بازدید 25136

اردوغان: در موضوع سوریه، هم با ایران و روسیه و هم با آمریکا مخالفیم!

در شرایطی که در ماه‌های اخیر، نقطه تمرکز کشورهای جهان در منطقه خاورمیانه بر موضوع اقدامات تروریستی گروه داعش بوده، دولت ترکیه همچنان بر مواضع سابق خود، به ویژه درباره سوریه اصرار می‌ورزد. در جدید‌ترین مورد، رئیس جمهور این کشور طی اظهاراتی، همزمان از مواضع ایران، روسیه و آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرده است!
کد خبر: ۴۴۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹ 26 October 2014
اردوغان: در موضوع سوریه، هم با ایران و روسیه و هم با آمریکا مخالفیم!در شرایطی که در ماه‌های اخیر، نقطه تمرکز کشورهای جهان در منطقه خاورمیانه بر موضوع اقدامات تروریستی گروه داعش بوده، دولت ترکیه همچنان بر مواضع سابق خود، به ویژه درباره سوریه اصرار می‌ورزد. در جدید‌ترین مورد، رئیس جمهور این کشور طی اظهاراتی، همزمان از مواضع ایران، روسیه و آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرده است!

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «حریت»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشته، در موضوع سوریه، هم با مواضع روسیه و ایران و هم با موضع آمریکا مخالف است. وی همچنین اتهاماتی را متوجه سیاست‌های ایران در منطقه کرده است.

اردوغان درباره اختلافات دولت خود با روسیه گفته: «متأسفانه ما در موضوع سوریه با روسیه اختلاف نظر داریم. ما درباره این موضوع بار‌ها صحبت کردیم، اما با وجود دیدارهای پیاپی، وقتمان را تلف کردیم. روسیه به حمایت خود از دولت سوریه ادامه می‌دهد. به جز این موضوع، روابط اقتصادی ما با روسیه بسیار خوب است».

وی همچنین در ادامه اظهارات خود، از یک سو به اختلاف قابل توجه مواضع کشورش با ایران در موضوع سوریه اشاره کرده و از سوی دیگر، از اینکه اقدامات آمریکا در سوریه با انتظارات ترکیه همخوانی نداشته، از واشنگتن نیز انتقاد کرده است.

اردوغان گفته: «ایالات متحده هیچ موضعی در قبال اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه در پیش نگرفته و فقط می‌گوید، ایجاد منطقه امن قابل بحث است. آمریکا کارهایی برای آموزش و تسلیح مخالفان انجام داده، اما من انداختن اسلحه از هواپیما برای آن‌ها را بخشی از روند آموزش و تسلیح نمی‌دانم؛ این یعنی مسلح کردن بدون آموزش؛ بنابراین، آنچه رخ می‌دهد، هیچ تأثیر مثبتی بر انتظارات ما درباره آنچه باید علیه دولت سوریه انجام شود، نداشته است».

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اختلافات با ایران پرداخته و مدعی شده، با وجود وعده‌هایی که در دیدارهای دوجانبه با ایران مطرح شده، دو کشور نمی‌توانند در موضوع سوریه به همکاری با یکدیگر بپردازند. وی همچنین «صداقت» ایران را در موضوع سوریه زیر سؤال برده است.

اردوغان در این زمینه اظهار داشته: «وقتی ما دوجانبه با ایرانی‌ها دیدار می‌کنیم، آن‌ها بر حل موضوع به صورت مشترک توافق دارند؛ اما وقتی پای اقدام به میان می‌آید، متأسفانه آن‌ها روش کار خود را دارند و به‌‌ همان شیوه هم عمل می‌کنند. این واقعاً ناراحت کننده است. همین موضوع است که سبب می‌شود ما نتوانیم زمینه مناسبی برای همکاری با ایران پیدا کنیم». وی همچنین ایران را به داشتن «مواضع فرقه گرایانه» متهم کرده و گفته، همین موضوع همکاری ترکیه را با ایران سخت‌تر کرده است.

وی گفته: «به تازگی فعالیت ایران در منطقه با موضع بسیار متفاوتی انجام گرفته است. اقدامات در عراق و سوریه ادامه دارد؛ اما متأسفانه این اقدامات با صداقت و حسن نیت انجام نمی‌گیرد. ما به ایران می‌گوییم، بیایید به همراه هم این موضوع را حل کنیم. من زمانی که نخست وزیر بودم، همین را گفتم و در سمت رئیس جمهور هم همین را می‌گویم. متأسفانه ایران چنین رویکردی نداشته است».

اما این اظهارات اردوغان را، که جدید‌ترین نمونه از اتهام زنی‌ها و ادعاهای وی علیه ایران به شمار می‌رود، باید در چهارچوب ناامیدی روزافزون دولت ترکیه از جریان یافتن اتفاقات در مسیر دلخواهش و ناکامی آنکارا در دستیابی به هدف نهایی خود در منطقه، یعنی براندازی دولت سوریه تحلیل کرد.

در این میان، نکته جالب این است که با وجود اختلاف عمیق موجود میان مواضع ایران و روسیه از یک سو و آمریکا از سوی دیگر در موضوع سوریه، اردوغان می‌گوید که دولتش با مواضع هر سه کشور در موضوع یادشده مخالف است. این امر خود نشانگر آن است که در شرایط کنونی، ترکیه بیشتر از هر زمان دیگری به واسطه سیاست‌های بلندپروازانه منطقه‌ای خود در موضع ضعف قرار گرفته، به گونه‌ای که حتی با اصلی ترین متحد غربی خود، یعنی آمریکا نیز درباره سوریه اختلاف نظر دارد. با این حال، به نظر نمی‌رسد، آنکارا هنوز هم نسبت به کنار گذاشتن سیاست‌های جاه طلبانه خود و خودداری از اتهام زنی به دیگران تمایلی داشته باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۵
انتشار یافته: ۴۴
خب پر واضح است که فقط با موضع خود داعش موافق است !!!
ولی کاملا با اسرائیل هماهنگید.شما با تضعیف بشار اسد فقط وفقط جبهه ی مقاومت در مقابل اسرائیل را تضعیف کردیدودنبال نابودی کامل مقاومت(سوریه/حزب الله/عراق/ایران) در مقابل صهیونیست ها هستید
مرگ بر اردوغان ،حامی تروریست های داعش
این بابا تکلیف مشخص نیست
واقعا کسی نیست جواب اردوغان را بدهد.مردم لااقل با تحریم اجناس ترکیه جواب اورا بدهند.
این که با ایران ، روسیه و امریکا مخالفه ،مردمش هم که حرف میزنندبه گلوله می بنده
پس با اسراییل حتما موافقه این بابا با خوش هم تکلیفش روشن نیست .
داره میسوزه و احتیاج به چالش اب یخ داره. ایران هرچه عربستان و ترکیه رشته بودند پنبه کرد.
این حالش خرابه!!!
ترکیه به منافع کل جهان اسلام خیانت کرده و دست در دست داعش داده و د ر تمام جنایات داعشیها شریک است
اردوغان بی شرم چگونه از سیاست ایاران انتقاد میکند
مرگ بر اردوغان
به درک!
مردک، نکنه انتظار داری سوریه و عراق را دو دستی تقدیم شما کنیم؟!
جناب اردوغان ؛ما هم به نوبه خود سیاست کینه توزانه شما علیه بشار اسد را غیر منطقی و عجیب میدانیم ؛ والبته این را نیز میدانیم که بشار اسد جزء معدود رهبران عربی میباشد که با اسراییل سازش نمی کند ؛ شاید علت کینه شما از ایشان همین باشد ؛ آقای اردوغان سیاست شما مشکوک و مرموز میزنه ، چون تاکنون تمام سیاستهایت به نفع اسراییل و به ضرر اسلام و آبروی اسلام بوده ؛ بنابراین خودت قضاوت کن که چه کسی حسن نیت نداره و مشکوک میزنه ؟
خود درگیری داره
ايران برادر بزرگ است.اگه اينو بفهمين همه چي قابل حله
قطعا در اشتباه هستید آقای اردوغان....
شما ماشالله برای خودت دیگر یک کشور اروپایی هستی . ارزو می کنیم که التماسها به اروپا هم هر چه زوددتر جواب بدهد. اما توی خاورمیانه جایی برای شما نیست. چه دلت بخواهد چه نخواهد
اردوغان با سلاح و کودتا و برندازی دموکراسی برا مملکتی به ازمغان نمیاددد فهمش برات سخته واقعاا
اردوغان تازه بدوران رسیده فکر کرده جایی خبریه .اگه موفقیت نسبی در ابعاد سیاسی واقتصادی برای ترکیه بوجود اومده صدقه سر پافشاری ایران بر اصولش بوده وگرنه ترکیه محلی از اعراب نداشت.
باید دنیا خودشون براش بکشند تا اردوغان و کشورش خوشحال شن
البته دنیا هم بایستی همه گوش به فرمانش باشن دیگه شنیدین که تازگیا ریس جمهور شده
همه بد هستند فقط عثمانی خوبه. نسل کشی مردم سوریه رو هم به کلکسیون نسل کشی ارمنی ها کردها و یونانی ها اضافه کن.
مخخخ و مخخخم، مخالفم!
زمستان خواهد رفت و آنچه میماند رو سیاهی به زغال است، جناب اردوغان
اُهُ ... چه جوگیر شده!
این شخص جاه طلب و متکبر نیاز به پاسخ محکم دارد.
ای کاش اصراری که در از بین بردن دولت سوریه داشت با همین حساسیت در برابر رژیم صهیونیستی نیز که قاتل صدها هزار نفر است موضع گیری می کرد.
با سلام، یکی نیست به این بنده خدا بگه که تو چکاره هستی که میخواهی بجای مردم سوریه تصمیم بگیری. اگر انسان و مسلمان بود، لااقل میگفت که دنبا باید کمک کند که در سوریه انتخابات آزاد انجام شود که شد و مردم سوریه اگر دل خوشی هم از اسد نداشتند، بخاطر تنفر از اینگونه افراد و دولتهایشان به اسد رای دادند.
از قدیم گفتند: کسی خواب است میتوان بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده نمیتوان بیدار کرد. آقای اردغان که بادکنک تخیلات امپراطوری عثمانیش ترکیده است، هوش و حواس را نیز از سرش پرانده و بنده خدا را کمی مجحول الحال کرده است.
خيلي ماشاء الله سر اشتها است ايشون! خدا حفزشون كنه
چارهای ندارد

داعش در تار پود ترکیه رخنه ونفوذ کرده
اراده کند صنعت توریسم ترکیه نابود میشود
اهای اقای اردوغان! ارزوی امپراطوری عثمانی را به گور خواهی برد. دیر نیست روزی که از شرت خلاص خواهیم شد
جملۀ 12 سال پیش نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق و پدر جنبش اسلام گرای ترکیه:
" اردوغان انگوری است که شراب میشود"
ایران رشته هاشو پنبه کرد . بدبخت ایران مستقل هستش مثل تو گوش به فرمان ارباب نیست ..از تو بزرگتر ها به ایران امر نتوانسته اند بکنند تو دیگه هیچ...
اردوغان و توهم نوعثمانی ( چاپ سال 3000 میلادی) اخی طفلکی اردوغان
ترکیه فقط با کشورهایی موافقه که اسرائیل باهاشون موافقه!
آمریکا به خاطر این اصلی ترین متحد غربی ترکیه است که آمریکا اصلی ترین متحد غربی اسرائیله.
ترکیه به خاطر این با عربستان مشکلی نداره که اسرائیل باهاش مشکلی نداره.
ترکیه به خاطر این با سوریه درافتاده که سوریه با اسرائیل درافتاده.
خلاصه نطق امروز اسرائیلی ها رو گوش بدین نیازی به شنیدن نطق فردای ترکیه ای ها ندارین!!!
آقاي شاه رجب ...اردغان شما با ايران/روسيه /آمريكا بر سر سوريه مخالفيد . دنيا با شما و سياست مداخله
جويانه خون آلود شما در سوريه / عراق / ليبي / مصر و...مخلف است. اصلاح تو خودت هم با خودت مخالفي .چون سياست هاي عثماني معابانه ات در منطقه شكست خورده . وتمام خلق از شام تا عراق و...چهره نفاق و تروريست پرور و فرصت طلبانه شما را مي شناسند.
حناي شما ديگر نه در آذربايجان .نه نزد علويان .نه درشام و عراق و حتي در تركيه نزد ترك و كرد و ارامنه و...رنگ باخته است .هيچكس شما را قبول ندارد.
هيچكس.مگر رژيم صهيونستي و...
فقط تو خوبی!
خخخخخخ آقا شما با کی موافقی؟ آدمو یاد قذافی میندازه
ولش کنین بابا. خودش هم نمیدونه چجوری جمع کنه کاراشو/
اردوغان و آل سعود خائنین به اسلام و مسلمین هستند.
انشاء الله اردوغان در چاله خودساخته فرو رود و همین ائتلاف در نهایت به وی یورش برند و ساقطش کنند
این آقا که با همه مخالفه ، مخ و مخ مخالفه !!!
آقای اردوغان مایلند هم ایران و روسیه و امریکا فقط نظاره گر باشند تا گروه تروریستی داعش مورد حمایت ایشان به قتل عام شیعیان و کردها ادامه دهد و کسی صدایش در نیاید.
تو در جایگاهی نیستی که بخوای با ایران ابراز مخالفت کنی
ترکیه عثمانی خدای حیله ونیرنگ و داعش پرور و برادر صهیونیست جهانی و برهم زننده نظم منطقه و سد بزرگ در برابر منافع ایران میباشد.
تو با کی موافقی؟؟!
منافق
از قدیم گفتند :وقتی شهر شلوغ میشه قورباقه هم7تیر کش میشه. حالا که ما سر حقمون فعلا با امریکا میونمون خوب نیست اینها هم واسه ما ...شدن. صبر کنید چند سال دیگه میبینیم ایران کجاست و تررورکیه کجا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی