بازدید 3660

سکته‌های قلبی و مغزی از عوارض خروپف

کد خبر: ۴۴۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 28 October 2014
یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: مردان دو برابر زنان خروپف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر افشین محرابی اظهار کرد: معمولا وقتی فردی در خواب خروپف می‌کند، اطرافیان این را به معنای خواب عمیق و خوب وی تلقی می‌کنند، درحالی که افراد مبتلا به خروپف بیش از سایرین در معرض اختلالات تنفسی در زمان خواب قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: اضافه وزن، ژنتیک، کم‌کاری تیروئید، فرم فک و دهان، بزرگی زبان کوچک (لوزه سوم)، کوتاه بودن طول گردن و ضخامت زیاد دور گردن هم از جمله عوامل موثر در بروز خروپف هستند.

محرابی افزود: حدود 45 درصد از افراد بزرگسال خروپف می‌کنند و درمیان این افراد مردان دو برابر زنان به این عارضه دچار هستند.

وی ادامه داد: هرچند 25 درصد از زنان میانسال نیز خروپف می‌کنند اما وخامت خروپف در مردان میانسال گاه به قدری شدید است که زنان را فراری داده و آنان را ناچار به تغییر فضای خواب خود می‌کند.

این متخصص گوش و حلق و بینی ابراز کرد: خروپف، یک اتفاق ساده نیست، بلکه یک زنگ خطر محسوب می‌شود. هنگامی که به دلیل اختلالات تنفسی حین خواب، تنفس فرد دچار وقفه شده و اکسیژن‌رسانی در بدن مختل می‌شود، فرد خواب عمیق و راحتی نخواهد داشت.

محرابی گفت: خواب نامناسب سیستم التهابی بدن را فعال می‌کند که این موضوع در طولانی مدت، عوارضی همچون نارسایی‌های قلبی و حتی سکته‌های قلبی و مغزی به همراه خواهد داشت.

وی درپایان یادآورشد: اگرمیزان خروپف فرد با کاهش وزن، تغییر در نحوه خواب، اجتناب از مصرف داروی آرام‌بخش و مصرف مایعات تغییری نکرد، فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر