بازدید 19690

هشدار و اعتراض سران قوا به جریان خاص در موضوع اسیدپاشی

روز یکشنبه، رؤسای قوای سه‌گانه نسبت به سوءاستفاده سیاسی از جریان اسیدپاشی در اصفهان هشدار داده و آن را تقبیح کردند. رئیس مجلس در این میان تأکید کرد‌ اینکه پدیده اجتماعی زشت، دستاویزی شود برای تسویه حساب سیاسی جریان‌ها، خطای دیگری است که رخ داده‌ و بد‌تر از آن مرتبط کردن این مسأله به بحث امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۴۴۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲ 26 October 2014
هشدار و اعتراض سران قوا به جریان خاص در موضوع اسیدپاشیروز یکشنبه، رؤسای قوای سه‌گانه نسبت به سوءاستفاده سیاسی از جریان اسیدپاشی در اصفهان هشدار داده و آن را تقبیح کردند. رئیس مجلس در این میان تأکید کرد‌ اینکه پدیده اجتماعی زشت، دستاویزی شود برای تسویه حساب سیاسی جریان‌ها، خطای دیگری است که رخ داده‌ و بد‌تر از آن مرتبط کردن این مسأله به بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور امروز‌ یکشنبه در نشست هیأت دولت با اشاره به اینکه ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، مردم ما را بسیار‌ نگران کرده است، اظهار داشت: این مسأله یک حادثه غیرانسانی بود که با هیچ اصولی سازگاری ندارد و زشت‌ترین کاری است که یک فرد پلید می‌تواند در جامعه انجام دهد.

وی ادامه داد: دولت از هفته گذشته پیگیر ماجرا بوده و سه وزارتخانه را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد. البته سایر دستگاه‌های امنیتی و قضایی از ابتدای این حادثه، بررسی موضوع را آغاز کردند؛ اما در هفته گذشته در دولت تصمیم گرفته شد که وزرای مربوطه با جدیت تمام این مسأله را ‌رسیدگی کنند. امروز نیز این سه وزیر گزارشی ‌از حادثه مذکور ‌دادند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: تلاش پیگیری در حال انجام است و مردم عزیز هیچ تردیدی نداشته باشند که گذشتی در کار نخواهد بود و دولت با همه توان این مسأله را پیگیری کرده و عامل یا عاملین این جنایت به دست عدالت سپرده شده و اشد مجازات برای کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، اعمال خواهد شد.

روحانی خاطر‌نشان کرد: دولت به همراه قوه قضائیه مصمم است لایحه‌ای در این گونه مسائل تنظیم کند، تا کسانی که مرتکب این جنایات‌ می‌شوند، اشد مجازات برایشان در نظر گرفته شود.

رئیس جمهوری افزود: این گونه مسائل جزو افساد فی‌الارض و ارعاب عمومی و زیر سؤال بردن امنیت کشور است و دولت از همه توان خود برای ایجاد امنیت در جامعه استفاده خواهد کرد.

روحانی گفت: تردید ندارم بخش‌های انتظامی، قضایی، ‌امنیتی و سپاه و بسیج و سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها تلاش خواهند کرد ‌این مسأله به نتیجه نهایی برسد.

رئیس جمهوری تأکید کرد: لحظه‌ای آرام نخواهیم ماند تا افرادی که مسبب این حادثه بودند دستگیر شده و واقعیت برای مردم روشن شود؛ نه تنها در این مسأله بلکه در مسأله و جنایتی که امنیت جامعه را خدشه‌دار کند، آن را به مردم گزارش خواهیم داد و مردم هم مطمئن باشند، همه توان خود را برای رسیدگی و برخورد با این مسأله به کار می‌گیریم.

روحانی تصریح کرد: نباید به سخنان و صداهای مشکوک و نادرست و کسانی که اذهان عمومی را تشویش می‌کنند و بی‌جهت به فرد و گروهی نسبت نادرست می‌دهد، توجه کرد.

رئیس جمهوری گفت: تا هنگامی که عامل یا عاملین این حادثه دستگیر نشدند، شایسته نیست ‌کسی، فردی یا گروهی را به نادرست متهم کند، زیرا اتهام ‌بی‌پایه از گناهان کبیره است.

روحانی با تأکید بر اینکه باید فضای امن در جامعه ‌باشد، گفت: هر فرد یا گروهی سازمان‌یافته یا غیر سازمان‌یافته، این عمل را مرتکب شده باشد، بدانند که گذشت در کار نخواهد بود.

روحانی اظهار داشت: کشور ما از امنیت برخوردار است و نمی‌توان با یک حادثه کل امنیت را زیر سؤال برد، البته این حرف بدان معنا نیست که حادثه اسیدپاشی مهم نیست، بلکه بسیار حادثه دلخراشی است و حتماً باید عوامل آن شناسایی شده و با اقدامات بازدارنده کاری کنیم که این گونه حوادث تکرار نشده و امنیت جامعه به هم نریزد، زیرا امنیت اساس رشد و توسعه کشور است.

رئیس جمهوری همچنین بر درمان مصدومان حادثه اسیدپاشی تأکید کرد و گفت: در هر حدی که توان داریم، نسبت به بازگشت سلامتی مصدومان این حادثه دلخراش اقدام خواهیم کرد.

رئیس مجلس: سیاسی‌ کردن یک اقدام زننده، جز فرصت‌طلبی چیز دیگری نیست و یک نامردی سیاسی است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز‌ صبح یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در این باره گفت: این کار یکی از قبیح‌ترین و رذیلانه‌ترین جنایت‌هاست که از ابتدای این حادثه پیگیری جدی در خصوص آن صورت گرفت و با قوه قضائیه و سایر بخش‌های امنیتی تماس گرفته شد که موضوع را با همه توان دنبال کنند و افرادی نیز در این ارتباط دستگیر شدند، ولی بررسی‌ها در حال انجام است.

لاریجانی اظهار داشت: لازم می‌دانم کمیسیون امنیت ملی با جدیت پیگیر این موضوع باشد و نتیجه را به مجلس گزارش دهد؛ اما اینکه پدیده اجتماعی زشت دستاویزی شود برای تسویه حساب سیاسی جریان‌ها، خطای دیگری است که رخ داده ‌و بد‌تر از آن مرتبط کردن این مسأله به بحث امر به معروف و نهی از منکر است که این اقدام منکر دیگری است که انجام شده است.

وی افزود: کدام جریان سیاسی مطرح در کشور در پی چنین اقداماتی می‌تواند باشد؟ چرا فضای سیاسی کشور را بلاوجه غبارآلود می‌کنید؟ سیاسی ‌کردن یک اقدام زننده جز فرصت‌طلبی چیز دیگری نیست و یک نامردی سیاسی است که متأسفانه در دوره‌هایی نیز از این کار‌ها انجام شد و نتیجه آن تندروی‌هایی بود که به کشور لطمه زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه بحث‌ها در این یک سال در مجامع و رسانه‌ها این بود که از گذشته درس گرفته شود و معتدل عمل کنند. این روش که تکرار‌‌ همان روش‌های نکوهیده سابق است. عقل حکم می‌کند که مسائل امنیتی در جامعه به سوی اجتماعی شدن سوق پیدا کند، نه بالعکس که پدیده‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی شود.

لاریجانی افزود: مخصوصا ‌وقتی ‌می‌بینند ‌در شرایط ملتهب منطقه قدرت‌ها می‌خواهند آرامش کشور ایران که سنگر پایداری است را به هم بزنند و ‌گاه با رسانه‌های خود به تحریک و شیطنت مشغولند، باید توجه رسانه‌ها و سیاستمداران بیشتر و دقیق‌تر باشد.

رئیس قوه قضائیه: برای برخی از رسانه‌های داخلی متأسفم.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه نیز صبح یکشنبه در بخشی از سخنان خود در همایش «قانون و امر به معروف و نهی از منکر» که صبح امروز در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی در این باره به رویکرد برخی رسانه‌های داخلی در این ماجرا اعتراض کرد و گفت: در اسیدپاشی اخیر در کشورهای غربی، سعی شد ‌این مسأله را به امر معروف و نهی از منکر نسبت دهند که جفای بزرگی است و بد‌تر از آن دیدیم ‌برخی از رسانه‌های داخلی این حرف را زده‌اند.

رئیس قوه قضائیه گفت: بعید است که اگر انسانی بویی از اسلام برده باشد این کار شنیع را انجام دهد.

وی افزود: ‌ غربی‌ها و ضدانقلاب طبیعی است که این جنایت را به امر معروف و نهی از منکر وصل کنند؛ اما من برای برخی ‌رسانه‌های داخلی که چنین جنایتی را به امر به معروف و نهی از منکر وصل می‌کنند، متأسفم.

وی اظهار داشت: ‌البته این جنایت از سوی نظام پیگیری می‌شود و ما هم به دادگستری اصفهان دستور پیگیری ‌داده‌ایم که فعالیت‌های خوبی هم انجام گرفته، ولی بحث دیگر این است که نباید فضا را آلوده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار