بازدید 8431

قهر مربیان تیم ملی کاراته در آستانه رقابت‌های جهانی

معرفی مسعود رهنما و سید شهرام هروی از سوی فدراسیون کاراته به‌ عنوان کوچ‌های کنار زمین ملی‌پوشان کاراته در رقابت‌های جهانی آلمان، موجب شده تا مربیان تیم ملی کاراته با اردو مهم این تیم پیش از این رقابت‌ها در گیلان قهر کنند.
کد خبر: ۴۴۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴ 29 October 2014
قهر مربیان تیم ملی کاراته در آستانه رقابت‌های جهانیمعرفی مسعود رهنما و سید شهرام هروی از سوی فدراسیون کاراته به‌ عنوان کوچ‌های کنار زمین ملی‌پوشان کاراته در رقابت‌های جهانی آلمان، موجب شده تا مربیان تیم ملی کاراته با اردو مهم این تیم پیش از این رقابت‌ها در گیلان قهر کنند و در تمرینات حاضر نشوند. در این باره، علیرضا سمندر، قهر مربیان تیم ملی را تأیید می‌کند و البته می‌گوید که از این مسأله نگرانی چندانی ندارد.

به گزارش «تابناک»، رئیس فدراسیون کاراته ایران که به تازگی و در آستانه رقابت‌های جهانی آلمان، مدیر تیم‌های ملی هم شده است، در فاصله یک هفته تا این رقابت‌ها با قرار دادن نام رهنما و هروی به ‌عنوان کوچ کنار زمین تیم ملی کاراته، تلویحی درهای خروجی را برای روحانی مربی این تیم که در بازی‌های آسیایی اینچئون و چند ماه گذشته در اردوهای تیم ملی در کنار ملی‌پوشان حضور داشته، باز کرده است.

این ترکیب در حالی از سوی فدراسیون کاراته معرفی شده که در هشت ماه گذشته که اردوهای تیم ملی کاراته برپاست، حسین روحانی به همراه مهدی جعفری در کنار ملی‌پوشان حضور داشتند و در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز روحانی در کنار ملی‌پوشان قرار داشت. با وجود این، فدراسیون تنها نام دو مربی را برای کوچ در تیم ملی معرفی کرده است.

سمندر رئیس فدراسیون کاراته در این باره می‌گوید: «مسئولان برگزاری مسابقات جهانی کاراته با مدیر روابط بین‌الملل ما تماس گرفته و اعلام کرد‌ه‌اند به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد، نام مربیان مردان و بانوان که در مسابقات جهانی قرار است روی صندلی کوچ بنشینند به ما اعلام کنید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم لیلا بهرامی و ستاره موسوی در بخش بانوان را برای مربی اعلام کنیم؛ بنابراین، مسعود رهنما، سرمربی تیم ملی و شهرام هروی را نیز مربیان تیم ملی مردان معرفی کردیم».
 
اما همین تصمیم موجب شده که مربیان تیم ملی در اردو گیلان حاضر نشوند. ایسنا صبح امروز از قهر سه مربی تیم ملی کاراته خبر داد و نوشت، آخرین مرحله اردو آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان برای اعزام به مسابقه‌های قهرمانی جهان در آلمان از پنجم آبان در گیلان آغاز شده که سید شهرام هروی، حسین روحانی و مهدی جعفری اعضای کادر فنی تیم ملی به گیلان نرفتند.

با این حال، هرچند سمندر قهر مربیان را تأیید می‌کند، گویا چندان نگرانی از این مسأله ندارد. برای همین است که که او از خبر قهر مربیان تیم ملی آن ‌هم در آستانه یک هفته تا رقابت‌های جهانی حیران نشده و می‌گوید: «احتمالش زیاد است که حالت قهر هم در میان باشد. امیدوارم این مسأله نباشد؛ اما اگر هم باشد، هیچ مشکلی نیست چون مسعود رهنما آنجاست و حسینی هم در کنار تیم حضور دارد. از همه مهم‌تر اینکه ملی‌پوشان بزرگسال بچه نیستند و می‌دانند که چطور شرایط خودشان را کنترل کنند. امیدوارم این مرحله از اردو با آرامش بیشتری برگزار شود».
 
البته این شرایط تنها مختص تیم مردان نیست. در شرایطی که تیم بانوان با مربیگری فریبا بداغی نتیجه خوبی در اینچئون به دست آورد، گویا سمندر از کوچ فریبا بداغی نیز راضی نبوده و از لیلا بهرامی به‌عنوان کوچ تیم ملی بانوان دعوت به همکاری کرده است؛ مربی که حضورش در بازی‌های آسیایی هم در ترکیب کادر فنی نقش خاصی نداشت. حال این مربی بر صندلی کوچ می‌نشیند تا بازیکنان حاضر در آلمان را کوچ کند.

رئیس فدراسیون کاراته در شرایطی این نوع چیدمان کادر فنی را برای کوچ بازیکنان قانونی و از قوانین فدراسیون جهانی می‌داند که با توجه به سخنان رئیس فدراسیون پس از بازی‌های آسیایی این پرسش پیش می‌آید که شاید این قانون من‌درآوردی باشد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار