بازدید 3140

جنگ نفتی عربستان علیه ایران و روسیه

کد خبر: ۴۴۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ 27 October 2014
عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اختلافات داخلی عربستان، اعتراضات عمومی نسبت به اجرای حکم شیخ نمر وتسلط داعش بر میادین نفتی سوریه و عراق و فروش بسیار ارزان آن، از مهمترین عوامل تاثیرگذار در نوسانات قیمت نفت است.

ناصر سودانی در گفت و گو با خانه ملت، درباره نوسانات قیمت نفت و عوامل تاثیرگذار بر بازار،‌گفت: باید مجموعه ای از عوامل را در این روند موثر بدانیم از جمله اینکه مشکلات اقتصادی کشورهای مصرف کننده که آنها را وادار به کاهش خرید نفت کرده است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ذخیره سازی کشورهای مصرف کننده در طول این مدت  و جایگزینی که برای نفت در صنایع خود داشتند، ‌گفت: بسیاری از کشورهای مصرف کننده سعی کردند صنعت خودشان را به گونه ای از وابستگی خرید نفت در برخی از کشورها رهایی دهند.

وی افزود: معتقدم پشت سناریوی افزایش قیمت و کاهش تولید ،کاهش قدرت اقتصادی ایران و روسیه است و می خواهند کشورمان را از حیث بودجه در آینده با چالش روبرو کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه عربستان قصد دارد به نمایندگی از امریکا با افزایش تولید و کاهش قیمت به کشورهای اسلامی ضربه وارد  کند، گفت: عربستان کمبود عرضه نفت از سوی ایران و برخی کشورهای اسلامی را جبران می کند و با این کار به کشورهای صادرکننده ضربه وارد می کند.

سودانی با بیان اینکه اوپک تعیین کننده قیمت نیست و سهمیه تولید تنظیم می کند، گفت: اینکه میزان تولید در تعیین قیمت نقش دارد حرف درستی است اما اوپک به شکل مستقل تعیین کننده قیمت نفت نیست.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه 12 کشور عضو اوپک مدیریت و فروش نفت را به گونه ای هدایت کنند که مصالح ملی تولید کنندگان و فروشندگان دچار آسیب نشود، ‌گفت: متاسفانه با میدان داری عربستان به دلیل انبوه تولید و قدرت مانوری که از خود نشان می دهد تنظیم بازار را با سختی و چالش روبرو خواهد کرد .

وی درباره پیش بینی اش از قیمت نفت، ‌گفت: ‌فکر می کنم سیر نزولی قیمت ادامه یابد اما از 80 دلار کمتر نخواهد شد چرا که اروپا و آمریکا در این زمینه با هم چالش دارند و اگر قیمت کاهش پیدا کند قدرت خرید تولید کنندگان نفت در بازار اروپا کم می شود .

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اختلافات داخلی عربستان، اعتراضات عمومی نسبت به اجرای حکم شیخ نمر، حوادث لیبی و اتفاقات یمن، تسلط داعش بر میادین نفتی سوریه و عراق و فروش بسیار ارزان آن، حوادث طبیعی دربرخی از کشورهای تولید کننده یا درمحور صادرات و حمل و نقل مثل طوفانهای خلیج مکزیک یا حوادث نیجریه در نوسانات قیمت نفت موثراست./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها