو روز قبل وارد خاک ترکیه شده بودند پس از دو روز توقف در خاک ترکیه وارد منطقه کوبانی شدند.

منابع خبری ترکیه ناامنی در مرزهای ترکیه با کوبانی را دلیل توقف دو روزه این نیروها در خاک ترکیه بیان کرده و افزودند: نیروهای پیشمرگ کرد از منطقه یومورتالیک در نزدیکی مرز 'مرشد پینار' وارد کوبانی شده اند.

به گزارش منابع خبری ترکیه، هنگام ورود پیشمرگان کرد به کوبانی مواضع داعش در این منطقه از سوی جنگنده های نیروهای ضد ائتلاف داعش بمباران شد.

وزارت امور خارجه سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد: اقدام ترکیه در اجازه دادن به تروریست های داعش برای ورود به خاک سوریه «نقض آشکار حق حاکمیت سوریه» است.

هم زمان با ورود پیشمرگان کرد عراقی و نیروهای تروریستی وابسته به گروه موسوم به 'ارتش آزاد' از خاک ترکیه به سوریه، دمشق واکنش تندی به آنکارا نشان داد.

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای، اقدام ترکیه در اجازه دادن به این تروریست ها برای ورود به خاک سوریه را 'نقض آشکار' حق حاکمیت سوریه و نمونه دیگری از اقدامات توطئه گرایانه دولت آنکارا عنوان کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر