بازدید 4413

مشکلات مدرسه، مشکلات خانه را تشدید می‌کند

کد خبر: ۴۴۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱ 28 October 2014
در حالی که مشکلات خانوادگی بر عملکرد فرد در مدرسه تأثیر می‌گذارد، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد این وضعیت در حالت عکس نیز صدق می‌کند.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم رفتاری در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات مدرسه موجب ایجاد و یا تشدید مشکلات در خانه می‌شوند. بر اساس این بررسی برخی دانش‌آموزان در چرخه نادرست اتفاقات ناخوشایند و مشکلات مدرسه گرفتار می‌شوند. در این مطالعه کارشناسان چگونگی انتقال مشکلات مدرسه به خانه را بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که عملکرد ضعیف در امتحانات، انجام تکالیف مدرسه به‌ طور ناقص و مشکل در یادگیری درس‌ها در ایجاد مشکلات و بدرفتاری‌های کودکان در خانه و با اعضای خانواده تأثیر دارد.

به نقل از ساینس ورد ریپورت، در این بررسی حدود 100 نوجوان 13 تا 17 ساله تحت مطالعه قرار گرفتند و از والدین آن‌ها نیز خواسته شد تا در پایان هر روز و به مدت دو هفته پرسشنامه‌ای را پر کنند.

نتایج به‌ دست آمده نشان داد دید منفی دانش‌آموزان می‌تواند به همان اندازه بر جنبه‌های دیگر زندگی‌شان تأثیر بگذارد. علاوه بر این، یافته‌ها نشان داد دانش‌آموزانی که سلامت روانی‌شان با مشکل مواجه بود، بیشتر تحت تأثیر تفکرات و حالات منفی بودند که این موضوع موجب تشدید مشکلات در خانه و مدرسه می‌شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار