بازدید 12919
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

برداشته شدن تحریم‌های ایران آنی خواهد بود یا تدریجی؟

اظهارات معاون دبیرکل سازمان ملل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، تأکید عضو مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برداشته شدن فوری تحریم‌ها، تلاش رژیم اسرائیل برای فشار بر کنگره آمریکا علیه ایران، بازتاب عدم رأی اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت علوم و کاهش ۳۰ درصدی درآمدهای نفتی ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶ 30 October 2014
برداشته شدن تحریم‌های ایران آنی خواهد بود یا تدریجی؟اظهارات معاون دبیرکل سازمان ملل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، تأکید عضو مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برداشته شدن فوری تحریم‌ها، تلاش رژیم اسرائیل برای فشار بر کنگره آمریکا علیه ایران، بازتاب عدم رأی اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت علوم و کاهش ۳۰ درصدی درآمدهای نفتی ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات معاون دبیرکل سازمان ملل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، موضوعی است که امروز در خبرگزاری کویت بازتاب یافته است. این خبرگزاری می‌نویسد، جان الیاسون، معاون دبیرکل سازمان ملل که به ایران سفر کرده، ابراز امیدواری نموده که مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ بتواند به توافقی جامع منجر شود که به سود کل دنیا باشد.

وی همچنین گفته، امیدوار است در کنار دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای، راهکارهایی برای دیگر مسائل بین‌المللی نیز یافت شود. وی این اظهارات را در ایران و در جریان مراسم سالگرد تأسیس سازمان ملل بیان کرده است.

برداشته شدن تحریم های ایران آنی خواهد بود یا تدریجی؟

در مطلبی دیگر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، خبرگزاری «ترند» اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را درباره چشم‌انداز برداشته شدن تحریم‌ها مورد توجه قرار داده است.

این خبرگزاری اشاره می‌کند، ‌علاءالدین بروجردی گفته، در صورتی که گروه ۱+ ۵ مایل به دستیابی به توافق نهایی با ایران است، همه تحریم‌های ضد ایرانی باید برداشته شود. وی همچنین پیشنهادهای مطرح درباره برداشتن تدریجی و مرحله به مرحله تحریم‌ها را غیرقابل قبول خوانده است. ترند به نقل از بروجردی می‌نویسد: «اگر می‌خواهیم تا ۲۴ نوامبر به توافق نهایی برسیم، تحریم‌ها باید فوراً برداشته شود».

برداشته شدن تحریم های ایران آنی خواهد بود یا تدریجی؟

این در حالی است که تلاش رژیم اسرائیل برای تأثیرگذاری بر آمریکا در مسیر مقابل ادامه دارد. در این زمینه، روزنامه «جروزالم پست» امروز با انتشار مطلبی از ضرورت مقاومت کنگره در برابر توافق هسته‌ای با ایران سخن گفته است. این روزنامه مدعی است، این روز‌ها در حالی توجه بین المللی به اقدامات گروه تروریستی داعش معطوف شده که خطر اصلی، یعنی ایران فراموش شود. در ادامه مطلب ضمن طرح ادعاهای دیگری درباره ایران، چنین بیان شده که تحریم‌های ایران تنها در صورتی باید برداشته شود که این کشور گام‌های معتبری در مسیر «ر‌ها کردن» برنامه هسته‌ای خود ـ نه حتی تعلیق آن ـ انجام دهد.

برداشته شدن تحریم های ایران آنی خواهد بود یا تدریجی؟

اما در میان دیگر مطالب، از روز گذشته تاکنون شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی موضوع عدم رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به نامزد معرفی شده برای پست وزارت علوم را مورد توجه قرار داده‌اند.

روزنامه «گالف تودی» از جمله آخرین مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، مجلس محافظه‌کار ایران، سومین نامزد معرفی شده از سوی حسن روحانی برای پست وزارت علوم را با این استدلال که وی‌کامل به ارزش‌های اسلامی پایبند نیست، رد کرده است.

این روزنامه ضمن اشاره به دیگر افراد معرفی شده برای این پست تاکنون، به حضور خود روحانی و همچنین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در مجلس در جریان جلسه رأی اعتماد اشاره کرده است.

برداشته شدن تحریم های ایران آنی خواهد بود یا تدریجی؟

در پایان در مطلبی اقتصادی، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از کاهش ۳۰ درصدی درآمدهای نفتی ایران به دلیل کاهش اخیر قیمت‌های جهانی نفت خبر داده است. این سایت با اشاره به سخنان رئیس جمهور ایران می‌نویسد، درآمدهای به دست آمده از فروش نفت خام ایران، به دلیل کاهش قیمت‌های اخیر، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

روحانی با بیان این موضوع گفته، کشور باید خود را با شرایط جدید و همچنین شرایط اقتصاد جهانی تطبیق دهد. بلومبرگ در ادامه به روند کاهش بهای نفت در هفته‌های اخیر اشاره کرده و می‌نویسد، بهای نفت برنت نسبت به ماه ژوئن بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. 

برداشته شدن تحریم های ایران آنی خواهد بود یا تدریجی؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر