بازدید 5614

عامل 70 درصد سرگیجه‌­ها گوش است

کد خبر: ۴۴۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲ 27 October 2014
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عامل 70 درصد از سرگیجه‌های واقعی را گوش (اتوژنیک) معرفی کرد.

به گزارش فارس، ابوالفضل قبادی که جراح و متخصص گوش و حلق و بینی است، در مورد سرگیجه گفت: سرگیجه، احساس حرکت محیط یا دوران شخص بوده؛ به عبارت دیگر سرگیجه، توهم حرکت است.

وی در مورد علائم سرگیجه افزود: عدم تعادل بیمار می‌تواند همراه با علائم دیگری از جمله تهوع، استفراغ، اختلال در راه رفتن و تنفس، تعریق و تپش قلب باشد.

قبادی علل به وجود آمدن سرگیجه واقعی را گوش و یا مخچه دانست و تصریح کرد: عفونت‌های گوش و مشکلات سیستم تعادلی یا برهم خوردن نظم مایعات داخلی در این عضو می‌تواند علت سرگیجه باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: ضایعات مغزی، همچون نقص خون‌سازی تومورها، MS و هر بیماری درگیر کننده مخچه فرد می­‌تواند علت سرگیجه باشد.

وی در بحث راه­‌های درمان این بیماری با بیان اینکه درمان سرگیجه به طور عمده دارویی است و به ندرت نیاز به عمل جراحی دارد، افزود: مهم‌ترین نکته در سرگیجه، پیگیری علت یا علت‌ها است.

این مسئول ادامه داد: برای درمان بیشتر از داروهای کاهنده حساسیت سیستم تعادلی و آرام­‌بخش استفاده می­‌شود اما در پیگیری آن نکته‌ای که مهم بوده، معاینه کامل گوش، حلق و بینی و اعصاب و بررسی موضوع با کمک نوار گوش و MRI الزامی است.

قبادی درباره اینکه چه مواقعی بیمار باید به پزشک مراجعه کند، گفت: اگر حملات سرگیجه تکرار شود و در زندگی روزمره فرد اختلال ایجاد کند، موضوع باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: اگر سرگیجه فرد شدید است یا شغل او مشاغلی مانند رانندگی، کار در ارتفاع و یا با دستگاه­‌های ظریف یا خطرناک باشد نیز باید بیمار در نخستین فرصت به پزشک مراجعه کند.

­عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا بهبودی کامل بیماران باید در مشاغل گفته شده فعالیت نکنند و علاوه بر اینکه داروها را مرتب مصرف می­‌کنند، دستورات پزشک را جدی گرفته و برای بهبودی عجله نکنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها