بازدید 17890

۱۶۸، ۱۷۰ و حتی ۱۸۰ نماینده، هدف ادعاهای وکلای دو متهم مشهور

وقتی شهرام جزایری عرب پس از گذراندن یازده سال حبس در یازدهم مهر ماه از زندان آزاد شد، شرح احوالات زندان وی مورد توجه بسیاری بود، ولی در این میان، اظهارات وکیل وی در‌باره رابطه این زندانی جنجالی سابق و اهالی سیاست به پرونده دیگری اشاره داشت که هم‌اکنون وکیل متهم این پرونده دوم نیز اظهارات وی را به گونه‌ای تأیید کرده است.
کد خبر: ۴۴۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹ 27 October 2014
۱۶۸، ۱۷۰ و حتی ۱۸۰ نماینده، هدف ادعاهای وکلای دو متهم مشهوروقتی شهرام جزایری عرب پس از گذراندن یازده سال حبس در یازدهم مهر ماه از زندان آزاد شد، شرح احوالات زندان وی مورد توجه بسیاری بود، ولی در این می‌ان، اظهارات وکیل وی در‌باره رابطه این زندانی جنجالی سابق و اهالی سیاست به پرونده دیگری اشاره داشت که هم‌اکنون وکیل متهم این پرونده دوم نیز اظهارات وی را به گونه‌ای تأیید کرده است.

به گزارش «تابناک»، علیزاده طباطبایی وکیل شهرام جزایری عرب در گفت‌و‌گو‌ با رسانه‌ها درباره چگونگی گره خوردن موکلش با سیاست گفته است: «استعداد شهرام، او را به مجلس برد و مقامات سیاسی در صدد استفاده از او برآمدند و سوءاستفاده آن‎‌ها به شهرام ضربه زد نه اقدامات خود شهرام. مقامات سیاسی آمدند تا از استعداد شهرام استفاده کنند، اما پول او را دیدند و بعد‎‌ها از پول او هم استفاده کردند. مثل قضایایی که برای آقای رحیمی پیش آمد، لیستی که شامل ۱۶۸ تن از نماینده‎‎های مجلس ارائه شده که از کمک‎‎های ایشان و از پول‎‎های بیمه استفاده کرده‎اند‌».

اشاره علیزاده طباطبایی به این تعداد بالای نمایندگان مجلسی که از «کمک‌های رحیمی و پول‌های بیمه» استفاده کرده‌اند، با سکوت نسبی روبه‌رو شد؛ سکوتی قابل توجه که گویا قرار نیست در‌باره این بخش از پرونده معاون اول دولت دهم شکسته شود.

هرچند ادعا‌ها در‌باره دریافت پول توسط ۱۶۸ نماینده مجلس در جریان انتخابات مجلس هشتم‌، غیر مستقیم در نامه محمدرضا رحیمی به رئیس قوه قضائیه مطرح شده بود، اکنون آشکارا مورد اشاره وکیل رحیمی قرار گرفته است.

رحیمی در فراز پایانی از نامه خود به آیت‌الله آملی لاریجانی نوشته است: «برای استحضار جناب‌عالی و ملت شریف ایران یادآوری می‌شود، فردی که بخشی از کمک مردمی جهت برگزاری انتخابات مجلس هشتم را تقبل نمود و بنده به واسطه آن متهم و محاکمه شدم، توسط ‌چند تن از مسئولان وقت دستگاه قضا و برخی نمایندگان محترم مجلس به اینجانب معرفی گردید (که شواهد و مستندات آن به دادگاه ارائه شده است) و بنده نیز پس از استعلام از دستگاه‌های نظارتی و دریافت پاسخ مثبت، ایشان را پذیرفتم. قابل توجه آنکه کمک مورد اشاره، هیچ گونه ارتباطی با بحث اختلاس در شرکت بیمه ایران که در سال ۸۲ و به بعد صورت پذیرفته نداشته است، زیرا آنچه در پرونده اتهامی در دادگاه مطرح شد، مربوط به اواخر سال ۸۶ می‌باشد. مضافا آنکه مبالغ مذکور برای کمک به تبلیغات داوطلبان نمایندگی در مجلس هشتم بوده که فهرست اسامی آن‌ها به همراه شماره چک و مبالغ دریافتی، موجود و نسخه‌ای از آن به دادگاه محترم تسلیم شده است. کمک گیرندگان نیز صرفا توسط اینجانب و برخی از فعالان و مسئولان سیاسی و شاخص کشور به شخص کمک کننده معرفی و چک مربوطه را از ایشان دریافت کرده‌اند و ریالی از وجه مورد بحث در امر دیگری بجز تبلیغات مجلس هشتم مصرف نشده است‌».

حالا این محمدرضا نادری وکیل محمدرضا رحیمی است که در پاسخ به این پرسش‌ یکی از خبرگزاری‌ها که آیا با توجه به نام یکی از نمایندگان سر‌شناس مجالس دوره‌های متعدد که اکنون نیز در مجلس حضور دارد، در پرونده به خاطر دریافت مبلغ کمک به نمایندگان از طرف یک متهم دیگر در پرونده وجود داشته است، آیا ایشان یا نماینده قانونیشان در جلسات دادگاه حضور داشته‌اند یا خیر، گفت: «ایشان اصلا حضور نداشتند. مسأله شخص یک نماینده نیست، چراکه این مبالغ به ۱۷۰ یا ۱۸۰ نفر از نمایندگان اصولگرای مجلس داده ‌که در دوره انتخابات به آن‌ها پرداخت شده است‌».

احتمالا در آینده روز به روز اشاره به این نامزدهای انتخابات مجلس هشتم ـ که منابع مالی مورد اشاره را دریافت کرده‌اند ـ بیشتر می‌شود و قابل پیش‌بینی است ‌هیچ نماینده‌ای به دریافت چنین پولی اعتراف نکند، ولی آیا آن دسته از نمایندگانی که از این پول‌ها دور بوده‌اند، نباید از خودشان دفاع ‌و اعلام کنند چنین پولی دریافت نکرده‌اند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار