بازدید 5870

واکنش حزب کارگر انگلیس به تصمیم کامرون

نمایندگان حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس، تصمیم دولت کامرون برای عدم مشارکت در عملیات جستجو و نجات جان مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه را 'شرم آور' خواندند.
کد خبر: ۴۴۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳ 30 October 2014
نمایندگان حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس، تصمیم دولت کامرون برای عدم مشارکت در عملیات جستجو و نجات جان مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه را 'شرم آور' خواندند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان پارلمانی حزب مخالف کارگر این تصمیم دولت انگلیس را یک اقدام 'پست' توصیف کرده و گفتند، این مساله نشانه سختگیری بیشتر دولت دیوید کامرون درخصوص مساله مهاجرت است.

'دیان جانسون' وزیر سایه از حزب کارگر، دولت انگلیس را متهم کرد که به 'صورت وحشیانه ای ارزش های بریتانیایی' را نادیده گرفته است.

وی، رها کردن مردم در حال مرگ (در دریای مدیترانه) که شمار آنان به هزاران نفر می رسد را اقدامی بدون پاسخ دانست و افزود: این سیاست دولت انگلیس با هدف انحراف افکار عمومی از شکست سیاست های مهاجرتی دولت ائتلافی اتخاذ شده است.

'باری گاردنر' از حزب کارگر نیز در مخالفت با این سیاست دولت انگلیس گفته است: من همه عمرم را در حوزه فلسفه کار کرده ام اما هرگز چنین سفسطه ای را از هیچ وزیری نشنیده ام.

'سارا تیتر' از حزب لیبرال دمکرات نیز که حزبش با حزب محافظه کار تشکیل دولت ائتلافی داده است، سخنان وزیر مشاور در امور مهاجرت را فاقد 'دلایل اخلاقی' دانست.

دولت انگلیس که اولویت خود را کاهش مهاجرت اعلام کرده است هفته اخیر به طور صریح تاکید کرد، به طرح عملیات جستجو و نجات جان مهاجران در دریای مدیترانه، کمک نمی کند.

'جویس انلی' وزیر مشاور در وزارت خارجه انگلیس سه شنبه گذشته در این زمینه گفت که این عملیات، ناخواسته با ایجاد جذابیت، مهاجران بیشتری را به تلاش مخاطره آمیز در عبور از دریای مدیترانه ترغیب کرده و این امر به مرگ غم انگیز افراد بیشتری منجر می شود.

برآورد می شود که سالانه 150 هزار نفر از مهاجران و پناهندگان برای رسیدن به خاک اروپا، با قایق و کشتی های کوچک تلاش می کنند از دریای مدیترانه عبور کنند.

'جیمز بروکن شایر' وزیر مشاور در امور امنیت و مهاجران انگلیس نیز روز پنجشنبه در دفاع از تصمیم دولت محافظه کار، به نمایندگان مجلس عوام گفت که ترجیحا باید افراد را از افتادن در مسیری خطرناک نجات داد و این عملیات نجات مهاجران سبب می شود افراد بیشتری برای عبور از مدیترانه با هدف کسب پناهندگی، تشویق شوند.

وزیر مشاور در امور امنیت و مهاجران انگلیس همچنین گفت که کارهای نفرت انگیز قاچاقچیان انسان نیز این مشکل را دوچندان می کند که باید با آن مقابله کرد.

این مقام انگلیسی با بیان اینکه 28 عضو اتحادیه اروپا به اتفاق آرا با در پیش گرفتن شیوه های جدیدی در قبال این مساله (تمرکز بر کنترل مرزهای دریایی) موافقت کرده اند، گفت: منتقدان این سیاست، به دنبال سیاسی کردن این قضیه هستند.

شایر خاطرنشان کرد: لندن از افزایش کنترل مرزهای دریایی از سوی کشورهای اروپایی در دریای مدیترانه حمایت می کند.

به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، سه هزار و 72 مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

دولت ایتالیا به تازگی کمک و پشتیبانی سایر کشورهای اروپایی را برای نجات این مهاجران که در دریای مدیترانه دچار سانحه می شوند، خواستار شده است.

اما دولت محافظه کار دیوید کامرون با توجه به در پیش بودن انتخابات پارلمانی ماه مه 2015 میلادی و فشارهای ناشی از افزایش محبوبیت حزب اروپا ستیز و مخالف مهاجرت استقلال انگلیس (یوکیپ)، سیاست کاهش مهاجرت را در پیش گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار