بازدید 5926

نگاهی به نامزد‌های دریافت توپ طلا

کد خبر: ۴۴۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ 29 October 2014
فیفا اسامی 23 نامزد نهایی دریافت توپ طلای فوتبال جهان را در سال 2014 اعلام کرد که در این فهرست نامی از لوئیس سوآرس و سرخیو آگوئرو دیده نمی‌شود.

ایسنا به معرفی نامزد‌های کسب عنوان توپ طلای 2014 پرداخته است:

گرت بیل

در سال 2014 درخشش خیلی خوبی در رئال مادرید داشت و موفق شد این تیم را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند. او در دیدار فینال رئال‌مادرید و آتلتیکو‌مادرید ستاره تیمش بود و زمینه‌ساز قهرمانی رئال در اروپا شد. بیل همچنین در کوپا دل‌ری نیز موفق شد بدرخشد و رئال را به قهرمانی در این رقابت‌ها برساند. او بازیکن سرعتی و در عین حال فیزیکی است که باعث شده چیزی شبیه کریستیانو رونالدو باشد. بیل در تیم ملی ولز کار سختی در انتخابی جام ملت‌های اروپا دارد ولی با توجه به 24 تیمی شدن جام ملت‌ها امکان حضور بیل در این رقابت‌ها در سال 2016 وجود دارد.

* شانس از 10: 5

کریم بنزما

مهاجم فرانسوی رئال‌مادرید در سال 2014 دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. او در چندین بازی در این فصل آن قدر گل نزد که حتی مورد انتقاد هواداران رئال قرار گرفت و رئالی‌ها در سانتیاگو برنابئو او را هو کردند. در بعضی از بازی‌ها نیز این کریم بنزما بود که گره‌گشای رئالی‌ها شد و توانست گل‌های زیادی را به ثمر برساند. از جمله گل مهم او به بایرن‌مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا. بنزما در تیم ملی فرانسه در جام‌جهانی 2014 خوش درخشید و توانست این تیم را به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها برساند ولی شکست برابر آلمان مانع از رسیدن فرانسه به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها شد.

* شانس از 10: 5

دیگو کاستا

مهاجم اسپانیایی چلسی دو داستان متفاوت در سال 2014 داشت. او ابتدا در تیم آتلتیکو مادرید نمایش بی‌نظیری از خود نشان داد و توانست این تیم را به قهرمانی در لیگا برساند. او همچنین آتلتیکو را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند. کاستا پس از جدایی از آتلتیکو مادرید به چلسی پیوست و توانست در این تیم نیز درخشش خود را ادامه دهد. او در هفت بازی برتر 9 گل به ثمر رساند. این مهاجم فیزیکی در تیم ملی اسپانیا کاملا ناکام بود و نتوانست در جام‌جهانی بار گلزنی "لاروخا" را بر دوش بکشد. طلسم گل نزدن کاستا در انتخابی جام ملت‌های اروپا شکست و حالا این مهاجم امیدوار است روند گلزنی‌اش را ادامه دهد. البته کاستا در این سال همواره با مصدومیت همسترینگ دست و پنجه نرم کرده و همین دلیلی شده است تا او نتواند شانس زیادی برای دریافت این عنوان داشته باشد.

* شانس از 10: 6

تیبو کورتوآ

دروازه‌بان جوان و 22 ساله بلژیکی چلسی نیز یکی از بازیکنانی است که نام او در فهرست اولیه فیفا برای دریافت توپ طلا دیده می‌شود. کورتوآی جوان نیز فصل گذشته به همراه تیم آتلتیکو مادرید به قهرمانی در لیگا و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید و سپس به چلسی پیوست تا بتواند پتر چک بزرگ را نیمکت‌نشین کند. کورتوآ در جام‌جهانی موفق شد به همراه بلژیک در جمع هشت تیم برتر دیده شود ولی شکست برابر آرژانتین مانع رسیدن بلژیک به مرحله بعد شد. خیلی از کارشناسان این دروازه‌بان را پس از مانوئل نویر برترین دروازه‌بان جهان می دانند. کورتوآ با توجه به سن و سالی که دارد، سال‌ها می تواند در ترکیب چلسی و بلژیک به میدان برود.

* شانس از 10: 4

کریستیانو رونالدو

خیلی‌ها او را بخت نخست کسب توپ طلای فوتبال جهان در سال 2014 می‌دانند. او در رئال عملکرد بی‌نظیری داشت و توانست این تیم را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل‌ری برساند. رونالدو فصل گذشته رکورد گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را نیز شکست. البته این مهاجم پرتغالی در تیم ملی کشورش ناکام بود و یک جام‌جهانی آرام را پشت سر گذاشت. رونالدوی پرتغالی آن قدر در رئال‌مادرید خوب بوده است که شاید اگر تنها رقابت‌های باشگاهی را ملاک قرار دهیم، او بدون رقیب فاتح توپ طلا می‌شود ولی تنها نقطه تاریک زندگی فوتبالی رونالدو در این سال عملکرد ضعیف در جام‌جهانی برزیل است که باعث ناامیدی هواداران او شده.

* شانس از 10: 9

آنخل دی‌ماریا

ها‌فبک چپ فعلی منچستریونایتد نیز در فهرست اولیه توپ طلای فوتبال جهان دیده می‌شود. دی‌ماریا در رئال مادرید درخشش خوبی داشت و توانست با این تیم در اروپا موفق باشد. او پس از حضور موفق در رئال مادرید در جام جهانی به فینال صعود کرد. البته دی‌ماریا در فینال جام جهانی غایب بود و کشورش برابر آلمان شکست خورد. پس از آن این ها‌فبک با ارزش به منچستریونایتد پیوست و توانست بازی‌های خوبی از خود در این تیم نشان دهد. دی ماریا در منچستر‌یونایتد شروع بسیار خوبی داشته است و در حال حاضر ستاره این تیم انگلیسی محسوب می‌شود.

* شانس از 10: 8

ماریو گوتسه: قهرمانی ژرمن‌ها در جام جهانی با ضربه این بازیکن به دست آمد. گوتسه، ها‌فبک تکنیکی آلمان‌ها در تیم بایرن‌ مونیخ نیز بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت و توانست با این تیم نیز بدرخشد. گوتسه جوان سال‌ها می‌تواند برای فوتبال آلمان بدرخشد. او پس از درخشش در تیم بوروسیا دورتموند راهی بایرن‌مونیخ شد و توانست در این تیم نیز مانند روزهای خوبش در دورتموند بدرخشد. پپ گوآردیولا با تمجید از این بازیکن او را پدیده فوتبال آلمان معرفی کرده است.

* شانس از 10: 7

ادن هازارد

ها‌فبک تکنیکی چلسی نیز یکی دیگر از نامزدهای دریافت توپ طلای فوتبال جهان است. او فصل گذشته بهترین گلزن چلسی بود و در این فصل نیز بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته است. هازارد در جام جهانی البته کم‌فروغ بود و نتوانست درخشش در چلسی را با پیراهن بلژیک تکرار کند. هازارد 23 ساله قراردادش را با چلسی تمدید کرده و امیدوار است برای اولین بار بتواند به همراه این تیم قهرمانی را در لیگ برتر را تجربه کند. هازارد یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان فوتبال جهان است که توانسته در لیگ برتر بدرخشد. او فصل گذشته به عنوان برترین بازیکن جوان فوتبال انگلیس انتخاب شد و نیز در پایان فصل به عنوان برترین بازیکن چلسی با انتخاب هواداران این تیم انتخاب شد.

* شانس از 10: 5

زلاتان ابراهیموویچ

غایب بزرگ جام جهانی برزیل یکی دیگر از نامزدهای دریافت توپ طلای فوتبال جهان است. ابراهیموویچ هر چند نتوانست سوئد را به جام‌جهانی برزیل برساند ولی آن قدر در پاری‌سن‌ژرمن خوب بود که توانست کارشناسان فیفا و فرانس فوتبال را متقاعد کند و نامش در فهرست 23 بازیکن توپ طلای فوتبال جهان قرار گرفت. ابراهیموویچ به پاری‌سن‌ژرمن کمک کرد تا بتواند به قهرمانی در لیگ فرانسه دست یابد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز در بین 8 تیم برتر این رقابت‌ها قرار گیرد. ایبرا فصل گذشته توانست جایزه زیباترین گل فیفا را به خود اختصاص دهد.

* شانس از 10: 4

آندرس اینیستا

یکی از بازماندگان نسل طلایی فوتبال اسپانیا که خیلی بعید به نظر می‌رسید بتواند در فهرست 23 بازیکن برتر این رقابت‌ها باشد. اینیستا در جام‌جهانی نیز کم‌فروغ بود و نتوانست درخشش 4 سال قبل خود را تکرار کند. اینیستا اکنون دیگر ژاوی رفیق و یار همیشگی خودش را در تیم ملی اسپانیا نمی‌بیند؛ چرا که این بازیکن از تیم ملی کشورش خداحافظی کرده است. اینیستا در بارسا نیز در این سال به هیچ عنوان قهرمانی دست نیافت تا سال خوبی را سپری نکرده باشد. در حالی که عادت کرده بودیم او را همیشه در بین 3 بازیکن برتر جهان ببینیم، در این سال خیلی بعید به نظر می‌رسد این اتفاق تکرار شود.

شانس از 10: 3

تونی کروس

یکی دیگر از ستاره‌های فوتبال المان در جام جهانی برزیل که توانست در نیمه نهایی جام‌جهانی برابر برزیل بدرخشد و به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شود. کروس با ارزش همراه بایرن مونیخ قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کرد و سپس یک جام جهانی موفق را پشت سر گذاشت و توانست عنوان قهرمانی در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه کند. کروس در ادامه با جدایی از بایرن مونیخ به رئال‌مادرید پیوست و توانست جانشین ژابی الونسو در این تیم شود.

شانس از 10: 7

فیلیپ لام

کاپیتان تیم قهرمان جهان یکی از اصلی‌ترین شانس‌های کسب عنوان توپ طلای فوتبال جهان است. لام که پس از جام جهانی برزیل از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد، بازی‌های بسیار خوب و بی‌نقصی را از خود به نمایش گذاشت و یکی از ستاره‌های ژرمن‌ها در این رقابت‌ها بود. لام بی‌حاشیه یکی از باهوش‌ترین بازیکنان فوتبال جهان است که توانایی بازی در دفاع و خط هافبک را دارد. او در تیم بایرن‌مونیخ نیز بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت و توانست به قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی دست یابد. البته در لیگ قهرمانان سد رئال مادرید باعث شد تا این تیم نتواند به عنوانی در اروپا برسد.

شانس از 10: 9

خاویر ماسکرانو

مدافع تیم ملی آرژانتین نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که کمک زیادی به آلبی‌سلسته برای حضور در فینال جام‌جهانی کرد. هیچکس آن تکل معروف او را در بازی آرژانتین و هلند فراموش نمی‌کند که زمینه‌ساز حضور آرژانتین در فینال جام‌جهانی شد. ماسکرانو در تیم بارسلونا نیز درخشش خوبی دارد و یکی از ارکان دفاعی این تیم است که توانست در 8 هفته نخست لیگا دروازه خود را بسته نگه دارد. ماسکرانو یکی از بی حاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال جهان است.

شانس از 10: 6

لیونل مسی

برنده چهار توپ طلای فوتبال جهان در سال 2014 در تیم بارسلونا نتوانست بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد و یکی از ناکام‌ترین سال‌های فوتبالی خود را پشت سر گذاشت. مسی البته در تیم ملی آرژانتین تلاش زیادی کرد تا بتواند کلکسیون افتخاراتش را با قهرمانی در برزیل پر کند ولی نتوانست قهرمانی را در این رقابت‌ها تجربه کند. او در این رقابت‌ها هر کاری کرد تا بتواند آرژانتین را به قهرمانی برساند ولی ناکام بود. مسی با توجه به مصدومیت‌ها و عملکردش در بارسلونا که نسبت به سال‌های قبل از آن افت داشته است، شانس زیادی برای انتخاب به عنوان برترین بازیکن جهان ندارد.

شانس از 10: 8

توماس مولر

هافبک گلزن ژرمن‌ها در جام‌جهانی موفق شد 5 بار برای تیمش گلزنی کند و نشان دهد چه بازیکن باارزشی محسوب می‌شود. مولر در تیم ملی آلمان درخشش بسیار زیادی در برزیل داشت و توانست بازی‌هایی به یاد ماندنی از خود نشان دهد. مولر البته همراه بایرن‌مونیخ نتوانست در اروپا موفق باشد و تنها قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی را تجربه کرد. با توجه به روند گلزنی که این بازیکن در جام‌های جهانی دارد به نظر می‌رسد بتواند در روسیه، رکورد گلزنی میرسلاو کلوزه را که 16 گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است، بشکند.

شانس از 10: 8

مانوئل نویر

بهترین دروازه‌بان فوتبال جهان شانس زیادی برای دریافت توپ طلا دارد. او در جام‌جهانی درخشش زیادی داشت و توانست بازی‌های منحصر به فردی از خود نشان دهد. مانوئل نویر در بایرن‌مونیخ نیز عملکرد باثبات و خوبی داشته است و بارها مورد تمجید کارشناسان فوتبال این کشور واقع شده است. تنها عاملی که می‌تواند نویر را از رسیدن به توپ طلا بازدارد این است که انتخاب یک دروازه‌بان به عنوان برترین بازیکن جهان خیلی سخت صورت گرفته است. در تاریخ تنها لئو یاشین بوده است که به عنوان برترین بازیکن جهان انتخاب شده است و تاکنون هیچ دروازه‌بانی نتوانسته است به این افتخار دست یابد.

شانس از 10: 9

نیمار

پدیده فوتبال برزیل که 40 گل ملی را در کارنامه خود دارد یکی دیگر از بازیکنانی است که شانس خوبی برای دریافت توپ طلا دارد. او در بارسلونا درخشش خیلی خوبی داشته است و توانسته خود را از زیر سایه مسی بیرون بکشد و گل های مهمی را به ثمر برساند. نیمار در جام جهانی مصدومیت بدی را تجربه کرد؛ مصدومیتی که به قول خود او می‌توانست منجر به فلج شدن او شود.

شانس از 10: 7

پل پوگبا

پوگبای فرانسوی که با درخشش در جام‌جهانی به عنوان برترین بازیکن جوان این رقابت‌ها انتخاب شد یکی از بازیکنانی است که در آینده می‌تواند ستاره بی‌چون و چرای فوتبال جهان باشد. پوگبا در یوونتوس درخشش خیلی خوبی داشته است و توانسته در این تیم قهرمانی در لیگ ایتالیا را به افتخارات خود اضافه کند. زین‌الدین زیدان و میشل لاتینی بارها با تمجید از این بازیکن او را ستاره آینده فوتبال فرانسه معرفی کردند.

شانس از 10: 7

سرخیو راموس

یکی دیگر از بازماندگان نسل طلایی فوتبال اسپانیا در این فهرست سرخیو راموس است که جام جهانی خوبی را همراه ماتادورها پشت سر نگذاشت ولی در تیم رئال مادرید مثل یک رهبر عمل کرد و توانست با گل مهمی که به ثمر رساند این تیم را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند. گل دقیقه 93 این بازیکن به آتلتیکو مادرید رئال را به بازی برگرداند و باعث شد این تیم برای دهمین بار قهرمان اروپا شود.

شانس از 10: 6

آرین روبن

روبن هلندی در جام جهانی عملکرد خوبی داشت ولی شکست برابر آرژانتین در نیمه نهایی مانع از رسیدن یاران روبن به فینال جام جهانی شد. این عملکرد خوب روبن می‌تواند باعث شود تا او در بین 3 نامزد نهایی توپ طلا باشد. او البته در بین 3 نامزد نهایی برترین بازیکن اروپا بود ولی در نهایت در رقابت با رونالدو و نویر شکست خورد. روبن در بایرن‌ مونیخ نیز ستاره اول این تیم محسوب می‌شود و بار گلزنی این تیم را به دوش می‌کشد.

شانس از 10: 6

خامس رودریگس

برترین گلزن جام جهانی و ستاره جوان کلمبیایی نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که در این فهرست حضور دارد. رودریگس یکی از بازیکنانی است که با جدایی از موناکو به رئال مادرید پیوست تا یکی از گرانقیمت‌ترین نقل و انتقالات فوتبال جهان را به نام خود ثبت کند. رودریگس که در حال حاضر در رئال مادرید بازی می‌کند درخشش خوبی در این تیم از خود نشان داده است ولی خیلی بعید به نظر می‌رسد بتواند در فهرست نهایی توپ طلا باشد.

شانس از 10: 3

باستین شوآین‌اشتایگر

هافبک باارزش ژرمن‌ها ستون این تیم در جام جهانی بود که توانست به قهرمانی در جام جهانی دست یابد. او در جام جهانی بازی‌های خوب و باارزشی را از خود به نمایش گذاشت. این بازیکن آلمانی در بایرن‌مونیخ نیز درخشید و توانست با این تیم قهرمان بوندسلیگا شود. شوآین اشتایگر شوتزن پس از جام جهانی هنوز نتوانسته در بایرن و تیم ملی آلمان به میدان برود و همین موضوع شاید باعث شود شانس این بازیکن برای دریافت توپ طلای جهان کاهش یابد.

شانس از 10: 7

یحیی توره

تنها بازیکن آفریقایی حاضر در فهرست اولیه برترین بازیکن جهان، یحیی توره است که آن قدر در منچستر‌سیتی خوب درخشید که دیگر کارشناسان فیفا نمی‌توانستند روی نام او خط قرمز بکشند. توره در جام جهانی همراه ساحل عاج در مرحله گروهی حذف شد و نتوانست حضور در مرحله حذفی این رقابت‌ها را تجربه کند و همین موضوع شاید باعث شود تا توره نتواند در بین 3 بازیکن نهایی باشد.

شانس از 10: 4

تمامی برندگان توپ طلای جهان

1956: سر استنلی متیوس (انگلیس- اف.سی. بلکپول)

1957: آلفردو دی‌استفانو (اسپانیا- رئال مادرید)

1958: ریموند کوپا (فرانسه- رئال مادرید)

1959: آلفردو دی‌استفانو (اسپانیا- رئال مادرید)

1960: لوئیس سوآرس (اسپانیا- بارسلونا)

1961: عمر سیووری (ایتالیا- یوونتوس تورین)

1962: ژوزف ماسوپوست (چکسلواکی- دوکلا پراگ)

1963: لئو یاشین (شوروی- دینامو مسکو)

1964: دنیس لاو (اسکاتلند- منچستر یونایتد)

1965: اوزه‌ بیو (پرتغال- بنفیکا لیسبون)

1966: بابی چارلتون (انگلیس- منچستر یونایتد)

1967: فلوریان آلبرت (مجارستان- فرانس واروش)

1968: جرج بست (ایرلند شمالی- منچستر یونایتد)

1969: جانی ریوه‌را (ایتالیا- میلان)

1970: گرد مولر (آلمان- بایرن مونیخ)

1971: یوهان کرایف (هلند- آژاکس آمستردام)

1972: فرانتس بکن‌باوئر (آلمان- بایرن مونیخ)

1973: یوهان کرایف (هلند- بارسلونا)

1974: یوهان کرایف (هلند- بارسلونا)

1975: اولگ بلوخین (شوروی- دینامو کیف)

1976: فرانتس بکن‌باوئر (آلمان- بایرن مونیخ)

1977: آلن سیمونسون (دانمارک- بوروسیا مونشن گلادباخ)

1978: کوین کیگان (انگلیس- هامبورگ)

1979: کوین کیگان (انگلیس- هامبورگ)

1980: کارل هاینتس رومنیگه (آلمان- بایرن مونیخ)

1981: کارل هاینتس رومنیگه (آلمان- بایرن مونیخ)

1982: پائولو روسی (ایتالیا- یوونتوس)

1983: میشل پلاتینی (فرانسه- یوونتوس)

1984: میشل پلاتینی (فرانسه- یوونتوس)

1985: میشل پلاتینی (فرانسه- یوونتوس)

1986: ایگور بلانف (شوروی- دینامو کیف)

1987: رود گولیت (هلند- میلان)

1988: مارکو فان‌باستن (هلند- میلان)

1989: مارکو فان باستن (هلند- میلان)

1990: لوتار ماتیوس (آلمان- اینتر)

1991: ژان پیر پاپن (فرانسه- المپیک مارسی)

1992: مارکو فان‌باستن (هلند- میلان)

1993: روبرتو باجو (ایتالیا- یوونتوس)

1994: هریستو استویچکف (بلغارستان- بارسلونا)

1995: ژرژ وه‌آ (لیبریا- میلان)

1996: ماتیاس سامر (آلمان- بوروسیا دورتموند)

1997: رونالدو (برزیل- اینتر)

1998: زین‌الدین زیدان (فرانسه- یوونتوس)

1999: ریوالدو (برزیل- بارسلونا)

2000: لوئیش فیگو (پرتغال- رئال مادرید)

2001: مایکل اوون (انگلیس- لیورپول)

2002: رونالدو (برزیل- رئال‌مادرید)

2003: پاول ندود (جمهوری چک- یوونتوس)

2004: آندری شفچنکو (اوکراین- میلان)

2005: رونالدینیو (برزیل- بارسلونا)

2006: فابیو کاناوارو (ایتالیا- رئال مادرید)

2007: کاکا (برزیل- میلان)

2008: کریستیانو رونالدو (پرتغال- منچستر یونایتد)

2009: لیونل مسی (آرژانتین- بارسلونا)

2010: لیونل مسی (آرژانتین - بارسلونا)

2011: لیونل مسی (آرژانتین- بارسلونا)

2012: لیونل مسی (آرژانتین- بارسلونا)

2013: کریستیانو رونالدو (پرتغال- رئال‌مادرید)

2014: ؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان