بازدید 4001

تفکر سلفی و تکفیری نماد انحراف از دین است

کد خبر: ۴۴۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ 28 October 2014
نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس گفت: تفکر سلفی‌ها، تکفیری‌ها و داعشی‌ها در دنیای امروز نماد اصلی انحراف از دین است.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد اظهار داشت: از ابتدای اعلام نبوت پیامبر گرامی اسلام (ص)، عده‌ای که اجرای احکام دین مبین اسلام را در تضاد با منافع خود می‌دیدند، توطئه زیادی برای به انحراف کشاندن امت اسلام انجام دادند.
وی تصریح کرد: پیامبر بزرگوار و عظیم‌الشأن اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) و پس از این بزرگواران مراجع معظم تقلید تلاش بسیاری در راستای مبارزه با جریان‌های منحرف انجام داده و حتی مهمترین دلیل قیام سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) جلوگیری از انحراف در دین بود.
 
این مسئول بیان داشت: بنابراین توطئه برای به انحراف کشاندن امت اسلام از همان روزهای نخست صدر اسلام وجود داشته و این توطئه‌ها همچنان ادامه دارد.
 
کیایی‌نژاد اظهار داشت: این تصور که دشمنان دست از این توطئه برداشته‌اند، خیال واهی است و باید همواره با افزایش بصیرت و آگاهی خود به دنبال شناسایی جریان‌های انحرافی باشیم.
 
وی افزود: به همین دلیل است که رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت حفظ آگاهی و بصیرت مردم تاکید فرموده و همه را به حفظ هوشیاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان توصیه می‌فرمایند.
 
نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس گفت: در شرایط فعلی مهمترین وظیفه‌ای که بر عهده مسلمانان سراسر جهان به ویژه نسل جوان قرار دارد، شناخت دقیق و صحیح جریان‌های انحرافی و یزیدیان زمان است.
 
کیایی‌نژاد ادامه داد: اگر بخواهیم نماد و نمونه‌ای روشن از تلاش استکبار برای انحراف در دین اسلام را معرفی کنیم، باید گفت که داعشی‌ها، جریان‌های تکفیری و سلفی نمونه عینی در این زمینه هستند.
 
وی تصریح کرد: اگر به حرف‌های این جریان‌ها نگاه کنیم، در ظاهر می‌بینیم که آنها مدعی اجرای احکام دین مبین اسلام بوده و خود را مسلمان و خواستار حکومت دینی معرفی می‌کنند، اما عملکرد آنها در راستای منافع شوم دشمنان اسلام است.
 
کیایی‌نژاد گفت: طبیعی است اگر بصیرت و آگاهی لازم را نداشته باشیم، فریب این جریان‌های انحرافی را خورده و راه اصلی را گم می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که جهان اسلام باید با چه شیوه‌ای شناخت دقیقی از جریان‌های انحرافی پیدا کنند، گفت: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و پس از معظم‌له مراجع بزرگوار تقلید ما، آگاهی کاملی از این مسائل دارند و ما باید پیرو آنها باشیم.
 
کیایی‌نژد در پایان اظهارداشت:جوانان ما باید رابطه خود را با کلام‌الله مجید، ائمه اطهار (ع)، مساجد و روحانیت معظم و مراجع مستحکم کرده و مطمئن باشند که با پیروی از ولایت از مسیر اصلی منحرف نخواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار