بازدید 20763
۳
یک مقام امنیتی عراق در گفت‌وگو با فارس خبر داد‌

طلاق اجباری زنان موصل

یک مقام امنیتی عراق گفت که تروریست های داعش در موصل و دیگر شهرهای تحت اشغال خود، وقاحت و بی‌شرمی را به حد اعلای خود رسانده و زنان را با زور و تهدید به قتل، وادار به طلاق از همسرانشان و ازدواج با سرکرده‌های داعش می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶ 01 November 2014
یک مقام امنیتی عراق گفت که تروریست های داعش در موصل و دیگر شهرهای تحت اشغال خود، وقاحت و بی‌شرمی را به حد اعلای خود رسانده و زنان را با زور و تهدید به قتل، وادار به طلاق از همسرانشان و ازدواج با سرکرده‌های داعش می‌کنند.

یک مقام بلندپایه امنیتی عراق به خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد گفت: گروهک تروریستی داعش با اقدامات غیردینی و وحشیانه عرصه را برای زندگی ساکنان مناطق تحت کنترل خود تنگ‌تر کرده است.

وی در این خصوص اظهار داشت: داعشی بر خلاف تعالیم دین مبین اسلام زنان موصل و برخی شهرهای تحت اشغال را که چشم سرکرده‌های این گروه را گرفته وادار می‌کند که از شوهرانشان طلاق گرفته و به عقد آنها درآیند.

این مقام امنیتی افزود:بسیاری زنان به نزد نیروهای امنیتی، روحانیون و شیوخ عشایر آمده و از آنها خواستند که زنان موصل و برخی از دیگر شهرهای عراق را از شر این رفتارهای غیردینی و غیراخلاقی سرکرده‌های داعش نجات دهند.

مقام امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: شمار زیادی از زنان موصل مجبور به طلاق از شوهرانشان و ازدواج با رهبران داعش شدند و آن دسته از زنانی که با این کار مخالفت کردند خودشان یا یکی از اعضای خانواده شان مثل پدر یا مادر تهدید به قتل شدند و اگر فرزندان دختر یا پسری هم داشتند داعشی ها تهدید به قتل آنها کردند.

این مقام امنیتی عراق شاهد مثالی از این رفتارهای جنایتکارانه داعشی‌ها در موصل آورد و گفت: یکی از رهبران داعش معاونان خود را واداشت که زن شوهرداری را که علاوه بر زیبایی از سطح اجتماعی، فرهنگی و مادی بالایی برخوردار بود وادار به طلاق کنند و همسر این زن پس از اینکه تهدید به قتل شد، زنش را طلاق داد و این زن راه فراری هم از این غائله نداشت چرا که داعشی‌ها دختر کوچکش را به گروگان گرفته و تهدید کرده بودند در صورتی که زن قصد فرار داشته باشد فرزندش را به قتل می‌رسانند.

منبع عراقی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: بسیاری از زنان موصل موفق به فرار از این ازدواج‌ها شده‌اند و برخی هم پس از اینکه بارها بین رهبران داعش و عناصر آن دست به دست شده بودند، اقدام به خودکشی کردند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که جامعه عراق و بخصوص استان‌های نینوا و شهر موصل که اهالی آن به پایبندی به دین و رسومات اصیل عربی، اسلامی و اجتماعی معروف هستند، تاکنون این ناهنجاری‌های اخلاقی و غیر دینی را به چشم خود ندیده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۳
داعشيان انسانهاي جاني و آدمكش هستند كه از فرط بيكاري و جنون به داعش پيوسته اند نه از روي عقل ودين
مردم مو صل ابتدای حضور داعشی ها از آنها استقبال کرده بودند و این هزینه ای است که باید بپردازند.
سر در نمی یارم دیگه چه نیازی به طلاق هست اینها که اینهمه وحشی هستند دیگه چرا هنوز یه چیزایی رو رعایت می کنند واقعا برام قابل هضم نیست داعشی ها کی هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار