بازدید 4176

نسل درختان سیبری در حال انقراض است

کد خبر: ۴۴۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴ 27 October 2014
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز نگرانی گفت: درحال حاضر مساله قابل تاسف در خمینی شهر آغاز روند انقراض درختان سیبری است.

محسن صرامی فروشان در گفت و گو با خانه ملت گفت: سیبری از محصولات کشاورزی مختص به خمینی شهر است و همانند چند محصول دیگر نیاز به حمایت و سرمایه گذاری جهت رشد دارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر به دلیل شرایط خاص آبیاری و نگهداری درختان سیبری و خشکسالی سال های اخیر و عدم حمایت جهاد کشاورزی از کشاورزان، این گونه گیاهی  به حال خود رها شده است.

وی افزود: این رهایی به زودی منجر به انقراض نسل درختان سیبری خواهد شد و ما به سادگی شاهد از کف رفتن محصولی خواهیم بود که نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار است که اکنون جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات کوتاه مدت با سود پایین و نیز مسئولان استانی وارد میدان شده و از هدر رفتن این سرمایه در خمینی شهر جلوگیری به عمل آورند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عیار و ترکیبات شیمیایی خاک خمینی شهر بیان کرد: تنباکوی زرد طلایی محصولی است که فقط در خمینی شهر کشت و برداشت می شود و با چنین کیفیتی در هیچ جای این کره خاکی یافت نخواهد شد.

وی افزود:چنانچه متولیان جهاد کشاورزی و دخانیات که وارد سرمایه گذاری با کشاورزان خمینی شهر شده اند به تعهدات خود پایبند باشند این سرمایه گذاری سودمند خواهد بود.

صرامی فروشان گفت: خمینی شهر قطب تولید گل شب بوی جهان است و در این زمینه سرمایه گذاری های خوبی انجام شده و تنها نیاز به عزمی ملی است تا جشنواره گل شب بو را ملی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر محصولات کشاورزی خمینی شهر می توان گلابی را نام برد و در نهایت باید گفت با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این شهرستان و حمایت از کشاورزان می توان آینده اقتصادی روشنی را پیش رو داشت./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل