بازدید 4508

کسری درآمد دولت درنیمه نخست امسال

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از کسری بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی دولت در بخش هدفمندسازی یارانه ها در ۶ ماه نخست امسال خبرداد.
کد خبر: ۴۴۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶ 30 October 2014
عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از کسری بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی دولت در بخش هدفمندسازی یارانه ها در ۶ ماه نخست امسال خبرداد.

جعفرزاده ایمن آبادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: براساس تبصره 21 قانون بودجه امسال 59 هزار و 300 میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از اصلاح قیمت ها و یارانه نان و انرژی در نظر گرفته شد که دولت توانسته است در 6 ماه نخست امسال حدود 22 هزار و 500 میلیارد تومان تهیه کند.

وی کسری بودجه دولت در این بخش را در شش ماه نخست امسال بیش از 7 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: درصورت ادامه این روند پیش بینی می کنیم تا پایان امسال میزان کسری درآمد دولت حداقل به 14 هزار میلیارد تومان برسد.

نماینده رشت گفت: این بدان معناست که 4 تعهد دولت در هدفمند سازی یارانه ها یعنی پرداخت نقدی و غیرنقدی، کمک به واحدهای تولیدی و بهبود وضع حمل و نقل، بخش سلامت و بیمه بیکاری جوانان دچار خدشه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مدت فقط 4 هزار و 800 میلیارد تومان در دو ماه مرداد و شهریور به بخش سلامت ، 2 هزار میلیارد تومان به بیمه بیکاری و 42 هزار و 500 میلیارد تومان برای یارانه نقدی اختصاص یافته و هیچ اقدامی برای بخش تولید و حمل و نقل صورت نگرفته است .

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: در 6 ماه نخست امسال باید 5 هزار میلیارد تومان به بخش تولید اختصاص می یافت اما حتی یک ریال هم داده نشد و این یکی از پیامدهای این کسری درآمد است.

وی گفت: بیش از 95 درصد منابع در یارانه نقدی هزینه شده است.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس و مسئول پیگیری پرونده هدفمندی یارانه ها منبع این اعداد و ارقام را گزارش های مکتوب دولت، دیوان محاسبات ، مرکز پژوهش های مجلس و سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد و گفت: با موافقت هیئت رئیسه مجلس این گزارش به زودی در صحن علنی قرائت می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر