بازدید 3526

لایحه خاک در یک قدمی ارایه به مجلس

کد خبر: ۴۴۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸ 27 October 2014
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، از بررسی لایحه خاک در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد و گفت: این لایحه به زودی در دولت مطرح شده و بعد از آن تقدیم مجلس خواهد شد.

معصومه ابتکار در گفت وگو با خانه ملت،‌ با تاکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر سازمان حفاظت محیط زیست با مجلس، افزود: بر اساس این تعامل لایحه هوای پاک و لایحه ارزیابی زیست محیطی تقدیم مجلس شده تا در صورت تصویب آن شاهد تحولاتی در حوزه محیط زیست کشور باشیم.

وی ادامه داد: همچنین لایحه خاک نیز اکنون در کمیسیون زیربنایی دولت به اتمام رسیده و قرار است در دولت نیز مورد طرح واقع شود؛ بدون‌شک این لایحه در نخستین فرصت جهت بررسی دقیق تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، درباره جزئیات لایحه خاک، تصریح کرد: این لایحه به اهمیت خاک، ارزش و بهره‌برداری صحیح از آن اشاره دارد همچنین به جلوگیری از فرسایش، تخریب و آلودگی خاک نیز می‌پردازد.

ابتکار با بیان اینکه در لایحه خاک به ضرورت نظارت‌های کافی و تقسیم مسئولیت‌ها بین دستگاه‌های مربوطه پرداخته شده است، افزود: این لایحه در صورت جلب نظر نمایندگان جنبه علمی و کاربردی پیدا خواهد کرد و برای تخریب‌کنندگان و آلوده‌کنندگان خاک جزای نقدی در نظر گرفته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن لایحه خاک، تصریح کرد: این لایحه در صورت تصویب مجلس می‌تواند به قانون خوبی تبدیل شود زیرا در جهت حفاظت از خاک کشورمان اعم از خاک‌های کشاورزی و منابع طبیعی بوده و اجازه نخواهد داد تا خاک با ارزش کشورمان از بین رود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از برنامه‌ریزی‌ها برای ارایه لایحه تالاب‌ها به مجلس نیز خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار