بازدید 45537
۹

هواپیمای ۷۲۷ سالم بر باند فرودگاه مهرآباد نشست

به ‌رغم نقص فنی، حادثه‌ای برای هواپیما رخ نداد‌. به تشخیص کادر فنی پرواز ـ برای اینکه مشکلی پیش نیاید ـ تصمیم بر این شد ‌هواپیما در مهرآباد به زمین بنشیند. پس از اطمینان از سلامت‌ حدود ۱۵۰ مسافر این پرواز، زمینه پرواز سریع ایشان به هواپیمایی دیگر به ارمنستان فراهم شد و اکنون مسافران، در حال سوار شدن به یک هواپیمای دیگر برای پرواز به سمت ایروان هستند.
کد خبر: ۴۴۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 27 October 2014
هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ خطوط هوایی آسمان که ساعتی پیش با نقص فنی نه چندان پراهمیتی روبه‌رو شده بود، سالم بر زمین نشست و هیچ آسیبی به هیچ یک از مسافران و خدمه هواپیما‌ وارد نشد و مسافران با هواپیمایی دیگر راهی ارمنستان شدند.

به گزارش «تابناک»، هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ خطوط هوایی آسمان از تهران عازم ایروان بود که یکی از چراغ‌های ارابه فرود هواپیما روشن مانده بود؛ اتفاقی که احتمال می‌رفت اشکال حقیقی نباشد و مشکل از خود چراغ‌های کابین هواپیما باشد؛ اما در عین حال، کادر پروازی کوچک‌ترین ریسکی نکردند.

بنا بر ‌اطلاعات دریافتی «تابناک»، در همین راستا به ‌رغم نقص فنی حادثه‌ای برای هواپیما رخ نداد. به تشخیص کادر فنی پرواز و برای ‌اینکه مشکلی پیش نیاید، تصمیم بر این شد که هواپیما در مهرآباد به زمین بنشیند و سرانجام پس از برنامه‌ریزی‌های معمول برای فرودهای اضطراری و استقرار واحدهای ایمنی در پیرامون باند فرودگاه مهرآباد، هواپیما به سلامت در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

هواپیمای 727 سالم بر زمین نشست

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد: هیچ یک از مسافران بوئینگ ۷۲۷ دچار مصدومیت نشده و همگی در سلامتی کامل هستند.

حسن عباسی گفت: خوشبختانه هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ به سلامت به زمین نشست. گزارشی از مصدومیت و مجروح شدن مسافران به دست ما نرسیده و می‌توان گفت همگی کاملا سلامت هستند.

پس از اطمینان از سلامت‌ حدود ۱۵۰ مسافر این پرواز، زمینه پرواز سریع ایشان به هواپیمایی دیگر به ارمنستان فراهم شد و اکنون مسافران، در حال سوار شدن به یک هواپیما دیگر برای پرواز به سمت ایروان هستند.

هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ برای نخستین بار در دهه ۱۹۶۰ چند سال پیش از خواهر بزرگ‌تر و مشهور‌تر خود یعنی Boeing ۷۴۷ به پرواز در‌آمد و جزو پرفروش‌ترین مدل‌های بوئینگ در دوره‌ زمانی طولانی بوده است. جت ۷۲۷ موفقیت خود را به دلیل توانایی بالایی که در عمل کردن در باندهای کوتاه دارد به دست آورده‌ است. به همین علت شرکت‌های هواپیمایی موفق شدند با کمک این هواپیما، شهرهای کوچک و توریستی را به شهرهای بزرگ متصل کنند.

این هواپیما گنجایش حمل ۱۶۳ تا ۱۸۹ مسافر و یا ۱۹ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بار مفید را دارد. علاوه بر پروازهای داخلی، شعاع متوسط این هواپیما برای پروازهای بین‌المللی نیز استفاده شده‌، به گونه‌ای که بسیاری از شرکت‌های هوایی حمل و نقل هوایی و شرکت‌های چار‌تر از این هواپیما بهره گرفته‌اند و هم اکنون در ‌کشورمان نیز از این محصول شرکت بوئینگ همچنان استفاده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۹
فقط چراغ !!
پس خدا رو شکر
چه عجب یه خبر خوب هم دیدیم!!!
خوب یه چراغ روشن نشده یا روشن مونده ولی خداییش بعد از اینکه گرمای هوا باعث سقوط هواپیما میشه تو این مملکت! فکر کنم خلبان اگه کمربند ایمنیش هم درسدت بسته نشه فرود اضطراری کنه.هیچی معلوم نیست تو خطوط هوایی ما!
چراغش روشن مونده که نباید هواپیما رو می نشوندن، خوب می ذاشتن چراغش روشن بمونه، مگه چقدر برق مصرف می کنه نهایتش در طی 4 ساعت پرواز روشن بمونه، چیز مهمی نبوده که.
خوب الحمدلله به خیر گذشت.
ای یکتای بی همتا تو را سپاس میگوییم که هم وطنان ما را این بار نجات دادی و تندرست فرود آوردی یزدان تو را سپاس
این مطلب رو هم اضافه کنید که این هواپیما نزدیک به 40 سال از عمرش میگذره.
ضمنا کاملا مشخص هست که فرودگاه بین المللی ما هنوز امکانات و تجهیزات مربوط به فرود اضطراری رو نداره و باید هواپیماها خودشون رو به مهرآباد برسونن که با توجه به نقص فنی بسیار خطرناک هست.
خدا را شكر كه با درايت مسئولين هواپيما فاجعه ديگري به بار نيامد
من خودم اونجا بودم هواپیما 2 بار برای landing اقدام کرد نشد دفعه سوم سطح باند رو فوم ریختن و بار سوم تونست فرود بیاد خیلی نرم.
مشکل اگه از چراق بود و مشکل فنی جدی نبود سطح باندو فوم پر نمیکردن مشکل احتمالا قفل نشدن ارابه فرود بود از نحوه نشستن هواچیما میشد فهمید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل