بازدید 5463
۳

نگاه شما: پژوهانه دانشجویان دکتری

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰ 28 October 2014
با سلام،

از تابناک می‌خواهیم معقوه ی پژوهانه‌ی دانشجویان دکتری را تعقیب کند. ما زمان آغاز به تحصیل تعهد کرده‌ایم هیچ شغلی نداشته باشیم و تمام‌وقت در اختیار گروه و استاد راهنما باشیم و در عوض پول پژوهانه و دستیار آموزشی یا پژوهشی دریافت کنیم. این پول، اگر بتوانی استادت را راضی کنی که نامت را به‌عنوان دستیار ثبت کند، از پانزده سال پیش ماهی 200 هزار تومان است!

می‌ماند پنج میلیون پژوهانه که به خاطر شرایط دشوار آن معمولاً کمتر از نصف دانشجویان آن را دریافت کرده‌اند (برای ثبت‌نام در پژوهانه باید تاریخ دفاع از پروپوزال تا پایان‌ترم چهارم ثبت‌شده باشد، درحالی‌که در اغلب گروه‌ها آزمون جامع درترم پنجم برگزار می‌شود). جالب این‌که پژوهانه امسال اعلام‌نشده و دانشجویان دکتری ورودی نود  که باید اولین قسط خود را سال پیش می‌گرفتند هنوز چیزی دریافت نکرده‌اند. با مراجعه به مسئول پژوهانه در دانشگاه  با جواب «وزارت علوم بودجه ندارد» مواجه می‌شویم.

این پاسخ برای من قابل‌درک نیست. مگر وزارت علوم از دخل‌وخرج خود خبر ندارد؟  مگر ما به یکباره در دانشگاه نازل شده ایم؟ مایی که روی همین پول کم حساب کرده‌ایم چه باید بکنیم؟ کسانی که می‌گویند برای جذب در هیئت‌علمی باید متأهل بود انتظار دارند هنگام کار روی رساله با دزدی شکممان را سیر کنیم؟ یا اینکه برویم پایان‌نامه و مقاله‌ی پولی برای این‌وآن بنویسیم؟ ما که نه فرصت اعتراض داریم و نه از هول سؤال و جوابهای هیئت جذب و... جرئت آن را ولی از وزارت علوم انتظار می رود هرچه زودتر معوقه‌های دانشجویان دکتری‌اش را بپردازد.

با احترام

م. الف

دانشجوی دکتری ورودی نود در یکی از دانشگاههای تهران
 
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۳
دانشجوی عزیز، تازه اگر شانس باهات یار باشه و به دل استاد بشینی، ناز ایشون را بکشی و قربون صدقه اش بری به این جاهای خوب خوب می رسی وگرنه مثل من می شی که بعد از 6 ماه وقت گذاشتن روی ترجمه یک کتاب فوق العاده خوبی که خودت خریدی، بعد از دو سال موندن دست استاد ... ات برگرده بهت بگه یادم رفت بخونم. و بعد هم یک ترجمه دیگه از کتاب توسط شخص دیگه ای چاپ بشه.
سلام
بسیار ممنون که این موضوع رو مطرح کردید.
من هم دانشجوی دکترای ورودی 90 هستم و با اینکه تمام وقت در دانشگاه هستم تا استاد را راضی نگه دارم و حتی از 6 ماه پیش فرم های مربوطه را تکمیل کردم اما هنوز منتظر بودجه ناقابلی هستم که به عنوان پروژهانه ممکن هست به ما تعلق بگیرد.
منم روی این پزوهانه حساب کرده بودم! چرار حق ما رو نمیدن؟ به کی باید شکیت بکنیم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل