بازدید 24259
۹
یک نماینده در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

اگر صدا و سیما نخواهد به العربیه می‌فروشیم!

هر فیلمی که از تلویزیون پخش می‌شود، بابت آن هزینه پرداخت شده ‌و از این طریق برای خود درآمد ایجاد کرده است. این‌ها باید برای هر برنامه‌ای ‌که از تلویزیون در رابطه با فوتبال پخش می‌شود، هزینه پرداخت کند، این‌ها فوتبال را نقد می‌کنند و از فحش‌های ورزشکار در زمین پول در‌می‌آورند، ولی ‌پول باشگاه را نمی‌دهند.
کد خبر: ۴۴۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸ 27 October 2014
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!چند وقتی است که موضوع حق پخش فوتبال و جنجال بین صدا و سیما و فدراسیون بالا گرفته ‌‌تا جایی که دیگر اهالی فوتبال از ورود خبرنگاران این سازمان به ورزشگاه جلو گیری می‌کنند، هر چقدر زمان نیز از روی این قضیه می‌گذرد، مسأله پیچیده‌تر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در این میان عده‌ای حق را به فدراسیون فوتبال و عده‌ای دیگر جانب صدا و سیما را می‌گیرند؛ اما تازه‌ترین اتفاقی که در این باره روی داده، ‌اظهارات یک نماینده مجلس است که کار فدراسیون را غیر قانونی دانسته و پرداخت پول برای حق پخش را بیرون از چهارچوب قوانین توصیف کرده است.

بیژن نوباوه وطن در گفت‌وگو با مهر از فرستادن نامه به وزیر ورزش و جوانان درخصوص ممانعت فدراسیون از ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌ها خبر داد و گفت: بنا بر قانون مجلس، ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه صدا و سیما از طریق دولت و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز باید توسط خود این سازمان از طریق آگهی و مواد و از این دست تأمین شود و قانونا این سازمان حق ندارد به فدراسیون فوتبال پرداختی داشته باشد.

وی افزود: دوستان در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال شیوه درستی ‌انتخاب نکرده‌اند. حتی من ابتدا با آقای تاج در این خصوص صحبت کردم و مقرر شد، صدا و سیما برای ‌سه سال، ‌۶۶ میلیارد تومان به فدراسیون برای حق پخش بازی‌ها بدهد، ولی فدراسیون مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیارد را طلب کردند. در بررسی‌های ما هم این گونه ‌استنباط شد که از اساس این پول نباید به فدراسیون پرداخت شود و این مسأله را در نامه‌ای پنج روز پیش به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردم و منتظر پاسخ او هستم.

رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص امکان پرسش یا استیضاح وزیر در صورت عدم پاسخ به نامه گفت: در این نامه هشدار دادم که توقع فدراسیون غیر قانونی است و با‌ شناختی که از وزیر دارم، قطعا به نامه پاسخ خواهد داد و مسأله بدون تنش حل می‌شود. مجلس آمادگی کامل دارد تا بر مبنای مستندات خود این ادعا را ثابت کند.

اما هادی حسینی در واکنش به اظهارات نوباوه ‌گفت: منطق ما جور دیگری است، ما از صدا و سیما می‌پرسیم ‌آیا این سازمان برنامه سازی می‌کند یا نه و برای اینکه یک دقیقه فیلم تولید کند چه میزان هزینه می‌کند یا برای پخش فوتبال‌های خارجی چه اندازه حق پخش پرداخت می‌کند؟ آیا می‌کند یا نه؟

این سازمان برای این کار‌ها از مجلس اجازه نمی‌گیرد یا برای اینکه فیلم بسازد از مجلس مجوز نمی‌گیرد. صدا و سیما برای پیشبرد کارهای خود به مجلس برنامه می‌دهد و برای اینکه بتواند شبکه‌های خود را پر کند اعلام می‌کند که به قول آقای نوباوه ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی گفت: صدا و سیما مبلغ مورد نیاز خود را دریافت می‌کند اما نمی‌گوید که با این مبالغ چه برنامه‌های خواهد ساخت، مگر می‌شود ‌من تولید کننده باشم و شما محصول من را به دیگران بفروشی و پول آن را به من ندهی، این منطقی نیست. من آمادگی دارم با این آقایان بنشینم و با آن‌ها مباحثه کنم. این مسأله آنقدر پیچیده نیست که نشود آن را حل کرد.

وی افزود: ما برای برگزاری مسابقات به دلیل اینکه بخش خصوصی هستند، پولی پرداخت نمی‌کنیم، زمانی که ما از صنعت‌گران و کشاورزان محصولاتشان را می‌خریم، بابت آن باید هزینه پرداخت کنیم، تولیدات فدراسیون و تیم‌ها، مسابقات فوتبال است، حال اگر بخواهند آن را بفرشند، باید به خریدار آن، یعنی مردم فروخته شود.

وی گفت: مردم به دو روش این محصول را تهیه می‌کنند؛ نخست اینکه بلیت می‌خرند و از نزدیک بازی را ‌می‌‌بینند‌ و در روش دوم آن را از طریق تلویزیون نگاه می‌کنند، تلویزیون ما خصوصی نیست و مردم‌ غیر مستقیم آن را خریداری می‌کنند، چرا که این نهاد قبلا هزینه آن را از مجلس گرفته است.

هر فیلمی که از تلویزیون پخش می‌شود بابت آن هزینه پرداخت شده است، و از این طریق برای خود درآمد ایجاد کرده است، این‌ها باید برای هر برنامه‌ای ‌که از تلویزیون در رابطه با فوتبال پخش می‌شود هزینه پرداخت کند، این‌ها فوتبال را نقد می‌کنند و از فحش‌های ورزشکار در زمین پول در‌می‌آورند، ولی پول باشگاه را نمی‌دهند.

فدراسیون فوتبال نمی‌خواهد تولیدات خود را مفت در اختیار شما گذارد و به جای آن می‌فروشد به العربیه و کانال‌های دیگر و مردم از این طریق می‌بینند، به نظر من ضرغامی آدم عاقلی است و مشاورین خوبی دارد، می‌تواند این مشکل را حل کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳۶
انتشار یافته: ۹
فوتبال ایران بقدری ضعیف هست که العربیه مجانی هم حاضر نمیشه اونو نشون بده
اکثر نماینده ها که بیشتر اوقات در مجلس غایب هستند .
تهدیدات نماینده ها را زیاد جدی نگیرید.
فوتبال ایران بقدری ضعیف هست که العربیه مجانی هم حاضر نمیشه اونو نشون بده
تورو به خدا بجای فوتبال ورزشهای دیگه رو نشون بدین تا مافیای فوتبال که ارقام میلیاردی جابجا میکنن خودبخود از بین بره
پاسخ ها
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
سلام
اين ارقام ميلياردي روخوب اومدي...
فوتبال ما آش دهن سوزی نیست که بخاطرش این خبر را منتشر کردی. از تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه ها میشه فهمید که این روزها مردم به فوتبال اهمیت نمیدن و درگیر مشکلات خودشانند.
چه فوتبال قشنگی !!!!!!
چه تلویزیون قشنگی !!!!!!
هر دو به هم میان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4 سال گذشت و از این مجلس 1 حرف حسابی و درست شنیده نشد.
اقا اخه چرا حرف الکی میزنی. مردم تو تلوزیون ایران حاضر نیستن این فوتبال بیخود رو نگاه کنن اونوقت شما میخوای بیشتر از 100 میلیلرد بفروشی به خارج از اونجا نگاه کنن؟ آقا شما بفروش نگران ملت نباش ببینیم کی تو خارج میخره. حتما فکر کردید که فوتبالیستا و لیگ ما در حد اسپانیا و انگلستان هست که خارجی ها براش پول خرج کنن.
سلام
آقا ما ورزشي كه نه توش اخلاق هست نه حساب وكتاب داره رو نمي خوايم پخش بشه..بجاي اون به كشتي ، واليبال ...بها بدين.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان