بازدید 5561

تاج‌: تغییر تاریخ داربی در حال بررسی است

کد خبر: ۴۴۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ 30 October 2014
رییس سازمان لیگ فوتبال ایران می‌گوید اگر نمایندگان ایران در آسیا نتیجه خوبی را به دست نیاورند، سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا به یک یا دو تیم کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج پس از جلسه هیات رییسه سازمان لیگ که ظهر روز پنجشنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در جلسه امروز مباحث مختلفی از قبیل وضعیت مالی باشگاه‌ها و بخصوص نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا مطرح شد. ما باید تلاش کنیم تا هرچه بیشتر به 4 باشگاهی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند کمک کنیم و نباید فراموش کنیم که حریفان این باشگاه‌ها در آسیا همگی بازیکنان خوبی را جذب کرده‌اند و با تمام توان به مصاف تیم‌های ایرانی می‌آیند.

او با بیان اینکه اگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نتوانند نتیجه مناسبی را به دست آورند، سهمیه‌های ایران کاهش پیدا می‌کند گفت: قرار شده تا از دوره‌های بعدی در صورت کسب نتایج ضعیف سهمیه ایران به یک و یا دو تیم کاهش پیدا کند و شاید بعد از آن حدود 20 سال طول بکشد تا ما بتوانیم باز هم با 4 نماینده در آسیا حضور پیدا کنیم. در شرایط کنونی فقط ایران به همراه سه کشور دیگر آسیایی 4 سهمیه (1+3) در لیگ قهرمانان آسیا دارد و در صورت کسب نتایج ضعیف این سهمیه‌ها و دستاوردهایی که برای فوتبال ایران به دست آمده دچار خطر می‌شود.

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد آخرین وضعیت بازیکنان سرباز شاغل در لیگ برتر نیز اظهار کرد: سازمان لیگ بنا ندارد از هیچ فرد متخلفی حمایت کند اما نباید فراموش کنیم که باشگاه‌ها نیز در این زمینه متخلف نیستند و البته سازمان نظام وظیفه نیز دیدگاه ما را در زمینه متخلف نبودن باشگاه‌ها دارد. ما به باشگاه‌ها مجوز دادیم تا بتوانند به جای بازیکنان سربازی که از آن‌ها جدا می‌شوند، بازیکنان جدیدی را جذب کنند و این قانون برای همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر و در فصول مختلف در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان لیگ اضافه کرد: یکی از بحث‌های مطرح شده در جلسه امروز استفاده از بازیکنان خارجی توسط نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود. زمانی تصمیم گرفتیم تا مجوز استفاده از این بازیکنان را به تیم‌های حاضر در آسیا بدهیم. بر اساس قانون AFC نمایندگان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در هر بازی بیشتر از سه بازیکن خارجی در میدان و 4 نفر بر روی نیمکت نمی‌توانند داشته باشند. البته در مورد بازیکنان قرضی نیز باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند می‌توانند از بازیکنان قرضی در ترکیب خود استفاده کنند و در این میان باشگاه‌هایی چون ملوان و تراکتور که بازیکنان سرباز را جذب می‌کنند، بمانند دیگر تیم‌ها اجازه دارند که بازیکنان خود را به صورت قرضی به نمایندگان ایران در آسیا بدهند.

او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اجازه دارند هزینه بیشتری را برای تیم‌های خود در نظر بگیرند نیز گفت: ما مجوز استفاده از بازیکنان خارجی را به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا داده‌ایم و آن‌ها نمی‌توانند از این بازیکن در رقابت‌های لیگ استفاده کنند.

تاج همچنین با بیان اینکه بازیکنان جدیدی که به تیم‌ها اضافه می‌شوند از نیم فصل دوم حق حضور در تیم‌های لیگ برتری را پیدا می‌کنند خاطرنشان کرد: بازیکنانی مثل مهرداد پولادی که درحال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برند تخلف کرده‌اند و به هیچ عنوان نباید از آن‌ها در دیدارهای فوتبال استفاده شود و تنها شرایطی که برای حضور آن‌ها وجود دارد بازگشت به ایران و روشن کردن شرایط‌شان است.

او در مورد موارد مطرح شده مبنی بر تغییر زمان دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال نیز اظهار کرد: زمان دیدار این دو تیم دقیقا سه روز بعد از بازی تیم ملی فوتبال ایران است و ما تلاش می‌کنیم تا هر دو تیم در شرایطی یکسان به مصاف هم بروند. در حال حاضر هیات رییسه سازمان لیگ پیشنهاد داده که دیدار داربی با یک هفته تاخیر برگزار شود و در تاریخ 30 آبان‌ماه دیدارهای جام حذفی برگزار شود. البته هنوز این بحث قطعی نشده و در حال بررسی است.

تاج در مورد برنامه‌ریزی صورت گرفته برای رقابت‌های لیگ برتر نیز گفت: ما دیدارهای لیگ را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اردوهای تیم ملی مناسبت‌های مختلف و فیفادی‌ها در آن گنجانده شود و به همین خاطر امکان لغو هیچ کدام از دیدارها وجود ندارد و فقط در صورت به وجود آمدن شرایط خاص قادر به تعویق دیدارهای لیگ خواهیم بود. ما تلاش می‌کنیم که شرایط برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس یکسان باشد. ممکن است در این میان از یکی از این تیم‌ها 8 بازیکن ملی‌پوش داشته باشد و از تیم دیگر هیچ بازیکن در تیم ملی حضور نداشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار