بازدید 4515
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

تقابل رحمتی با پرسپولیسی‌ها و تجدید دیدار آبی‌ها

کد خبر: ۴۴۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 29 October 2014
 هفته سیزدهم لیگ برتر محمل تقابل دروازه‌بان پیشین تیم استقلال با پرسپولیسی‌ها و همچنین تجدید دیدار ۲ استقلالی و همکار قدیمی است.

به گزارش تسنیم، قطار رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به ایستگاه سیزدهم رسید، هفته‌ای که حساسیت‌های بالایی دارد و با توجه به نزدیک شدن لیگ به تعطیلات نیم فصل، نزدیکی به دربی پایتخت، برگزاری دربی تبریز، دوئل دراگان اسکوچیچ با هموطنش و ملوانی‌ها و تقابل دوباره امیر قلعه‌نویی و صمد مرفاوی می‌توان انتظار بازی‌هایی جذاب را داشت.

مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار می‌شود که در آستانه 2 هفته مانده تا دربی استقلال و پرسپولیس همواره این شائبه وجود داشته که بازیکنان 2 اخطاره بدشان نمی‌آید با دریافت کارت زرد سوم در بازی قبل از دربی محروم شوند و بدین ترتیب با خیالی آسوده در شهرآورد حضور پیدا کنند.

2 دیدار ابتدایی این هفته پیکان - پرسپولیس و فولاد خوزستان - ملوان، فردا (پنج‌شنبه) برگزار می‌شود و باقی دیدارها نیز روز جمعه پیگیری خواهد شد. در این بین معلوم نیست نشست اخیر اهالی فدراسیون و مدیران ارشد صدا و سیما منجر به پخش مجدد بازی‌های لیگ خواهد شد و یا دوستداران فوتبال همچنان از تماشای تلویزیونی مسابقات محروم خواهند بود.

پیکان – پرسپولیس

دیدار همسایه‌های 15 امتیازی در جدول رده‌بندی لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که تیم پیکان تازه از نوسان دور شده و ثبات نصفه و نیمه‌ای پیدا کرده، هر چند آنها دیدارشان در رقابت‌های جام حذفی را به صنعت ساری باختند و از دور مسابقات کنار رفتند. منصور ابراهیم‌زاده و شاگردانش که با شکست دادن تراکتورسازی در هفته گذشته لیگ برتر جان تازه‌ای گرفته‌اند، این هفته نیز می‌خواهند با شکست دادن پرسپولیس شرایط‌شان را در جدول بهتر کنند. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که پیکانی‌ها بتوانند پرسپولیس را شکست دهند و بالاتر از این تیم قرار بگیرند.

این دیدار برای حمید درخشان و پرسپولیس دیداری حیثیتی محسوب می‌شود از این جهت که سرخپوشان 2 هفته زمان دارند تا خود را برای دربی آماده کنند و به این دلیل که هفته گذشته هم مقابل سایپا شکست خوردند، چاره‌ای ندارند جز اینکه 3 امتیاز دیدار با پیکان را بگیرند. پیروزی مقابل پیکان روحیه سرخ‌پوشان را افزایش خواهد داد. 2 بازیکن پرسپولیس یعنی محمدرضا خانزاده و حمید علی‌عسگر 2 اخطاره هستند و در صورتی که کارت زرد بگیرند بازی بعئی را از دست داده و برای دربی حاشیه امنیت پیدا خواهند کرد.

فولاد – ملوان

اولین تقابل دراگان اسکوچیچ با ملوان بندر انزلی بعد از جدایی‌اش از این تیم در اهواز رقم خواهد خورد. سرمربی فصل گذشته ملوان که بین هواداران این تیم نیز محبوبیت خوبی کسب کرده بود، این هفته باید از شاگردان پیشین خود در اهواز میزبانی کند.

ملوانی‌ها در تعطیلات لیگ تصمیم گرفتند سرمربی‌شان را تغییر دهند و بعد از جدایی نصرت ایراندوست، حالا استوان موسیلوویچ هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. حضور این مربی یوگسلاو روی نیمکت ملوان که هموطن اسکوچیچ نیز محسوب می‌شود، خاطرات خوب این مربی را در انزلی زنده کرده اما باید دید تقابل این 2 مربی چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت و آیا دوئل اسکوچیچ و موسیلوویچ برنده خواهد داشت یا نه.

نفت تهران - پدیده خراسان

شاگردان علیرضا منصوریان هفته گذشته در حالی که نزدیک بود به یک پیروزی خارج از خانه برسند، اما در لحظات پایانی از ملوان گل خوردند تا پیروزی را با تساوی عوض کنند، البته آنها در بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به پیروزی رسیدند تا با روحیه بالایی مقابل پدیده قرار بگیرند، پدیده‌ای که تقریباً وضعیتی مشابه نفت دارد و پس از تساوی هفته گذشته مقابل استقلال و پیروزی مقابل گسترش‌فولاد در جام حذفی پا به این میدان می‌گذارد.

نفت در جدول رده‌بندی 18 امتیازی است و در رتبه هفتم قرار گرفته و شاگردان علیرضا مرزبان نیز با 17 امتیاز در یک قدمی آنها هستند. این بازی می‌تواند شرایط هر 2 تیم را در جدول رده‌بندی تغییر دهد، در صورتی که 3 امتیاز یا سهم نفت شود یا پدیده. اگر هم شرایط دیگری در این بازی رخ دهد، جایگاه 2 تیم چندان دگرگون نمی‌شود و شاید 2 تیم به مساوی هم راضی باشند.

استقلال - صبای قم

دوباره رویارویی امیر قلعه‌نویی و صمد مرفاوی. این 2 مربی که زمانی با هم همکار بودند، حالا برای چندمین بار مقابل هم قرار می‌گیرند. دیدار استقلال و صبا برای این 2 مربی حساسیت ویژه‌ای دارد. استقلال می‌خواهد همچنان به رقابتش در بالای جدول ادامه دهد به خصوص حالا که نزدیک دربی است. آنها هفته گذشته نیز نتوانستند به پیروزی برسند و مقابل پدیده متوقف شدند. مشکل حال حاضر این تیم نیز در خط دفاعی است و امیر قعه‌نویی را مشکلات تیمش در این ناحیه بیش از هرچیز دیگر نگران می‌کند.

تیم صبا نیز اکنون وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است. شاگردان صمد مرفاوی که با 19 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند، فاصله‌شان با مدعی آبی‌پوش که اکنون در رده دوم قرار دارد، فقط 3 امتیاز است و پیروزی آنها در این دیدار یعنی رسیدن به استقلال. آندرانیک تیموریان، کرار جاسم، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، امید ابراهیمی و محمدرضا خرسندنیا 2 هفته مانده به شروع دربی 2 اخطاره هستند و اگر 2 اخطاره بمانند، خطر از دست دادن دربی آنها را در بازی هفته آینده آنها را تهدید می‌کند.

سایپا - راه‌ آهن 

2 تیمی که بازی مرحله یک هشتم نهایی‌شان در جام حذفی را در ضربات پنالتی به تراکتورسازی و پرسپولیس واگذار کردند، هر 2 خسته هستند و بعد از بازی سنگین 120 دقیقه‌ای شاید شرایط خوبی در این دیدار نداشته باشند. شاگردان مجید جلالی در خانه حق امتیاز از دست دادن ندارند، چرا که شرایط خوب آنها در بالای جدول ممکن است با از دست دادن امتیاز دگرگون شود و از همین رو نارنجی‌پوشان کرجی می‌خواهند هر طور شده از سد راه‌آهن عبور کنند.

در سوی دیگر این پیکار شاگردان حمید استیلی قرار دارند که در چند بازی گذشته نمایش خوبی داشته‌اند. راه‌آهنی‌ها موفق شدند هفته گذشته سپاهان را شکست دهند و در بازی مقابل پرسپولیس در جام حذفی نیز 120 دقیقه تلاش کردند اما آنها همچنان وضعیت خوبی در لیگ ندارند از همین رو راه‌ آهن برای اینکه وضعیتش در جدول بهتر شود، حداقل به 3 امتیاز دیگر نیاز دارد تا به رتبه‌های میانی جدول برسد. راه‌ آهن هم اکنون با 12 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار گرفته و باید مقابل سایپایی قرار بگیرد که 15 امتیاز و پنجم جدول است.

سپاهان - استقلال خوزستان

سپاهان که با آمدن حسین فرکی هم نتوانسته شرایطش را بهبود ببخشد در هر هفته‌ای که رقیبانش امتیاز از دست دادند، امتیاز از دست داد. آخرین مورد هم هفته گذشته بود که با وجود شکست استقلال و تراکتورسازی بازی را به راه‌آهن واگذار کرد تا فرصت رسیدن به بالای جدول را از دست بدهد. این هفته شاید فرصت مناسبی باشد تا زردپوشان اصفهانی جبران مافات کنند، هر چند آنها یک لشگر غایب دارند و در این بازی فرکی باید بیشتر از هفته‌های گذشته از بازیکنان جوانش استفاده کند. بعد از سرباز شدن علی حمودی، شجاع خلیل‌زاده هم باید به خدمت سربازی برود و از این هفته از لیست سپاهان خارج شده است. علاوه بر این 2 بازیکن فرکی احسان حاج‌صفی و محمدرضا خلعتبری را هم به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و این فرصت خوبی برای بازیکنان جوان سپاهان خواهد بود.

استقلال خوزستان در شرایطی به مصاف حریف نامدارش می‌رود که همچنان جایگاه مناسبی در جدول ندارد. شاگردان عبدالله ویسی 12 امتیازی و در رده یازدهم جدول هستند. آبی‌پوشان خوزستانی در پی این هستند که جایگاه خود را بهبود ببخشند اما مطمئناً روی کاغد و در تقابل با حریفی چون سپاهان کار سختی خواهند داشت. شاید کار استقلال خوزستان در میدان فولادشهر بسیار سخت باشد، اما به هرحال بازیکنان این تیم انگیزه شکست سپاهان را در روزهایی که وضعیت خوبی ندارد، دارند.

گسترش‌ فولاد - تراکتورسازی

دربی سرخابی 2 هفته زودتر برگزار می‌شود، اما این بار از نوع تبریزی‌اش. گسترش‌ فولاد که تیم آبی‌پوش آذربایجان شرقی است، این هفته باید از محبوب‌ترین تیم تبریز در دربی این شهر میزبانی کند. مطمئناً بیش از اینکه این بازی برای هواداران تبریزی جذابیت داشته باشد، بازگشت دوباره فراز کمالوند به لیگ برتر جذابیت خواهد داشت. کمالوند که 2  هفته‌ای است هدایت گسترش‌فولاد را بر عهده گرفته باید رو در روی تیمی قرار بگیرد که محبوب هوادارانش است. سرمربی حال حاضر گسترش‌ فولاد روزهای خوبی را در تراکتورسازی سپری کرد و به همین دلیل بین هواداران این تیم محبوب است و دوئل او با تیم پیشینش مطمئناً جذاب خواهد بود.

رسول خطیبی این فصل توانسته نتیجه خوبی با تراکتورسازی بگیرد. این مربی جوان که تا به اینجای لیگ از تراکتورسازی چهره یک مدعی قهرمانی ساخته، در رتبه اول جدول رده‌بندی قرار دارد و نمی‌خواهد این فرصت را به راحتی از دست بدهد. شاید قهرمانی نیم فصل حداقل خواسته تراکتورسازی در این شرایط باشد و برای رسیدن به این هدف آنها نباید در تبریز امتیاز از دست بدهند، حتی اگر در تبریز میهمان باشند و بازی دربی را برگزار کنند.

نفت مسجدسلیمان - ذوب‌آهن

میزبان این دیدار می‌تواند با کسب پیروزی حریفش را به زیر بکشد. نفت مسجدسلیمان قعر جدولی اصلاً نتوانسته در اولین سال حضور در لیگ برتر نتایج خوبی بگیرد و کمترین امتیاز را نسبت به دیگر تیم‌ها کسب کرده است. این تیم با 9 امتیاز در رتبه شانزدهم جدول حضور دارد اما یک پیروزی می‌تواند شرایط این تیم را به کلی دگرگون کند. شاگردان بهروز مکوندی که هفته گذشته استقلال خوزستان را در خانه‌اش متوقف کردند در جام حذفی بازی را به گل‌گهر دسته یکی واگذار کردند تا همچنان ثابت کنند که در نوسان هستند. شاید بازی با ذوب‌آهن فرصتی برای جبران باشد اما شاگردان یحیی گل‌محمدی هم کم، انگیزه ندارند.

ذوب‌آهن هفته گذشته در خانه مقابل فولاد خوزستان شکست خورد. این شکست باز هم شایعه برکناری گل‌محمدی را سر زبان‌ها انداخت اما مسئولان باشگاه ذوب‌آهن از سرمربی خود حمایت کردند و همین موضوع باعث شد اصفهانی‌ها انتقام شکست مقابل فولاد را از همشهری این تیم بگیرند و در جام حذفی استقلال خوزستان را کنار بزنند. این هفته نیز ذوب‌آهن باید به مصاف تیم دیگری از استان خوزستان برود و شاگردان گل‌محمدی مطمئناً برای اینکه وضعیت‌شان را بهبود ببخشند نیاز به پیروزی دارند.

برنامه بازی‌های هفته سیزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه 8 آبان

پیکان – پرسپولیس، ورزشگاه تختی تهران، ساعت 15:15
فولاد – ملوان، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 15:15

جمعه 9 آبان

نفت تهران - پدیده، ورزشگاه تختی تهران، ساعت 15:15
استقلال تهران – صبای قم، ورزشگاه آزادی، ساعت 16:35
سایپا – راه‌آهن، انقلاب کرج، ساعت 16:40
سپاهان – استقلال خوزستان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 16:40
گسترش‌ فولاد – تراکتورسازی، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 16:50
نفت مسجدسلیمان – ذوب‌آهن، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان، ساعت 16:50
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان