بازدید 6371

یکی از فرماندهان ارشد شبکه حقانی کشته شد

یک خبرگزاری غربی از کشته یکی از فرماندهان ارشد شبکه حقانی در پاکستان که مسئولیت عاملان انتحاری این شبکه تروریستی را برعهده داشت خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰ 31 October 2014
یک خبرگزاری غربی از کشته یکی از فرماندهان ارشد شبکه حقانی در پاکستان که مسئولیت عاملان انتحاری این شبکه تروریستی را برعهده داشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "عبدالله حقانی" از فرماندهان ارشد شبکه حقانی که مسئولیت آموزش و اعزام عاملان انتحاری به افغانستان را برعهده داشت در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد.

در این حملات که روز گذشته در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان انجام شد، هفت شبه نظامی خارجی از جمله عبداله حقانی کشته شدند.

شبکه حقانی یک گروه شبه‌نظامی در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان است که عملیاتهایی را علیه نیروهای ناتو، آمریکا و دولت افغانستان سازماندهی می‌کند.

رهبری این گروه که ارتباط بسیار نزدیکی با طالبان دارد، بر عهده جلال‌الدین حقانی از رهبران مجاهدین افغان در دوران جنگ با شوروی و پسرش سراج‌الدین حقانی است. مقر اصلی این شبکه دقیقاً معلوم نیست، اما به نظر می‌رسد وزیرستان شمالی واقع در مناطق قبیله ای پاکستان مهمترین پایگاه این شبکه باشد. این گروه در مناطق مختلف مرزی افغانستان به ویژه پکتیا، پکتیکا و خوست و پاکستان فعالیت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل