بازدید 2746

ضرورت خودکفایی در بخش کشاورزی

کد خبر: ۴۴۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴ 27 October 2014
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در سال های گذشته کودهای شیمیایی با قیمت مناسب تر و کیفیت بهتر در خدمت کشاورزان قرار می گرفت اما اکنون این کودها نه از کیفیت سابق برخوردارند و نه از قیمت مناسب.

محمد علیپور رحمتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: در سال جاری با این واقعیت تلخ از زبان کشاورزان مواجه شدیم که برداشت آن ها حتی به میزان کاشت محصولاتشان نبوده است و در نتیجه متحمل زیان شده اند.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حذف دلالان از این بخش ادامه داد: اگر قرار است کشاورزی محور باشیم و دم از خودکفایی می زنیم باید به مسائل کشاورزی توجه عدیده ای شود.

وی افزود: با حذف گندم وارداتی و تخصیص همان بودجه به خرید تضمینی گندم داخلی می توان امید داشت به بخشی از خودکفایی دست یافته ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه امسال افزایش تولید داخلی در جهت قریب به بیش از 2 و نیم میلیون تن داشته ایم اما نمی توان به آن اکتفا کرد.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال زراعی گذشته نرخ خرید تضمینی گندم  1050 تومن بود که به نسبت سال قبل افزایش پیدا کرده است و نیز در خرید هم موثر بود.

وی افزود: اگر همان قیمتی که گندم از خارج میخریم را به کشاورزان خودمان پرداخت کنیم هم به خودکفایی رسیده ایم و هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

علیپور رحمتی تصریح کرد: آخرین قیمت خرید تضمینی گندم 1150تومن است و این مبلغ نیز کم بوده و کشاورزان دچار زیان می شوند و برای مقابله با این مشکل حداقل این نرخ باید حداقل 1500 تومان باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت و در اختیار قرار دادن تسهیلات بانکی برای کشاورزان می توان انتظار بهبود این روند کنونی را داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار