بازدید 3737

هدفمندي يارانه‌ها یکی از تنگناهاي کشور شد

طرح هدفمندي در مقطعي اجرا شد که يکي از مهمترين نيازهاي کشور بود اما علي‌رغم آنکه همه کشور به طور کامل از اجراي اين طرح حمايت کردند، به دليل اجراي غلط به يکي از تنگناهاي جدي کشور تبديل شد.
کد خبر: ۴۴۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷ 30 October 2014
معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به درخواست دولت از گروه‌هاي پردرآمد جامعه براي انصراف از دريافت يارانه نقدي، گفت: اگر به دولت کمک مي‌کردند بخش زيادي از مردم و اقشار پردرآمد انصراف مي‌دادند، اما عده‌اي در داخل و خارج در اين زمينه اخلال کرده و با جوسازي مردم را به عدم انصراف تشويق کردند.

به گزارش ميزان، اسحاق جهانگيري در جلسه شوراي اداري استان مرکزي با بيان اينکه انسجام داخلي کشور مورد توجه دولت تدبير واميد است، اظهارکرد: دولتي مي‌تواند انسجام داخلي داشته باشد که کارآمد باشد و اين يعني مردم به خوبي لمس کنند که دولت قادر است مشکلات آنها را رفع کرده و گره‌هاي زندگي آنها را باز کند.

معاون اول رئيس‌جمهور تصريح کرد: وضعيت کشور بايد به گونه‌اي باشد که مردم به کشورشان افتخار کنند و هر ايراني بايد به ايراني بودن خود ببالد. معاون اول رييس‏‎جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در بخش اقتصاد گفت: اين دولت کارهاي بزرگي در حوزه اقتصاد انجام داده و مسائل مربوط به طرح هدفمندي تنها يکي از مشکلات بود که پيش روي اين دولت قرار داشت.

وي افزود: طرح هدفمندي در مقطعي اجرا شد که يکي از مهمترين نيازهاي کشور بود اما علي‌رغم آنکه همه کشور به طور کامل از اجراي اين طرح حمايت کردند، به دليل اجراي غلط به يکي از تنگناهاي جدي کشور تبديل شد.

معاون اول رييس‎جمهور گفت: دولت تدبير واميد مرحله دوم اين طرح را به درستي اجرا کرد و توانست از محل درآمدهاي اين طرح، طرح تحول نظام سلامت را اجرا کند تا يکي از دغدغه‌هاي مهم مردم که مشکل سلامت بود را تا حد امکان برطرف سازد. جهانگيري با اشاره به مشکلات بخشي از آحاد جامعه درخصوص امنيت غذايي اظهارکرد: براي امنيت غذايي اين افراد اعتباراتي ازسوي دولت تخصيص يافت.

وي با اشاره به درخواست دولت تدبير واميد از گروه‌هاي پردرآمد جامعه براي انصراف از دريافت يارانه نقدي افزود: اگر همه به صحنه مي‌آمدند و به دولت کمک مي‌کردند بخش زيادي از مردم و اقشار پردرآمد انصراف مي‌دادند اما عده‌اي در داخل و خارج در اين زمينه اخلال کردند و با جوسازي مردم را به عدم انصراف تشويق نمودند.

معاون اول رييس‎جمهور در ادامه از مشکل کمبود آب و محدوديت منابع آبي به عنوان يک مشکل جدي در کل کشور ياد کرد و از مديران مرتبط با آب خواست نسبت به گسترش فرهنگ صرفه‌جويي همت کنند و از نخبگان نيز خواست مردم را براي صرفه‎جويي هرچه بيشتر تشويق کند.

وي با تاکيد بر لزوم توسعه شبکه‌هاي آبياري تحت فشار و شيوه‌هاي نوين آبياري گفت: دولت 85 درصد هزينه‌هاي ايجاد شبکه‌هاي نوين آبياري را بصورت بلاعوض به متقاضيان پرداخت مي‌کند. معاون اول رييس‏‎جمهور با اشاره به سياست جدي دولت تدبير و اميد براي توسعه حمل و نقل ريلي خاطرنشان کرد: يکي از موضوعاتي که در برنامه ششم توسعه با توصيه رييس‎جمهور در دستور کار قرار گرفته موضوع حمل‌و‌نقل ريلي است و دولت از بخش خصوصي مي‌خواهد براي سرمايه‌گذاري در اين زمينه اقدام کند و اطمينان داشته باشد که دولت از بخش خصوصي حمايت خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر