بازدید 4940

ابتکار: دولت موضوع پارازیت را پیگیری می کند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رسیدگی به موضوع پارازیت در کشور به منظور حفظ سلامتی مردم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.
کد خبر: ۴۴۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸ 30 October 2014
 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رسیدگی به موضوع پارازیت در کشور به منظور حفظ سلامتی مردم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در مهاباد افزود: موضوع پارازیت ها هم اکنون توسط وزارت ارتباطات با جدیت پیگیری می شود و در این زمینه تاکنون جلساتی با حضور چهار یا پنج دستگاه مرتبط نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نیز به طور جدی پیگیر این موضوع از دستگاه های مرتبط است، اضافه کرد: در این خصوص باید جانب احتیاط در نظر گرفته شود زیرا سلامت مردم در اولویت است.

وی اظهار کرد: هرگونه فعالیتی که احتمال آسیب، ضرر و ریسک بالا داشته باشد باید با جدیت مورد کنترل و نظارت دقیق قرار گیرد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در کنار دیگر دستگاه های دولتی در دولت یازدهم اراده جدی برای پیگیری این موضوع دارند تا مطمئن شوند که خدشه ای برای سلامت مردم به وجود نمی آید.

وی گفت: کمیته ای برای بررسی موضوع پارازیت ها در وزارت ارتباطات تشکیل شده است که دستگاه های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست نیز عضو این کمیته هستند.

** آلودگی هوا در شهرهای مختلف کشور کاهش یافته است

ابتکار با اشاره به کاهش قابل توجه میزان آلودگی ها به ویژه در کلانشهرهای کشور افزود: مقایسه کیفیت هوا براساس سنجش های صورت گرفته در شهرهای مختلف کشور در سالجاری و سال گذشته نشان می دهد که بر شمار روزهای سالم و پاک افزوده شده و از شمار روزهای ناسالم کاسته شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، حذف بنزین آلوده از سامانه حمل و نقل کشور را مهمترین اقدام محیط زیست در ارتباط با کاهش آلودگی هوا اعلام کرد و گفت: دولت توزیع بنزین یورو 4 را در شهرهای بزرگ ایران آغاز کرده و این کار به تدریج و مرحله به مرحله در تمامی شهرهای کشور به اجرا گذاشته می شود.

ابتکار امروز پنجشنبه به همراه معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در امور بانوان و خانواده و مسئول آموزش پروژه زنان روستایی و مدیر طرح ملی حفاظت از تالابهای کشور به آذربایجان غربی سفر کرده است.

بازدید از اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح توسعه کشاورزی پایدار که در راستای احیای دریاچه ارومیه صورت می گیرد از اهداف سفر خانم ابتکار به آذربایجان غربی است.

وی عصر روز پنجشنبه از طرح توسعه کشاورزی پایدار در روستای 'قره داغ' از توابع شهرستان مهاباد بازدید کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار