بازدید 2664

روسیه و اوکراین بالاخره قرارداد گازی امضا کردند

«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه، «یوری پرودان» وزیر انرژی اوکراین و «گیونتر ایتنگر» نائب رئیس کمیسیون اروپا و مسئول سیاست اتحادیه اروپا در مسئله انرژی زیر این سند را امضاء کردند.
کد خبر: ۴۴۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸ 31 October 2014
رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان از امضای پروتکل 3 جانبه بین روسیه، اوکراین و کمیسیون اروپا در مورد ارسال گاز روسیه به اوکراین و تامین ترانزیت آن به اروپا در فصل زمستان ابراز رضایت کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، نمایندگان روسیه، اوکراین و کمیسیون اروپا روز پنج شنبه بالاخره سندی در خصوص طرح زمستانی فروش گاز امضاء کردند که از سرگیری ارسال گاز طبیعی روسیه به اوکراین و تامین ترانزیت آن به کشورهای اروپایی در فصل زمستان را مورد نظر قرار داده است.

«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه، «یوری پرودان» وزیر انرژی اوکراین و «گیونتر ایتنگر» نائب رئیس کمیسیون اروپا و مسئول سیاست اتحادیه اروپا در مسئله انرژی زیر این سند را امضاء کردند.

علاوه بر این شرکت «گاز پروم» و شرکت «نفت و گاز اوکراین» هم سند الحاقی امضاء نمودند که شرایط مورد توافق طرفین در مورد ارسال گاز روسیه در دوره زمانی تا پایان ماه مارس سال 2015 را مشخص کرده است. این سند هم توسط «آلکسی میلر» مدیر شرکت گازپروم و «آندری کوبولیف» رئیس شرکت نفت و گاز اوکراین امضاء شده است.

ضمن اینکه روسای جمهوری روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان شب گذشته در جریان مذاکراتی تلفنی از پایان مذاکرات 3 جانبه گازی و توافق طرفین در خصوص ارسال گاز روسیه به اوکراین، استقبال کردند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی کاخ الیزه، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان طی مذاکراتی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» و «پترو پروشنکو» روسای‌جمهوری روسیه از پایان مذاکرات گازی 3 جانبه و امضای سند مربوط به ارسال گاز روسیه به اوکراین و تامین ترانزیت آن به اروپا در فصل زمستان ابراز رضایت کردند.

رهبران 4 کشور همچنین روند اوضاع کنونی در اوکراین را نیز مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت اجرای دقیق توافقات مینسک در خصوص برقراری آتش‌بس در شرق این کشور و همچنین کنترل موثر بر خطوط مرزی روسیه و اوکراین تاکید کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان