بازدید 31737

سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان می‌کنند

شاید این مسأله در نظر شما کمی توهم‌آلود و دایی جان ناپلئونی به نظر آید؛ اما در دنیای جدید که ما در آنیم، به «آن‌ها» معنایی واقعی داده است. دیگر آن‌ها توهم نیستند. آنهایی که نمی‌خواهند شما از برخی مسائل اطلاعی داشته باشد، ولی ما برای شما سه نمونه از این مسائل را افشا می‌کنیم.
کد خبر: ۴۴۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 31 October 2014
سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند!
شاید این مسأله در نظر شما کمی توهم‌آلود و دایی جان ناپلئونی به نظر آید؛ اما در دنیای جدید که ما در آنیم، به «آن‌ها» معنایی واقعی داده است. دیگر آن‌ها توهم نیستند. آنهایی که نمی‌خواهند شما از برخی مسائل اطلاعی داشته باشد، ولی ما برای شما سه نمونه از این مسائل را افشا می‌کنیم.

به گزارش «تابناک»، شاید سخن از خدعه و دسیسه و سیاست بازی در دنیای نت برای برخی خنده دار باشد، شاید هم نه. ما همه به اینترنت درصد زیادی اطمینان داریم که بالاخره از آن استفاده می‌کنیم؛ اما اکنون که ‌فکر می‌کنیم این جریان آزاد اطلاعات در راه توسعه و ترقی بشر است، دست‌هایی در پی منافع خود از آن بهره می‌برند.

حال این دست‌ها، گاه‌ دولت‌ها هستند و گاه‌ گروه‌های پر نفوذ و صاحب اعتبار، برخی موارد هم کسانی که شما هیچ اطلاعاتی از آن‌ها ندارید، چون اساسا نباید داشته باشید!

این افراد برای آنکه بتوانند همچنان به زندگی خود ادامه دهند، نیازمند حفظ اسراری هستند که قلب اقدامات و کنش‌های ایشان است؛ اسراری که «آن‌ها» از شما پنهان می‌کنند. آیا به نظر شما ما دائی جان ناپلئونی می‌اندیشیم؟

سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند!

۱– تجهیزات پزشکی قابل هک شدن هستند

تجهیزات و دستگاه‌های بیمارستانی مانند پمپ‌های انسولین مستقیم‌ با جان بسیاری از انسان‌ها سر و کار دارند و به‌‌ همان اندازه که پیشرفته‌تر می‌شوند، می‌توانند عملیات‌های پیچیده‌تر و حیرت‌انگیز‌تری انجام دهند. متأسفانه این دستگاه‌ها قابل هک شدن و استفاده در مسیر معکوس هستند؛ موضوعی که البته سازندگان آن‌ها نمی‌خواهند ‌شما بدانید.

این موضوع اصلا دور از ذهن نیست. کافی است به یاد آوریم ‌در سال ۲۰۰۷ «دیک چنی» معاون رئیس جمهور ایالات متحده دستگاه تنظیم ضربان قلب مخصوص به خود را داشت که به گونه‌ای طراحی شده بود تا در برابر هک شدن مقاوم باشد تا مبادا مورد تهاجم تروریسم واقع نشود.
 
سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند!
دو سال پیش، فردی با نام «بارنابی جک» در یک هک نمایشی، موفق به هک یک دستگاه ضربان قلب از فاصله ۵۰ متری با یک لپ‌تاپ شد و به قربانی خود شوک ۸۳۰ ولتی وارد کرد! به همین دلیل است که از‌‌ همان زمان اداره امنیت ملی آمریکا به دنبال شناسایی خلل و فرج امنیتی این دستگاه‌ها و همکاری با سازندگان برای برطرف کردن آن‌هاست.

۲ ـ فیسبوک در حال فروش اطلاعات شما به بانک‌ها و دیگران است!


قطعا می‌دانید که فیس‌بوک اطلاعات شما را در راستای تبلیغات جمع‌آوری می‌کند.‌ به تازگی این شبکه اجتماعی غول پیکر یک شبکه جامع و عظیم تبلیغات با نام Atlas را راه اندازی کرده و فن‌آوری پشت این شبکه عبارت است از چیزی که به آن ‌«بازیابی مبتنی بر افراد» یا People-Based Marketing می‌گویند و به فیس‌بوک اجازه رصد کاربران خود را می‌دهد. برای آنکه اطلاعات شما را در اختیار تبلیغات‌چی‌ها قرار دهد.

شاید فروش اطلاعات به تبلیغات چی‌ها‌قابل انتظار باشد؛ اما موضوع در خصوص بانک‌ها متفاوت است، این طور نیست؟ فیس‌بوک و «مستر کارت» به تازگی قراردادی دو ساله امضا کرده‌اند که بر پایه آن فیس‌بوک همین اطلاعات را در اختیار موتور Priceless مستر کارت قرار می‌دهد.

سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند!
البته فیس‌بوک توضیح داده ‌که اطلاعات کاملا محرمانه است و بانک تنها قادر به رصد افراد به شکل گروهی است؛ اما به هر حال این رده دوم از کسب و کارهایی است که از اطلاعات شما استفاده می‌کنند. حتی فیس‌بوک هم گویا به این ‌راضی نیست و دوست دارد وارد مراوده با کسب و کارهای حوزه سلامت ‌بشود.

۳ ـ وب کم شما، شما را می‌پاید‌


آیا از سیستمی استفاده می‌کنید که یک وب کم به آن متصل است؟ یا حتی از یک تبلت یا گوشی هوشمند! پس هکر‌ها و جاسوس‌ها اصلا دوست ندارند بدانید که احتمال فیلمبرداری از شما به سادگی وجود دارد.

سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند!

برای دسترسی به سیستم شما هکر‌ها و جاسوس‌ها از ابزارهای RAT یا Remote Access Tool استفاده می‌کنند. خوشبختانه RAT نیازمند دریافت مجوز از سوی شماست و این به آن معناست که هکر و جاسوس ما باید از یک ترفند برای این موضوع استفاده کند. ویروس‌ها، ایمیل‌های آلوده و لینک‌های حاوی کد مخرب، همگی ابزارهای هکر‌ها برای این کار هستند.

از آنجا‌ که روش‌های نفوذ به سیستم کاربران بسیار پیچیده و غیر قابل جلوگیری شده، گویا بهترین کار این است که وب کم خود را با یک تکه کاغذ به سادگی بپوشانید؛ اما هیچ‌گاه فراموش نکنید که احتمالا کسی پشت این کاغذ و درون وب کم شما هست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۲۰
بیمار هستید
مرگ بر امریکا
آخه اطلاعات زندگی افراد اس و پاسی مثه من چه ارزشی داره / شما حاظری براش هزار تومن بدی؟ بزار فیس بوک بخوره نوش جانش . اونایی که اطلاعاتشون ارزش داره ومن وشما هم خوب میشناسیمشون بلد هستن چطوری ازش مراقبت کنن / اگه بلد نبودن به اونجایی که حالا هستن نمیرسیدن /ok
ميخواي همين اينترنت لاكپشتي رو هم قطع كنيد خيالت راحت بشه؟
ای وای پمپ آخرین مدل انسولین بابا بزرگمو هک کردن مستر کارتشم خالی کردن از دلار لول
بله این ها ابزار های با کلاس جاسوسی و نفوذ است و ابزاراها و روشهای شنیع، خفیف و منزجر کننده دیگری هم وجود دارد که دولتها از آنها استفاده می کنند
من تو فيسبوك ٤عكس دارم اگه بخوان خودم بهشون ميدم
تمام داده های اینترنت به ایالات متحده منتقل شده و از آنجا دوباره به کاربر باز می گردد. از طرفی دسته بندی، پردازش، و تجزیه تحلیل داده ها و استخراج دانش (یعنی چیزی که قبل از تحلیل داده ها نمی دانسته ایم) از آن می تواند برای مجریان آن بسیار سودمند باشد. حالا این دانش می تواند در حد "گرایش مردم به یک مدل خاص موبایل یا لپ تاپ" باشد، یا در سطحی بسیار بالاتر و پیچیده تر.
... پس شک نکنید که متولیان مراکز اصلی اینترنت (همچون گوگل) از این طلای ناب نمی گذرند و دانش حاصله را به متقاضیان آن می فروشند.
اینها که شما گفتید نه تنها حقیقت دارد بلکه چیزی نیست اینها در حد افراد است ایا شما میدانستید که انها به کمک ماهواره و استفاده از امواج الکترومنیتیک می توانند باعث شکافت زمین خرابکاری در لوله های انتقال نفت و گاز و اب شوند ایا شما می دانسیتد که دولتها می توانند توسط ماهواره های جاسوسی در سیستم های کنترل و دیسپاچینگ اختلال کنند از کیلومترها راه چراغ روشن را خاموش چراغ خاموش را روشن کنند . ایا می دانستید که توسط ماهواره های جاسوسی می توان در سیتم های کنترل هواپیماها اشکال ایجاد کنند به طوری که هواپیما را تا سقوط کامل پیش ببرند . هواپیمای سوم را امریکا با 400 نفر ساقط کرد تا عملیات انتحاری به پنتاگون و یا احتمالا کاخ سفید خنثی شود . شما می توانید به سایت Forbidden Knowledge یا همان دانش ممنوع مراجعه کنید .
merci
اینها مسائل عجیب و دور از ذهنی نبودند. البته ممنون از اطلاع رسانی شما.
مرسی از اطلاعات مفیدت. :)
همچین گفتین 3 حقیقت رو میخواین افشا کنین فکر کردم قاتلین کندی رو معرفی میکنین. این 3 تایی رو که گفتید خیلی وقت پیش منتشر شده بود اصلا جدید نیست
بسیار مفید و آموزنده بود،ممنونم
شک نمی کنیم که همه مطالب فوق صحیح است وحتی پیچیده تراز این حرفها.باتشکر از نگارنده مطالب فوق.
People-Based Marketing
بازاریابی مبتنی بر فرد
اینا که جای خودش سازمان سنجشو بگو که اطلاعات شخصی شرکت کننده گان تو کنکورو به موسسه ها میده تا تبلیغ کنند
بفرمائيد شماره تلفن موبايل ما را چه كسي به تبليغات چي‌ها ميفروشد؟
بنظر من انتشار این دست اخبار هیچ واکشی در کاربران نداره چونکه کاربرا خودشونم دوست دارن تبلیغات ازار دهنده ای که همه جا تو همه رسانه های عالم از روزنامه بگیر تا سایت و رادیو تلویزیون و هر چی و هر جا خسته شدن و مایل هستن تبلیفات هدفمند بشن تا هر چی دوست دارن همون رو ببینند در ثانی نشر اطلاعات و علایق وسلایق هیچ چیز خصوصی نیست چون دسته جمعی هست مثلن اونایی که کفش ورزشی دوست دارن این چیز بخصوصی نیست در ثانی الان دیده نشده شرکت بزرگی دست به ابرو ریزی و یا نشر اطلاعات خصوصی بکنه که همه بفهمند اگه بود خبرش رو خودتون منتشر میکردن لابد نیست دیگه مهم دزدی های هدفمند اطلاعات از یه شخص خاص هست مثل وب کم که گفتین ولی اینم براحتی نیست و خیلی دشواره بعدشم از مصرف اینترنت هم میتونیم راحت بفهمیم اونم با این سرعت نت در ایران نباید نگران این مورد بود حداقلش
در صورت فیلم برداری ، چیزی نصیبشان نخواهد شد جز چهره هایی افسرده !!.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل