بازدید 9555
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای معاون سابق آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

ادعاهای یک مقام سابق آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، تلاش دولت ایران برای ارتقای امنیت جهت مقابله با اسیدپاشی، مذاکرات هیأت‌های اقتصادی ایران و عراق برای ارتقای تجارت دوجانبه و شرکت نهادهای عالی حسابرسی کشورهای منطقه در کنفرانسی در پاکستان، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ 27 October 2014
ادعاهای معاون سابق آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایرانادعاهای یک مقام سابق آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، تلاش دولت ایران برای ارتقای امنیت جهت مقابله با اسیدپاشی، مذاکرات هیأت‌های اقتصادی ایران و عراق برای ارتقای تجارت دوجانبه و شرکت نهادهای عالی حسابرسی کشورهای منطقه در کنفرانسی در پاکستان، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادعاهای معاون سابق آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش «تابناک»، ادعاهای یکی از مقامات سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، موضوعی است که مورد توجه پایگاه خبری «ورلد نت دیلی» قرار گرفته است. به نوشته این سایت، اولی هاینونن، معاون سابق آژانس مدعی شده حتی با وجود اجرای مفاد توافق‌نامه مقدماتی هسته‌ای از سوی ایران، این کشور هنوز می‌تواند در ‌چند ماه نسبت به ساخت سلاح هسته‌ای اقدام کند.

وی ایران را متهم کرده، ‌در گذشته با ارائه اطلاعات نادرست، آژانس را گمراه کرده و همه اجزای مربوط به برنامه هسته‌ای خود را آشکار نکرده است. وی مدعی شده اکنون نیز مشخص نیست اطلاعاتی که ایران در اختیار آژانس گذارده‌، همه آن چیزی باشد که در برنامه هسته‌ای این کشور هست.

ادعاهای معاون سابق آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

اما در روزهای اخیر، موضوع اسیدپاشی علیه زنان نیز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» امروز مطلبی ‌در این زمینه منتشر کرده و از برنامه دولت ایران برای ارتقای امنیت جهت پایان دادن به این گونه حملات خبر داده است.

این سایت می‌نویسد، دولت ایران تصمیم دارد برای پایان دادن به اسیدپاشی علیه زنان، امنیت را در شهرهای کشور افزایش دهد. بلومبرگ ضمن بیان این مطلب به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور می‌نویسد، هرچند افرادی در ارتباط با موضوع اسیدپاشی‌ها دستگیر شدند، ‌شواهد و مدارک لازم برای اثبات اتهام آن‌ها وجود نداشته است. 

ادعاهای معاون سابق آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

در میان دیگر مطالب، بخشی نیز به موضوعات منطقه‌ای و اقدامات ایران در سطح منطقه اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «ترند» با انتشار مطلبی از مذاکرات سرمایه‌گذاران ایرانی و عراقی برای توسعه تجارت میان دو کشور خبر داده است.

به نوشته این خبرگزاری، تجار، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایرانی با هیأتی از عراق دیدار و درباره راه‌های توسعه تجارت میان دو کشور گفت‌و‌گو کرده‌اند. در این دیدار، ابراز امیدواری شده که با توجه به توافقات موجود، فعالان اقتصادی ایرانی بتوانند نقش فعال‌تری را در عراق داشته باشند و در این زمینه، به ویژه بر نقش استان‌های مرزی دو کشور در توسعه تجارت اشاره و تأکید شده است.

ادعاهای معاون سابق آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

در پایان و در مطلبی دیگر در حوزه منطقه‌ای، روزنامه «نیشن» پاکستان از دیدار مقامات نهادهای حسابرسی سه کشور ترکیه، ایران و تاجیکستان به منظور هماهنگی اقدامات در این حوزه خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، هیأت‌های عالی حسابرسی ترکیه، ایران و تاجیکستان برای شرکت در کنفرانس دو روزه «اکوسای» روز گذشته وارد لاهور شدند. در این کنفرانس که ‌رسما از امروز آغاز می‌شود و در آن مقامات ارشد نهادهای حسابرسی کشورهای مذکور به همراه پاکستان شرکت دارند، درباره تحقیقات مدرن در حوزه حسابرسی و اقدامات مشترک در این حوزه، بحث و گفت‌و‌گو ‌خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
مابايد باقاطعيت راه خودد را در زمينه علوم هسته اي ادامه دهيم واز هياهوي غربيان به خصوص امريكاي جنايتكار كه ناقض پيمان هاي و عهدنامه است نترسيم وبه فرمايش رهبر عزيز انقلاب آنان هميشه دنبال بهانه گيري هستند.
(اولی هاینونن) باز یک پول پرست اومد واسه مشتی دلار حرف مفت زد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار