بازدید 70320

تصویر‌نگاری متهم احتمالی اسيدپاشی

با مشخصاتی که قربانیان و یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند، از متهم تصویری ترسیم و تصویر‌نگاری کرده و آن را بررسی می‌کنیم. این عکس‌ها تنها ‌سرنخ‌ هستند و ما فعلا نمی‌توانیم در این باره مطلبی را قطعی اعلام کنیم، زیرا متهم در همه جا با چهره باز دیده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.
کد خبر: ۴۴۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ 29 October 2014
فرمانده ناجا در‌باره انتشار تصویری از متهم احتمالی اسیدپاشی تصریح کرد: با مشخصاتی که قربانیان و یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند، از متهم تصویری ترسیم و تصویر‌نگاری کرده و آن را بررسی می‌کنیم. این عکس‌ها تنها ‌سرنخ‌ هستند و ما فعلا نمی‌توانیم در این باره مطلبی را قطعی اعلام کنیم، زیرا متهم در همه جا با چهره باز دیده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.

به گزارش «تابناک»، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران درباره آخرین کارهای انجام گرفته در ناجا در راستای پدافند غیرعامل، اظهار داشت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم ادبیات پدافند غیرعامل را در نیروی انتظامی در قالب فعالیت‌های خود بومی‌سازی کنیم؛ برای نمونه، در پاسگاه‌های مرزی تلاش کردیم به گونه‌ای غنی سازی کنیم که در مواقع بحران کمترین آسیب به نیرو‌ها وارد شود.

وی ادامه داد: این پاسگاه‌ها باید از نظر موقعیت، نقشه، مصالح و سیستم‌های هشدار‌دهنده ایمنی در سطح بالایی باشند. همچنین در شهر‌ها نیز اگر حوادث طبیعی و غیرطبیعی رخ داد، نباید کلانتری ما اولین جایی باشد که امداد‌خواه باشد. باید زمینه‌ای فراهم آید که اگر بحرانی پدید آمد، این واحد بتواند توانمند بوده و این مسأله‌ کامل متناسب با اولویت‌ها ما عملیاتی شده است.

به نقل از مهر، فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: البته برنامه‌های پدافندی ما متناسب با اولویت‌هاست و در این خصوص تهران را در اولویت قرار داده‌ایم؛ اگر سوخت و یا برق قطع شد و یا زلزله‌ای اتفاق افتاد، ابزارهایی وجود داشته باشد که بتوانیم آمادگی خود را تضمین کنیم، لذا برنامه مفصلی انجام شده، ‌البته همه این‌ها در آغاز راه است.

احمدی‌مقدم تأکید کرد: در حوزه سایبری و ایمن‌سازی سامانه‌های وسیعی که در اختیار داریم و ایمنی‌سازی در مقابل هکر‌ها و مشکلاتی که در سازمان‌ها به وجود خواهد آمد، تضمین بخش سوخت و انرژی دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف دیگر که شامل ۵۰ عنوان می‌شود و در نیروی انتظامی اقداماتی صورت گرفته ‌و یا در ابتدای راهیم؛ پدافند غیرعامل خوشبختانه امروز به متن فعالیت‌های ما وارد شده ‌و گستره مطلوبی در کشور پیدا کرده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آخرین تحقیقات مرتبط با حوادث اسید‌پاشی در اصفهان نیز گفت: همچنان در حال بررسی موضوع و سرنخ‌ها هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری مظنونانی در خصوص این حادثه افزود: اگر کسی دستگیر شود و اعتراف کند و ما در این باره به قطعیت برسیم، حتما به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومی اطلاع‌رسانی می‌کنیم؛ شاید از هر کسی به موجب‌ ظن و گمان تحقیقاتی صورت بگیرد؛ اما به معنای این نیست که این افراد عامل اسیدپاشی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص وقوع اسیدپاشی در شهرهای دیگر از جمله تهران نیز گفت: ما در هیچ شهر دیگری چنین حادثه‌ای نداشتیم، در تهران نیز یک نفر اقدام به تهدیداتی در این رابطه کرده بود که دستگیر شد. متأسفانه افرادی با انگیزه شوخی، ماجراجویی، آزار و اذیت و آب به آسیاب دشمن ریختن، خیال می‌‌کنند که می‌توانند فضای ناامنی  در کشور پدید آورند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ما حتی در اصفهان حادثه‌ای داشتیم که خانمی ادعا کرده بود مورد اسید‌پاشی قرار گرفته، اما پس از تحقیقات از وی مشخص شد، مایع شوینده توسط این فرد به روی خودش ریخته شده، ولی این خانم برای جلب نظر دیگران و هیاهو راه انداختن ادعای اسیدپاشی کرده بود. این مسأله انقدر پیچیده نیست که با انجام دادن دو سه حادثه در اصفهان کل مردم احساس ناامنی کنند.

احمدی‌مقدم گفت: ما در اصفهان فضا را در کنترل خود داریم تا حادثه دیگری اتفاق نیفتد و با قوت نیز به دنبال کشف مسأله هستیم اما منتظریم تا پرونده به پایان خود برسد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی آب‌پاشی‌ها در تهران که به قصد آزار و اذیت انجام می‌شود نیز گفت: این مسأله نیز در قالب‌‌ همان بحث قرار می‌گیرد که برخی با ایجاد هیاهو به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند.

فرمانده ناجا در خصوص فراخوان تجمعات در واکنش به اسیدپاشی در اصفهان نیز گفت: هر تجمعی باید با مجوز قانونی باشد و پلیس به هیچ وجه اجازه تجمع غیرقانونی ‌نمی‌دهد. البته همه این تلاش‌ها منشأ واحد دارد که به دنبال ترویج فضای ناامنی در کشور هستند. خوشبختانه هیچ یک از این فراخوان‌ها با اقبال چندانی روبه‌رو نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۵۱۲
انتشار یافته: ۶۴
حالا طرف کراوات میزنه؟
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
آره دیگه این کارها را فقط از کرواتی ها بر میآد.!!!!!!
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
پیدا کردم پیدا کردم اسمشو
بهــرام! سوپری محل ما نیس این؟!!!!!!
....
واقعا مسخره است، چرا با کروات عکسش رو زدن؟
....
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
یعنی عامل موساد و CIA هستن ایشون ! LOL
با کراوات روی موتور سوار بوده ؟؟؟
که اینطور پس کراوات هم داره
کراواتش خیلی مهمه !!!!
کراواتش تو حلقمه.
کروات هم داشته؟
یعنی طرف با کت شلوار و کروات میامده اسید می پاشیده؟
با کراوات و کت و شلوار اسیدپاشی میکرده ینی!
گوشام حالت مخملی پیدا کرد چرا؟!!!
کمک پلیز!
خدایا توبه!
کروات ؟!!!
خب دوستان مشخص شد پس طرف کرواتی ای کافر ای ملعون
اون که کلاه داشته بالاخره یا این هست یا نیست . دیگه احتمالی چه صیغه ای؟
ا خوب این که فتنه گره! :))))
نتیجه گیری اخلاقی:
هر کی کراوات بزنه اسید میپاشه
هر کی کراوات نزنه مایع ظرفشویی میپاشه
هر کی فکل ببنده گارسونه
هر کی فکل نزنه گارسون نیست
این عکس بیشتر به جوک شباهت داره تا واقعیت. اولا تصاویری که براساس مشاهدات ترسیم می شوند به این میزان واقعی نیستند چرا که در نهایت نقاشی یک نقاش ماهر یا تلفیقی از تصاویر چشم و دهان و ... هستند که هیچ گاه نمی تواند دقیقا شبیه به یک عکس واقعی باشد که این یکی هست. ثانیا: قربانیان هرگز از کرواتی بودن اسیدپاش حرفی نزده بودند چرا که در جامعه ما تعداد افراد کراواتی دست کم در خیابانها بسیار اندک است اما هیچ گاه به عنوان نشانه ای شاخص از آن حرفی گفته نشده.
ثالثا: یک کرواتی موتور سوار همان قدر مسخره است که یک نفر با کلاه بوقی سوار پورشه شده باشد، بسیار جلب توجه می کند و هر کس ببیند به چهره و موتور فرد هم دقیق می شود، کسی هم که اسید پاشی می کرده با هر نیت ، این قدر احمق نبوده که کروات بزند.
رابعا: اگر همه این فرض ها را ندید بگیریم، کسی که برای اسید پاشی کروات می زند بی شک خودش کرواتی نیست و می خواهد این اتهام را متوجه دیگران کند، همانطور که اگر کسی در حین جرم لباس شهرت یا علامت افراد دیگری از جامعه را در بر داشته باشد.
مطمئن باشید این عکس موجب موج وسیعی از انتقاد در شبکه های اجتماعی خواهد شد!
این شخص قطعا ایرانی نیست آمریکا و صهیونیسم در غالب توریست این شخص دیوصفت را به اصفهان گسیل داشته اند تا با اسیدپاشی ایجاد رعب و وحشت کند این شخص بیشتر شبیه انگلیسی هاست ما باید علیه کلیه اتباع غربی که در یک ماه گذشته وارد اصفهان شده اند اعلام جرم کنیم
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
من هم باهت کاملا موافقم کار کار انگلیسی هاست
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
دیوانه
کارآگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
خوش انصاف چرا زودتر این قضیه را نگفتی ما طی این مدت بیراهه میرفتیم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
زینال جان فک کنم قرصاتو نخوردیا...
خدا وكيلي عزيزان هيجكس متوجه نشد اين عكس فتوشاب يك كله روي يك بدن كراواتي! يا همه مزاح ميكنند!! ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
این عکس با نرم افزار تشخیص چهره ساختند
مجموعه ای عناصر صورت + کراوات( برای مواقع ضروری :)) )
یعنی یارو خارجیه دیگه نه؟
یعنی طرف موقع اسید پاشیدن کراوات زده بوده ؟ رو چه حسابی به این نتیجه رسیدن که طرف کراوات داشته ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
خوب معلومه ! مگه شما بدون کراوات میتونی اسید بپاشی؟
....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
تا کراواتی نباشی که از این کارا نمیکنی عزیزم حتما کراواتی بوده
کراوات! چقدر ناشیانه...
چهره نگار احتمالا برای ی کلاه بردار بوده با اسیدپاش جابه جاشده والا ندیدیم کسی کت وشلوار بپوشه سروصورت مرتب کنه کراوات بزنه بپره رو موتور کف زنها اسید پاشی کنه.....نوبره والله
کراوات که داره و اسمش هم لابد جمشید و اینهاست ...!!!
یعنی این آقا کراواتی بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ها ها ها ها احتمالا خود خودشه ها هاها
اگه قرار اين ادمها با اين ضريب هوشي كه اسيدپاش را با كت وشلوار و كروات نشان دهند تا....پس واي بحال ما حالا حالاها اسيدپاش پيدا نخواهد شد.
انتشار چهرۀ متهم چه فایده ای داره؟ اگر این یک سر نخ باشه، قاعدتا نباید فاش و منتشر بشه. چون فرد متهم براحتی میتونه تغییر چهره بده و از این سرنخ سوء استفاده کنه. ...شما که هنوز متهم رو دستگیر نکردید. از کجا میدونید انگیزش چی بوده؟ چطور نمیتونید پیداش کنید؟...
کراوات و اسید ؟ یعنی طرف وقتی سوار موتورسیکلت بوده کراواتش رو هم زده بوده ؟....
واووووووووووووو
من اینو میشناسم
این صهیونیست، پسرخاله ی آریل شارونه
......
:))
D:
پس طرف حتما مزدور خارجيه احتمالا از طرف اسراييل دوره ديده وفرستاده شده
جالب بود کلی خندیدم ... عالی بود تابی عالی
خوب خدا رو شکر از فردا هرکی کراوات بزنه به جرم اسید پاشی دستگیر میشه.... این مدلیشو دیگه ندیده بودیم
پاسخ ها
سلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
گمونم خواسته بره عروسی آخه اینجا تو اصفهان تو عروسیا کراوات مده تازه سرپا غذا سرو میشه عجله داشته یه دفعه خواسته هر دو کار عقب نمونه شما حالا چرا حساس میشید . هان دیدی کاری نداشت من فهمیدم!
ای نامرد اسید می پاشی و فرار می کنی!!!
خیلی جالب بود کلی خندیدم,مرسی
این فرد با این تیپ و کروات حتما از انطرف اب اومده واسه ناامنی انگلیسی بدبخت
اوووه کروات؟!!!
پس مشخص شد طرف تحت تاثیر غربیاست!
متاسفم واقعا....
این عکس احتمالاماله قبل ازاسیدپاشی بوده بایدصبرداشته باشیم ومنتظربمونیم یادتون باشه بچه های ماریگی روتوهواپیماودرآسمان شناسایی کردندودستگیرماازشگردهای پلیسی بی اطلاع هستیم شایداین عکس برای ردگم کردن وغافلگیرکردن مجرم باشه الله واعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
تو راست میگی..!!؟؟/
چقدر قیافش آشناست! انگار یه بار قیافه اینو تو خواب دیدم
;کککککککروات
کراوات چی میگه؟!!!!!!!!!!!!!!!
من توبه کردم، دیگه کراوات نمی زنم، خخخخخخخ
اینکه ممد خودمونه؟ ولی ممد سبیل داره و اصلا نمی دونه کروات چیه، تازه 10 سالشش هم بیشتر نیست.
اینجوری بعید می دونم پیدا بشه این آقای اسید پاش !! باید تو عکس کفش هاش هم معلوم می بود اینجوری فقط از طریق کروات میشه پیداش کنند فقط!!!!!!!!!!!!!!!!!
من فکر کنم شوخی باشه...
اولا اگر تصویر رو از چهره بسازن به این حالت نیست و دوم اینکه خدا به داد ما برسه...
ای کرواتی بی فرهنگ رذل پست فطرت میدونستیم کار خودته حالا دیگه خودتو نشون بده ....
رو متوتور با كراوات هاعاهاها
من غلط بکنم نظر بدم همه چیز شفاف شفافه
خیلی باحاله آذم با کت و شلوار و کراوات سوار موتور بشه!!
این عکس را نباید رسانه ای می کردند .
به احتمال قوی این عکس اشتباها منتشر شده .
همه دوستان به اين نكته توجه نكردندكه
كلمه كراوات را اشتباه نوشته اند وكربات صحيح ميباشد.بياييد فارسي را پاس بداريم.متشكرم.
خیلی هم خوب!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل