بازدید 7694
۱

نگاه شما: استخدام در استانداری البرز!

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 29 October 2014
امروز در خبرها شنیدیم که معاونت توسعه و سرمایه انسانی ریاست جمهوری بخشنامه جدید استخدام در دستگاه های دولتی را ابلاغ نمودند.

به ناگاه یاد استان تازه تاسیس البرز افتادم که چندسالی است به جمع استان های کشور اضافه شده است. طبعا وقتی یک نهاد جدید و یک ساختار جدید شکل می گیرد، نیاز به نیروهایی دارد که در این ساختار قرار گیرند و به فعالیت بپردازند. در سال 1391 استانداری البرز با اعلام نیاز قریب 500 نفری برای جذب در ادارات دولتی استان، اقدام به ثبت نام برای برگزاری آزمون استخدامی نمود که جمعیت بسیار بالایی برای آن ثبت نام نمودند، اما این آزمون هرگز برگزار نشد و لینک های ثبت نام آن از سایت استانداری البرز حذف گردید. و طبق مصاحبه ی نماینده ی شهرمان آقای کولیوند(آبان 1391) قرار بود با انجام مطالعه ی دقیق این آزمون برگزار شود که علی الظاهر هنوز مطالعات به پایان نرسیده است.

آنچه مایه ی تاسف و شبهه ی بسیار می باشد این است که با گذشت 2 سال از لغو این آزمون، تمامی دستگاه های دولتی در استان البرز نه تنها آن تعداد نیرویی که قرار بود توسط آزمون جذب شوند را پذیرفته اند، بلکه دچار مازاد نیرو شده اند!

سوال من اینجاست که چرا دستگاه ها باید بطور سلیقه ای نیروی قراردادی جذب کنند و همین فرصت محدودی که برای مردم عادی وجود دارد از آن ها گرفته شود؟

چرا این افراد بعد از جذب قراردادی شدن با پارتی، باید تبدیل وضعیت به استخدام پیمانی و رسمی شوند؟

آیا حضور در این نهادها به طبقه ی خاصی از مردم تعلق دارد که مردمی که ارتباط با افراد خاصی ندارند باید از آن محروم باشند؟

چند در صد از این نیروهای بکار گرفته شده شایستگی قرار گرفتن در این جایگاه ها را داشته اند؟

چند در صد از آن ها بدون معرف و بدون داشتن پارتی به کار مشغولند؟

و بسیاری سوالهای دیگر که مجال پرداخت به آن ها نمی باشد.

از آنجا که اینجانب پیگیریهای گسترده ای در این زمینه انجام داده ام و با عنایت به تصمیم دولت محترم به ممنوع بودن استخدام در دستگاه های دولتی، حتی در نهادهای تازه ایجاده شده ی دولتی، اگر این آزمون در سال آینده برگزار نشود و دولت محترم این مجوز را صادر ننماید، ناگزیر باید بگویم که بر اساس آنچه که از بزرگان آموخته ایم می دانیم که حق الناس مسئله ی ساده ای نیست و حساب و کتاب در آخرت مانند این دنیا نیست. بنده به عنوان یک شهروند که حق حداقلی شرکت در آزمون برای تشخیص صلاحیت ورود به دستگاه های دولتی از من سلب شده است از این حق خود نخواهم گذشت  و مسببین آن را به دیدار در قیامت وعده می دهم.

فرستنده: س.ع
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
دلت خوشه ما ازمون دادیم نفر اولم شدیم استخدامم نشدیم ! حالا شما بدو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر