بازدید 2393

نیلی به دور از حاشیه های سیاسی است

کد خبر: ۴۴۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶ 27 October 2014
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سوابق علمی درخشان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به سوابق و تجربیات «محمود نیلی احمد آبادی» مجلس باید تلاش کند که رای اعتماد بالایی کسب کند.

به گزارش ایرنا؛«ابراهیم نکو» افزود: نیلی احمد آبادی سوابق و تجربیات خوب دانشگاهی دارد واز حاشیه های سیاسی به دور است.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان مسایل سیاسی را برای وزیر سابق علوم لحاظ می کردند اما یکی از نکات مثبت نیلی احمدآبادی این است که از هر گونه حاشیه سیاسی به دور است و به لحاظ علمی فردی توانمند و دارای سوابق درخشان است.
 
نماینده مردم رباط کریم در مجلس با تاکید بر این که نیلی می تواند آرامش را در دانشگاه ها بازگرداند، خاطرنشان کرد: وزارت علوم از وزارتخانه های مهم و قابل توجه است که باید تکلیف آن هر چه زودتر روشن شود، هم اکنون یک ماه از سال تحصیلی گذشته و هنوز این وزارتخانه دارای وزیر نیست.
نکو یادآور شد: امروز برای دشمنان نظام این موضوع مهم است که در مسایل جزیی برای ما اختلاف ایجاد کنند از این رو ما نباید به آنان این فضا را بدهیم.
 
وی ادامه داد: انتقاداتی که مخالفان وزیر پیشنهادی علوم مطرح می کنند مسایل جزیی و غیر قابل طرح است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری چهارشنبه گذشته (30 مهرماه ) در نامه ای به «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی، محمود نیلی احمد آبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را برای اخذ رای به مجلس معرفی کرد.
 
نامه معرفی رییس جمهوری در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
جلسه رای اعتماد نیلی احمد آبادی روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.
 
نیلی احمد آبادی سومین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس نهم است. رییس جمهوری نخستین بار جعفر میلی منفرد را به مجلس معرفی کرد که مجلسی ها به او رای اعتماد ندادند.
سپس جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین شد و سرانجام رییس جمهوری رضا فرجی دانا را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

فرجی دانا پس از حدود 9 ماه به دلیل انتقاد مجلس به انتصابات وی و نیز موضوع بورسیه ها استیضاح شد. پس از استیضاح فرجی دانا، رییس جمهوری محمد علی نجفی مشاور خود را که وی نیز به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ابتدای دولت یازدهم نتوانسته بود، از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد، به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.

سرانجام رییس جمهوری هفته گذشته محمود نیلی احمد آبادی را به مجلس معرفی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر