بازدید 6032

مرگ کودکان آواره عراقی در بیابانهای حدیثه

تعدادی از کودکان عراقی که خانواده های آنان در منطقه ازویه در غرب الرمادی آواره شدند و به صحراهای اطراف در منطقه حدیثه پناه بردند، ‌فوت کردند.
کد خبر: ۴۴۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ 29 October 2014
تعدادی از کودکان عراقی که خانواده های آنان در منطقه ازویه در غرب الرمادی آواره شدند و به صحراهای اطراف در منطقه حدیثه پناه بردند، ‌فوت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از السومریه نیوز، این کودکان بر اثر سختی های فراوان ، گرما ، نبود مواد غذایی و آب فوت کردند.

صباح کرحوت رئیس شورای استانی الانبار عراق روز چهار شنبه با اعلام این خبر افزود تروریستهای داعش اهالی منطقه ازویه در غرب الرمادی را آواره کردند.

تروریستهای داعش در ساعتهای پایانی شب گذشته همه اهالی منطقه ازویه (در اطراف هیت واقع در 70 کیلومتری غرب الرمادی ) را از این منطقه بیرون کردند. تعداد این خانواده ها بیش از 1500 خانوار بوده است.

بخشداری منطقه حدیثه از مقامات مسئول خواستار ارسال کمکهای فوری به این خانواده ها شدند.

تروریستهااجازه خروج این خانواده ها را با وسایل نقلیه شخصی ندادند و آنها با پای پیاده به سمت منطقه حدیثه واقع در160کیلومتری غرب الرمادی حرکت کردند. این خانواده بدون آب و مواد غذایی به صحراهای اطراف رفتند.

از سوی دیگر عبدالحکیم الجغیفی قائم مقام استانداری الانبار اعلام کرد روستاها و مناطق حدیثه از صبح امروز چهارشنبه آماده اند تا این آوارگان را بپذیرند و از آنها استقبال کنند.

وی افزود: از مقامات رسمی ارسال کمکهای فوری برای این آوارگان را خواستار شده ایم.

موافقت با تشکیل گروه 30 هزار نفری عشایر برای مقابله با داعش

خبر دیگر اینکه حیدر العبادی با تشکیل یک گروه مسلح30 هزار نفری از عشایر الانبار برای جنگ با گروهک تروریستی داعش موافقت کرد.

به گزارش العالم، ماجد سلیمان رئیس عشایر قبیله الدلیم عراق با مثبت توصیف کردن دیدار سران عشایر الانبار با نخست وزیر عراق گفت: در این دیدار اوضاع استان الانبار و دیگر استان های عراق و نحوه مقابله با داعش و پیروزی بر آن بررسی شد.

سلیمان تاکید کرد: العبادی با داوطلب شدن30هزارمسلح ازعشایر الانبار موافقت کرد.هریک ازعشایر استان درتامین افراد این گروه سهم خواهند داشت.

جواد هادی عباس، سفیر عراق در اردن، نیز تاکید کرد سران عشایر الانبار در دیدار با نخست وزیر عراق در امان پایتخت اردن برهمراهی کامل خود با دولت، ضد گروهک تروریستی داعش تاکید کردند.

روزنامه الحیات عربستان نیزمدعی شد العبادی در امان به سران عشایر سنی عراق تعهد داد که امکان مسلح کردن و آموزش نظامی عشایر فراهم شود.

تغییر نام جرف الصخر به جرف النصر پس از آزادی

ارتش عراق با مشارکت نیروهای بسیج مردمی پس از آزادی کامل جرف الصخر که شورای استان بابل نام آن را به جرف النصر تغییر داده است به نزدیک عامریه در فلوجه رسیده است.

محمد العزاوی خبرنگار شبکه روسیاالیوم در عراق گفت: در جرف الصخر صدائی جز صدای گلوله شنیده نمی شود. نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در عملیاتی تحت عنوان عاشورا موفق شده اند جرف النصر را آزاد کنند. روستاهای فاضلیه و العبدویس و الحجیر و العویسات و الفارسیة از دیگر مناطقی است که در این منطقه بدون هیچ گونه مداخله جنگنده های نیروهای ائتلاف آزاد شده اند.

اعضای گروه داعش باغها و خانه های این منطقه را مین  گذاری کرده اند و تعداد تک تیرانداز در برخی مناطق استقرار یافته اند تا از پیشروی نیروهای ارتش عراق و نیروهای پشتیبان آن جلوگیری کنند.

یکی از فرماندهان عملیاتی در جرف النصر گفت : عصائب اهل الحق محور دوم این عملیات را اجرا کرد و مأموریت اصلی آن ورود به مرکز منطقه و جلوگیری از رسیدن پشتیبانی به افراد مسلح و جداسازی این منطقه از مناطق دیگر بود. تجهیزاتی که داعش در اختیار دارد از کشورهای مختلفی می رسد. ما عده ای از آنها را به اسارت گرفته ایم و به زودی تابعیت آنها را اعلام خواهیم کرد.

یکی از نظامیان حاضر در میدان جنگ گفت من بیش از 500 جسد از اعضای داعش را دیدم که در خیابانها رها شده بودند.

شورای استان بابل نام جرف الصخر را تغییر داده و آن را جرف النصر نامیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار