بازدید 2641

کوبانی به سومین مظهر مقاومت در دنیا تبدیل شد

کد خبر: ۴۴۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 27 October 2014
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست ترکیه در قبال کوبانی گفت که کوبانی به سومین مظهر مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا حمله داعش به کوبانی را برنامه ریزی شده دانست و افزود: با توجه به اینکه دولت بشار اسد نوعی خودمختاری به کردهای سوریه داده آن‌ها مخالفتی با دولت مرکزی نداشتند و حتی خیلی جاها در برابر مخالفین بشار اسد ایستادگی کردند. این درحالی است که دولت ترکیه خواهان سقوط بشار اسد است و به همین دلیل کمکی به مردم کوبانی نکرد.

وی برخی کمک‌های ترکیه به کوبانی را بر اثر فشار افکار عمومی عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر پیشمرگان کرد در کوبانی دست بالا را دارند البته جنگ کوبانی جنبه فرهنگی و اجتماعی داشت و یکی از نقاط قوت آن حضور زنان بود در حالی که اگر زنان نبودند کوبانی هم سقوط می‌کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما داعش را یک گروه تروریستی می‌دانیم که نه اسلامیت می‌شناسد نه انسانیت. داعش در واقع هیولایی است که می‌خواهد همه چیز را نابود کند.

فتاحی با بیان اینکه ترکیه پیشمرگان کردستان سوریه را ادامه پ.ک.ک می‌داند افزود: ترکیه می‌گوید آن‌ها روزی به روی ترکیه سلاح می‌کشند در حالی که اینها بهانه و توجیه است و ترکیه سیاست روشنی در مورد کوبانی نداشته و خوب بازی نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: داعش می‌داند که کوبانی را از دست داده و امروز کوبانی بعد از لنینگراد و خرمشهر به سومین مظهر مقاومت در دنیا تبدیل شده است. زنان کوبانی امروز نماد مقاومت این شهر هستند و ثابت کردند که می‌توانند مثل مردان ایستادگی کنند.

وی در ادامه از مواضع رهبری، مسئولان سیاسی و نیروهای نظامی و امنیتی در رابطه با قتل عام‌های داعش خصوصا در کوبانی قدردانی کرد.

وی در پایان با بیان اینکه کشورهای خاورمیانه به امنیت ایران قبطه می‌خورند گفت: برخی می‌خواهند این امنیت پایدار را از ما بگیرند اما ما از کرد، فارس، بلوچ، ترکمن، آذری و ... همه باید تنها به امنیت کشورمان فکر کنیم و ایران را سربلند کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار