بازدید 6221

خطیب جمعه تهران: اسیدپاشی یک توطئه است

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اسیدپاشی یک عمل خلاف وجدان، اخلاق و قانون و یک منکر به معنای واقعی کلمه است، اعلام کرد اسیدپاشی در اصفهان یک توطئه است و عاملان جنایت اسیدپاشی باید توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شناخته شوند.
کد خبر: ۴۴۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 31 October 2014
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اسیدپاشی یک عمل خلاف وجدان، اخلاق و قانون و یک منکر به معنای واقعی کلمه است، اعلام کرد اسیدپاشی در اصفهان یک توطئه است و عاملان جنایت اسیدپاشی باید توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شناخته شوند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: باید از همه آزار و اذیت‌ها پرهیز کنیم. برخی از مردم از برخی مسئولین توقع نابجا دارند،‌ فشارهای بیخودی می‌آورند،‌کاری که مربوط به آنها نیست را از آنان توقع دارند، باید همه به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

وی افزود: بیایید یک مدینه فاضله‌ای را به عالم نشان دهیم، برای ما ایراد دارد پرونده‌های زیاد در دادگستری داشته باشیم، برای ما خجالت دارد طلاق رو به فزونی و ازدواج رو به کاهش باشد، معلوم می‌شود نور ایمان رو به کاهش است، جامعه اررشی جامعه‌ای است که علی‌وار زندگی می‌کنند، یقین بدانیم مرگ حق است و همه ما رفتنی هستیم، لذا بهتر است تقوا پیشه کنیم، چرا که تقوا موجب نجات جامعه و عزت‌آفرین است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: ‌امسال ۱۳ آبان با روز عاشورای حسینی مصادف شده است. آمریکا پرونده بسیار ننگینی را برای خودش ترتیب داده است، نسبت به همه ملت‌ها و نسبت به ملت خودش به خصوص نسبت به ملت بزرگ ایران در این پرونده کودتای ننگین ۲۸ مرداد، تشکیل ساواک در ایران برای توسعه شکنجه‌ها، کشتارها و خفقان‌ها به جشم می‌خورد، در پرونده ننگین آمریکا نسبت به ایران تصویب قانون کاپیتولاسیون به صورت شبانه و مخفیانه در مجلس شورای ملی نیز وجود دارد. خبر تصویب این قانون به امام (ره) رسید و امام آن سخنرانی آتشین را انجام دادند و فرمودند «شب خوابم نبرده است، نفسم به شمارش افتاده است، ملت ایران را فروختند، ارتش ما را فروختند»، امام با آن سخنرانی افشاگرانه چنان وحشتی برای آمریکا و مزدورانش به وجود آورد که جنایت بعد از تصویب این قانون هتک حرمت بیت امام (ره) بود، تعرض به خانه امام بود که خانه همه مسلمانان بود.

وی ادامه داد: سال ۵۷ کشتار دانش‌آموزان، از جنایات آمریکا علیه ایران بود، کشتار ۱۵ خرداد از ماموریت‌های شاه و خوش‌رقصی‌های او برای آمریکا بود، کشتار ۱۷ شهریور در پرونده ننگین آمریکا ثبت شده است، بعد از انقلاب شورش‌هایی که وجود داشت و سپس تحمیل جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران و کمک همه جانبه به صدام، از دیگر موارد پرونده‌های ننگین آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران است، همان روزی که امام تبعید شده بود دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند. سفارت آمریکا در ایران کانون جاسوسی و توطئه علیه کشورمان بود و دانشجویان ما این کانون جاسوسی را اشغال کردند، این نقطه عطفی در انقلاب ما بود، انقلاب ما انقلاب اسلامی، فرهنگی، فقاهتی و امامت و امت بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: وقتی لانه جاسوسی اشغال شد، امام فرمود این انقلاب دوم است و این انقلاب بزرگتر از انقلاب اول است، روز ۱۳آبان روزی است که ما نشان می‌دهیم مکتبی بوده‌ایم و مکتبی می‌مانیم و ایستادگی می‌کنیم و رویه ما دشمن‌شناسی و هوشیاری در برابر دشمنان است.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام غیرانسانی اسیدپاشی در اصفهان، تصریح کرد: اسیدپاشی در اصفهان یک عمل خلاف وجدان،اخلاق، شرع و قانون است و یک منکر به معنای واقعی کلمه، یک امر زشت و ناپسند و نفرت‌باری بود که اتفاق افتاد. از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انتظار داریم عاملان این جنایت را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: این یک جنایت شخصی نبود مانند جنایت قبلی که یک جوانی در علاقه به یک دختر بخواهد شخصا انتقام گرفته باشد. بلکه اسیدپاشی در اصفهان یک توطئه است آن هم در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس در حال بررسی است. ‌امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین ماست و از انسانی‌ترین قوانین بشری محسوب می‌شود و همه انسان‌ها باید خودشان را نسبت به آن مسئول بدانند و در صحنه حاضر باشند، همه در این زمینه باید مملکت را مربوط به خودشان بدانند و سرنوشت همه را به یکدیگر گره خورده بدانند و همه را در یک کشتی ساکن بدانند که هر کسی بخواهد این کشتی را سوراخ کند باید بداند که او تنها جای خودش را مخدوش نمی‌کند، بلکه در حال غرق کردن سکنه کشتی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان