بازدید 4409

سفر محرمانه فرمانده نیروی دریایی آمریکا به یمن

طی درگیری‌های حوثی‌ها و قبایل یمن در منطقه رضمه در استان إب پنج تن از حوثی‌ها و سه تن از افراد قبایل یمن کشته شدند این در حالی است که از شب گذشته آتش‌بس موقتی در یمن برقرار شده است.
کد خبر: ۴۴۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹ 29 October 2014
طی درگیری‌های حوثی‌ها و قبایل یمن در منطقه رضمه در استان إب پنج تن از حوثی‌ها و سه تن از افراد قبایل یمن کشته شدند این در حالی است که از شب گذشته آتش‌بس موقتی در یمن برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابع محلی از درگیری حوثی‌ها با طرفداران عبدالواحد دعام، سرلشکر بازنشسته در منطقه الرضمه در استان "إب" یمن خبر دادند. این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که این نیروها تلاش می‌کردند بر کوهی مشرف به شهر مسلط شوند.

طبق گزارش‌های محلی، پسر شیخ دعام هم در این درگیری‌ها کشته شده است. این درگیری‌ها زمانی در رضمه آغاز شد که سربازانی از تیپ 55 ارتش یمن پایگاه‌های خود در شهر یریم در نزدیکی منطقه‌ای که حوثی‌ها چند روز پیش بدون هیچ مقاومتی کنترل آن را به دست گرفته بودند، در اختیار حوثی‌ها قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند، افراد مسلح قبایل در این درگیری‌ها دوباره کنترل دژ "انسب" در منطق رضمه را از دست حوثی‌ها درآوردند.

یک منبع از قبایل یمن هم اعلام کرد، کمیته میانجی‌گری قبایل توانسته با اعلام آتش‌بس چند ساعته که ظهر امروز (چهارشنبه) به اتمام می‌رسد درگیری‌های استان إب را متوقف کند.

احمد صلاح المقبلی، رهبر این کمیته با عبدالواحد دعام و ابومختار الیامی، نماینده حوثی‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار با اجرای آتش‌بس از ساعت 9 شب سه‌شنبه تا ظهر امروز (چهارشنبه) موافقت شد.

این کمیته در تماسی به ابوعلی الحاکم، فرمانده نظامی حوثی‌ها ابلاغ کرد در نشست ظهر امروز در خصوص بررسی جزئیات توافقنامه دائم آتش‌بس شرکت کند.

منابع محلی در منطقه رداع در استان بیضاء اعلام کردند: 10 تن از حوثی‌ها و هفت تن از اعضای انصار الشریعه وابسته به القاعده در درگیری‌ها کشته شدند.

حوثی‌ها روز سه شنبه تمامی اردوگاه‌های خود را از اطراف شهر صنعاء برچیده و در مقابل صدها یمنی در اعتراض به حوثی‌ها در خیابان‌هایی این شهر تظاهرات کردند.

کمیته سازماندهی تحص‌های گروه حوثی با اعلام آمادگی خود برای اجرای توافقنامه صلح و مشارکت در بیانیه‌ای از برچیدن چادرهای باقی مانده تحصن کنندگان در اطراف صنعاء خبر داد.

این کمیته افزود: این گام در راستای اجرای گسترده بندهای توافق‌نامه صلح، اشاعه روحیه خوش بینی در میان تمامی یمنی‌ها و توجه به فردایی روشن و آینده‌ای همراه با خیر و برکت برداشته شد.

همچنین عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل با اشاره به درخواست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از شورای امنیت مبنی بر اعمال مجازات‌های بین‌المللی بر کار شکنان و بر هم زنندگان آشتی ملی در یمن تاکید کرد: شورای امنیت باید مسئولیت وخامت شرایط امنیتی یمن را برعهده بگیرد.

این درخواست شامل بازنگری شورای امنیت در حوادث یمن و اهمیت این شرایط است.

المعلمی در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: مهمترین نکات وارد شده در درخواست کشور کویت توجه شورای امنیت به وضعیت امنیتی از حد گذشته یمن، درخواست از این شورا برای انجام مسئولیت‌های خود در قبال این کشور اجرای تمامی احکام صادره شورا درباره یمن، اجرای مجازات‌های بین‌المللی برای برهم زنندگان آشتی ملی یمن چه اشخاص و چه گروه‌ها و تسریع در روند پایان وخامت اوضاع در این کشور بود.

از سوی دیگر، روزنامه الیمن الیوم نوشت دریادار جاناتان گرینیرت، فرمانده نیروی دریایی آمریکا دو روز پیش در سفری محرمانه وارد یمن شد و با فرماندهان امنیتی یمنی ملاقات کرد.

این روزنامه وابسته به احمد علی عبد الله صالح، پسر رئیس جمهور سابق یمن گفت: سه شنبه یمن را ترک کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان