بازدید 16980

نام رئیس جمهور افغانستان کوتاه شد

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با ارسال نامه‌ای به اداره‌های دولتی این کشور از آنها خواست از این پس در نامه‌های رسمی و دیپلماتیک، رئیس جمهور این کشور را فقط «محمد اشرف غنی» خطاب کنند.
کد خبر: ۴۴۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ 30 October 2014
دفتر ریاست جمهوری افغانستان با ارسال نامه‌ای به اداره‌های دولتی این کشور از آنها خواست از این پس در نامه‌های رسمی و دیپلماتیک، رئیس جمهور این کشور را فقط «محمد اشرف غنی» خطاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر ریاست جمهوری افغانستان با ارسال نامه‌ای به ادارات دولتی از آنان خواستار حذف پسوند احمدزی از نام رئیس جمهور افغانستان در نامه‌های رسمی و دیپلماتیک شد.

بر اساس این نامه که به امضای «عبدالسلام رحیمی»، رئیس دفتر ریاست جمهوری رسیده، پس از این به جای اشرف غنی احمدزی از عبارت محمد اشرف غنی استفاده خواهد شد.

خبر برداشته شدن پسوند احمدزی از نام رئیس جمهور با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان روبه‌رو شده زیرا به باور آنان پسوند احمدزی تداعی‌کننده تعلق تباری وی به قوم احمدزی، یکی از اقوام موجود در افغانستان است در صورتی که اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور افغانستان به‌گونه مساوی متعلق به تمام مردم این سرزمین است.

به زعم این دسته از کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان حذف پسوندهای قومی از نام شخصیت‌های مهم و مطرح این کشور می‌تواند به تقویت منش ملی و کم‌رنگ شدن تمایزات تباری ناشی از وجود پسوندهای قومی بیانجامد.

برای نخستین بار یک زن به عنوان عضو دادگاه عالی افغانستان معرفی می‌شود

براساس اطلاعیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور این کشور در جریان سفر به چین در سخنرانی خود در دانشگاه شینهوای آن کشور اعلام کرد: به زودی یک زن را به عنوان عضو دادگاه عالی افغانستان معرفی خواهد کرد.

این درحالی است که در تاریخ افغانستان تاکنون هیچ زنی، عضو دادگاه عالی این کشور نبوده است.

چندی پیش نیز، «عبدالعلی محمدی»، مشاور حقوقی رئیس جمهور افغانستان، در همایشی در کابل از تصمیم اشرف غنی برای معرفی یک زن برای عضویت در دادگاه عالی این کشور خبر داده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان