بازدید 12250
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

آمریکا: ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «تصمیمات دشوار» بگیرد

کشف و خنثی‌سازی توطئه خارجی برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای اراک، اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره چشم انداز توافق هسته‌ای با ایران، ارتباط تنش‌های اخیر در روابط آمریکا و رژیم اسرائیل با موضوع ایران و تحقیقات آمریکا درباره یک بانک متهم به نقض تحریم‌های ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ 31 October 2014
آمریکا: ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «تصمیمات دشوار» بگیردکشف و خنثی‌سازی توطئه خارجی برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای اراک، اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره چشم انداز توافق هسته‌ای با ایران، ارتباط تنش‌های اخیر در روابط آمریکا و رژیم اسرائیل با موضوع ایران و تحقیقات آمریکا درباره یک بانک متهم به نقض تحریم‌های ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

آمریکا: ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «تصمیمات دشوار» بگیرد

به گزارش «تابناک»، خبر خنثی شدن دسیسه خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای اراک، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

سایت شبکه خبری «راشا تودی» در این زمینه می‌نویسد، یک مقام ارشد سازمان انرژی اتمی ایران گفته، این کشور به طور موفقیت آمیز نقشه‌ای را که برای خرابکاری در مخازن آب سنگین مورد استفاده در رآکتورهای هسته‌ای طراحی شده بود، خنثی کرده است. بر پایه این گزارش، «یک کشور خارجی» مظنون به طراحی و برنامه‌ریزی عملیات مذکور علیه تأسیسات هسته‌ای ایران در اراک بوده است.

آمریکا: ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «تصمیمات دشوار» بگیرد

در مطلبی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، روزنامه «گالف تودی» اظهارات وزیر خارجه آمریکا را بازتاب داده که از ضرورت ‌«تصمیمات دشوار» از سوی ایران در هفته‌های آتی سخن گفته است.

به نوشته این روزنامه، جان کری گفته، دنیا در هفته‌های پیش روی خواهد فهمید که آیا ایران می‌تواند تصمیمات دشوار مورد نیاز برای مذاکرات هسته‌ای را بگیرد یا خیر. کری با اشاره به نزدیک بودن زمان ضرب‌الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی، گفته اعضای گروه ۱+ ۵ با احتیاط فراوان در مذاکرات فعالیت خواهند کرد و همه چیز بر پایه مشورت با کار‌شناسان خواهد بود. وی گفته هر توافقی باید بر پایه حقایق و نیز پایه‌های علمی باشد.

آمریکا: ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «تصمیمات دشوار» بگیرد

اما در میانه تنش‌های شکل گرفته میان آمریکا و رژیم اسرائیل ددر روزهای اخیر و موضع‌گیری‌های تند مقامات دو طرف علیه یکدیگر، روزنامه «گاردین» با انتشار مطلبی به ریشه‌یابی دلیل این تنش‌ها پرداخته و موضوع ایران را ‌مهم‌ترین عامل در این زمینه مطرح کرده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی و اسرائیلی همواره از روابط خود به «روابط ویژه» یاد کرده‌اند، می‌نویسد، آنچه اکنون این روابط ویژه را در خطر قرار داده، سیاست‌های رژیم اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران است، نه صرفاً اظهارنظر تند یک مقام آمریکایی علیه نخست وزیر این رژیم. گاردین مواضع رژیم اسرائیل در قبال ایران را در تضاد با منافع آمریکا دانسته و همین امر را مهم‌ترین علت تنش در روابط تل آویو ـ‌ واشنگتن معرفی می‌کند. 

آمریکا: ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «تصمیمات دشوار» بگیرد

در پایان در مطلبی اقتصادی، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از احتمال جریمه دوباره یک بانک انگلیسی از سوی آمریکا به واسطه انجام تبادلات مالی با ایران و نقض تحریم‌های ایران خبر داده است.

به نوشته این سایت، بازرسان وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را درباره بانک «استاندارد چارترد» آغاز کرده‌اند تا مشخص کنند آیا این بانک که پیش از این نیز در سال ۲۰۱۲ متهم و جریمه شده بود، کارهای دیگری ‌در راستای نقض تحریم‌های ایران انجام داده است یا خیر. این بانک در سال ۲۰۱۲ ناچار شد به اتهام پنهان کردن هویت مشتریان ایرانی خود، ‌۳۴۰ میلیون دلار به اداره خدمات مالی نیویورک بپردازد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲
از همین جا به آمریکاییهای غیر صهیونیست اعلام میکنم ...
سرمایه گذاری در سرزمین پهناور و غنی از علم و ثروت ایران بهترین و عاقلانه ترین اقدام سرمایه گذاری است که میتوانند انجام دهند و وقت خود را با چند صهیونیست نا بخرد تلف نکند ...
اگر این اتفاق حاصل شود ... بنده به شخصه قول میدهم در 30 سال آینده . از لحاظ سطح رفاه . ایران در رتبه 5 کشور برتر صنعتی و مرفه جهان قرار خواهد گرفت... البته اگر افراطیها بگذارند
اتفاقا ما هم فکر می کنیم آمریکا باید تصمیمات سختی بگیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر