بازدید 2695

شورای رهبری اصلاحات نمی‌تواند ناطق را همراه کند

کد خبر: ۴۴۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ 27 October 2014
دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه پیوستن ناطق‌نوری به اصلاح‌طلبان واقعیت ندارد، از برگزاری جلساتی با وی برای بازگشتش به عرصه سیاسی کشور خبر داد.

به گزارش فارس محمد‌رضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در نشست خبری صبح امروز که در محل جامعه مهندسین برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا شما به آقای قالیباف در جلسه همگرایی اصولگرایان حضور نداشتید اظهار داشت: وحدت اصولگرایان و گروه‌های سیاسی الان بیش از گذشته مطرح می‌شود اما طبیعی است که هر جبهه‌ای سعی می‌کند مجموعه نیروهای خود را به وحدت برساند.

باهنر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی ادامه داد: ایشان همیشه می‌گفتند وقتی که ما از وحدت بحث می‌کنیم اختلافات هم طبیعی است و رسیدن به وحدت صد در صد غیرممکن است.

دبیرکل جبهه پیروان تصریح کرد: چون جریانات سیاسی خارج از حزب فراگیر فعالیت‌ نمی‌کنند در نتیجه نزدیک و دور شدن آنها از یکدیگر ضابطه‌ای ندارد و به تمایلات شخصی و گروهی باز می‌گردد که این آسیب به وحدت در کشور ماست.

وی تاکید کرد: جلساتی که آقای تقوی راه‌ انداخته برای ایجاد انسجام و وحدت است و بارها اعلام کرده که این جلسات ستاد اجرایی انتخابات نیست.

باهنر کشور را نیازمند به وحدت و همراهی دانست و خاطرنشان کرد: آقای تقوی از جریانات مختلف دعوت کرده و بیشتر کسانی که در این جلسات شرکت می‌کنند از وزرای دولت قبل و اعضای جبهه پیروان هستند.

دبیر‌کل جبهه پیروان با بیان اینکه ما ضمن احترام به آقای تقوی در جلسه اخیر شرکت کردیم و در جلسات عمومی نیز حضور داریم در عین حال گفت: حضور ما در این جلسات رسمی نیست اما علاقمندیم که به نتیجه برسد و البته اینطور نیست که در این جلسات دوستان جبهه پایداری حضور پررنگی داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر شکل‌گیری یک انسجام و وحدت جامع گفت: جبهه پیروان افتخارش این است که در 30 سال گذشته زیرنظر جامعتین بوده است.

در ادامه این نشست خبری دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه آیت‌الله مصباح کاملا مورد احترام ما هستند و ما امیدواریم که ایشان نیز بپیوندند تا این وحدت در سطح بالا به وجود بیاید خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم زیر سایه این مجموعه کارها پیگیری شود.

وی درباره فعالیت‌های احمدی‌نژاد گفت: اشکالات به دولت احمدی‌نژاد سر جای خود باقی است و در مجموع کسانی که در جرگه اصولگرایی هستند باید دقت کنند که این روند به حرکت‌های انحرافی وصل نشود اما ما برای همکاری و کمک به سمت همه دست دراز می‌کنیم و آمادگی داریم با رعایت حدود قرمز یک وحدتی را به وجود آوریم.

باهنر در ادامه درباره معرفی وزیر علوم جدید، ضمن تشکر از روحانی گفت: از اینکه قبل از اتمام موعد سرپرست فعلی وزیر خود را معرفی کرد از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم و دیروز نیز در مجلس جلسات خوبی برگزار شد اما اینکه وزیر پیشنهادی رای بیاورد یا خیر، محاسبه دقیقی ندارم اما باید جلو برویم و ببینیم فضای مجلس به چه شکلی است.

دبیرکل جبهه پیروان درباره شرکت اصلاح‌طلبان در مجلس اظهار داشت: ظهور و بروز جریانات مختلف سیاسی و حیاتشان در انتخابات است و ما همیشه دوستان و رقبای خود را به انتخابات دعوت کرده‌ایم تا افکار عمومی را برای انجام این وظیفه ملی و مذهبی آماده کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: شرط حضور را نظام برای جریانات تعیین می‌کند که قبول قانون اساسی و قواعد مقررات کشور از جمله شرایط حضور است که برخی از مباحث قانونمندانه و برخی اخلاقی است.

باهنر تاکید کرد: مقوله فتنه در سال 88 چیزی نیست که با گذشت زمان کمرنگ شود و کشور هزینه‌های جدی در این زمینه پرداخته و با اینکه مردم در 9 دی 88 پاسخ دندان‌شکنی به فتنه‌گران داده‌اند اما این به معنای فراموشی فتنه و تکرار آن در دو سال آینده نیست کمااینکه به اتفاقات سال 78 دقت نشد و این مسائل در سال 88 تکرار شد.

این فعال اصولگرا بر همین اساس افزود: هزینه‌های زیادی که نظام در سال 88 داده باید مفید فایده باشد و فتنه نباید در خاطر‌ها محو شود. بنابراین فتنه‌گران باید در پیشگاه ملت اقرار و توبه کنند و در غیر این صورت از نظر قوانین موضوعه کشور برای حضور در انتخابات دچار مشکل می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رویکرد اصولگرایان با وجود خلأ رهبری همزمان با ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی و عسگراولادی گفت: ضایعه از دست دادن این بزرگواران یک ضربه جدی در حرکت اصولگرایی ایجاد می‌کند چراکه این دو بزرگوار تکیه‌گاه جدی‌ای برای حرکت اصولگرایی بودند و رفتارشان برخواسته از باورهای دینی بود.

باهنر با یادآوری این نکته که ما در زمان حیات حضرت امام حتی جرأت فکر کردن به نبودن حضرت امام را هم نداشتیم گفت: اما این سنت الهی است و این بزرگواران از پیامبر اعظم و اهل بیت (ع) مهمتر نبودند.

دبیرکل جبهه پیروان بر همین اساس تاکید کرد: مهم این است که تلاش کنیم رویش‌ها عمیق‌تر و وسیع‌تر از ریزش‌ها صورت بگیرد اما طبیعی است تا زمانی که حوزه‌های علمیه و مساجد بخواهند کسی را مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی بسازند خیلی زمان می‌برد اما به فضل الهی جبران خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت‌های سیاسی احمدی‌نژاد تصریح کرد: طبیعی است که این جریان فعالیت‌ دارد و برخی او را به ما هو احمدی‌نژاد قبول دارند و از او دفاع می‌کنند اما این نکته به مواضع احمدی‌نژاد بستگی دارد که آیا می‌خواهد مواضع قبلی خود را جبران کند یا خیر چراکه او در 8 سال گذشته اعتقادی به این جامعه اصولگرایی نداشت و بارها می‌گفت من این اصولگرایی شما را قبول ندارم و ما هم کشف نکردیم که او بالاخره چه نوع اصولگرایی‌ را قبول دارد.

باهنر با بیان اینکه مشی جبهه پیروان در طول 30 سال گذشته حرکت در ذیل جامعتین بوده است یادآور شد: اینکه برخی بخواهند جامعتین را کنار بگذارند نه به مصلحت است و نه مبتنی بر تحلیل درست.

دبیرکل جبهه پیروان ناطق نوری را تکیه‌گاه بزرگ اصولگرایی در سال‌های طولانی دانست و گفت: وی در جریانات دولت قبل به خاطر ظلمی که به او شد دلخوری پیدا کرد.

وی با بیان اینکه آقای ناطق نوری می‌گوید من در عالم سیاست بازنشسته شده‌ام از دیدارهای هر ازچندگاهی و مذاکره با وی خبر داد و گفت: اینکه تصور شود آقای ناطق به اصلاح‌طلبی پیوسته واقعیت ندارد.

باهنر در عین حال ضمن گلایه از ناطق نوری تصریح کرد: ما به خاطر اینکه ایشان فعالیت سیاسی ندارد از او گله‌مند هستیم در حالی که می‌تواند کمک‌ کار اصولگرایی باشد.

دبیرکل جامعه مهندسین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری پیرامون استیضاح وزیر علوم و موضع باهنر در این زمینه اظهار داشت: وقتی در مجلس یک مقوله اقتصادی هم مطرح می‌شود اعضای فراکسیون رهروان، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان ممکن است با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته باشد که این مسائل را نباید تعبیر سیاسی کرد و تصور کرد که همه رفتار‌ها در مجلس باید سیاسی باشد و این در موضوع استیضاح نیز صدق می‌کند.

وی ادامه داد: تا آنجا که امکان دارد اختلافات باید با مذاکره حل شود و من معتقدم استیضاح در مجلس مانند طلاق امری منفور است اما به هر حال در اکثر جلسات استیضاح‌کنندگان با وزیر حضور داشتم که در سه چهار محور از جمله بورسیه‌ها، انتصاب افراد فاقد صلاحیت و حضور افرادی در هیأت علمی که پیش از این در گزینش رد صلاحیت شده بودند به تفاهم رسیدیم.

باهنر با بیان اینکه اما در 6 ماهی که ما منتظر بودیم وزیر علوم کارهایی را که قرار بود انجام دهد دنبال نکرد گفت: ما در این زمینه پیغام دادیم و من هم مخالف استیضاح وزیر بودم اما وقتی این موضوع حل نشد به رای خود عمل کردم حتی فراکسیون رهروان هم اعلام کرد که اعضا آزاد هستند تا بر اساس نظر خود رای دهند.

دبیرکل جبهه پیروان در عین حال گفت: ما با دوستان جبهه پایداری دوستی و همکاری داریم و با آنها مذاکره می‌کنیم اما من به پایداری نپیوسته‌ام.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه چرا آیت‌الله مصباح درباره مسائل اصولگرایی سکوت کرده است گفت: آیت‌الله مصباح و جامعه مدرسین قرار نیست که هر روز در تریبون باشند و درباره مسائل جزئی سیاسی هم اظهار‌نظر کنند اما در زمان انتخابات بزرگان مدرسین حمایت می‌کنند و راهنمایی‌های سطح بالا ارائه می‌دهند اما هنوز جلسه سه‌جانبه با آیت‌الله موجدی و آیت‌الله یزدی برگزار نشده است.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ارزیابی شما از پیشنهاد اخیر کرباسچی برای تشکیل شورای انتخاباتی با حضور روحانی، ناطق، هاشمی و خاتمی که با انتقاد عارف هم همراه بوده است چیست اظهار داشت: این جزو آرزوهاست که آقای ناطق در این جایگاه باشد و ما باور نداریم که این مجموعه بتواند با هم بنشیند چراکه آقای ناطق نوری گفت: اگر فعالیت سیاسی داشته باشم در جامعه اصولگرایی خواهد بود لذا مطالبه ما هم از ناطق افزایش فعالیت سیاسی است.

باهنر در ادامه درباره نطق اخیر لاریجانی در مجلس پیرامون اسید‌پاشی که برخی اصطلاح نامردی سیاسی وی را به دولت نسبت داده بودند گفت: اسید‌پاشی یک جنایت است و امری ساده و معمولی نیست و باید با این جنایت برخورد کرد و چون همزمان با تصویب قانون امر به معروف در مجلس است برخی می‌خواهند این کار را وارونه جلوه دهند در حالی که اسید‌پاشی از بزرگترین منکرات است لذا همه مقامات مصمم هستند که این موضوع را دنبال کنند چرا که امر به معروف یکی از ملزومات و فروع دین ما محسوب می‌شود لذا تعبیر نامردی سیاسی در این خصوص بود.

نایب‌رئیس مجلس در رابطه با بحث بورسیه‌ها ادامه داد: اولین نهادی که بحث سوءاستفاده از بورسیه‌ها در دولت دهم را مطرح کرد دیوان محاسبات بود که زیرنظر مجلس است. اما دولت آمد و تصمیم گرفت که بورسیه‌های گذشته را متوقف کند که ما موافق آن نبودیم که اینگونه برخورد شود.

وی ادامه داد: از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر که بورسیه شده بودند دیدیم که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفرشان به حق بورس گرفته‌اند و فقط ۳۴ نفر از این تعداد قطعا متخلف بودند و بورس‌شان باطل می‌شود بنابراین در اختلاف‌نظر‌ها باید دقت شود که مسائل خلط نشود و مانند اسید‌پاشی هیاهو کردن و بلد کردن این مسائل اشتباه است و امنیت روانی کشور را به هم می‌زند بنابراین این متخلفان نیز باید هزینه‌ها را بازگردانند.

باهنر تاکید کرد: سوءاستفاده از این مسائل و به هم ریختن روان جامعه مثل نوع پرداختن به موضوع بورسیه‌ها یا بحث اسید‌پاشی نامردی سیاسی است و انتصاب آن به افرادی که خود از مخالفان این کارها هستند نوعی افراطی‌گری است که باید جلوی آن را گرفت.

نایب‌رئیس مجلس از رسیدگی به رای اعتماد وزیر علوم پیشنهادی در روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی در ادامه درباره ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مجلس خبرگان تصریح کرد: در این زمینه خود خبرگان بحث می‌کند و آقای شاهرودی نایب‌رئیس خبرگان است و در غیاب آیت‌الله مهدوی کنی جلسات را اداره کرده اما اینکه چه کسی رئیس خبرگان شود من نظری ندارم.

باهنر درباره نقشه راه اصولگرایی نیز اظهار داشت: تلاش ما برای وحدت است و به این سمت حرکت می‌کنیم و این بستگی به تلاش دوستان دارد اما اینکه از الان فضای کشور انتخاباتی شود درست نیست اما اینکه فعالان سیاسی در تشکل‌های خود از حالا بحث و گفت‌وگو کنند منعی ندارد.

دبیرکل جبهه پیروان از تاسیس شورای مشورتی جبهه پیروان خبر داد و گفت: ما مطالعات خود را در استان‌ها آغاز کرده‌ایم و جلسات ما برگزار می‌شود تا سیاست‌های کلی را در جبهه تنظیم کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره دیدار جبهه پیروان با جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: دیدار با جامعه مدرسین رسمی در جبهه است که درخواست ما به زمان محرم همزمان شد و هفته قبل که قرار بود دیدار کنیم ضایعه رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی پیش آمد.


باهنر در ادامه گفت: ائتلاف انتخاباتی در همه جا رسم است و ما در این زمینه مشکلی با جبهه پایداری نداریم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون نظام ریاستی و نظام پارلمانی اظهار داشت: مدت ۴ سال برای یک مجلس یک زمان تفاهمی است و غیرقابل تغییر نیست، اینکه رهبری موضوع نظام ریاستی و پارلمانی را مطرح کردند به معنای جهتگیری رهبر معظم انقلاب نبود اما در عین حال ممکن است این اتفاق بیفتد ولی به هر حال این نکته، نظر اجرایی حضرت آقا نبود.

باهنر در پایان تاکید کرد: زمانی می‌توانیم از نظام پارلمانی برخوردار باشیم که پارلمان در کشورمان حزبی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر