بازدید 10214

ایجاد بیمارستان ویژه ابولا در تهران

کد خبر: ۴۴۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳ 26 October 2014
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به صورت قطعی موردی از ابتلا به بیماری کرونا در زائران گزارش نشده اما در رابطه با ویروس ابولا بیمارستانی در تهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، محمدمهدی گویا، در حاشیه همایش پدافند غیر عامل در نظام سلامت، گفت: پدافند غیرعامل یک برنامه مقابله با عواملی است که جان انسان‌ها را تهدید می‌کند و بخش غیر نظامی یک کشور باید آن را هدایت و اجرا کند.

گویا گفت: آنچه در نظام بیماری‌های واگیر پرداخته می‌شود پدافند زیستی است یعنی در کشور نظامی باشد که بتواند عوامل بیولوژیکی ایجاد همه‌گیری بیماری‌ها را شناسایی کند.

وی ادامه داد: باید نظامی وجود داشته باشد تا امکان تشخیص سریع همه‌گیری بیماری‌ها فراهم باشد، نظام سلامت به آن آگاه باشد و آموزش های لازم دیده شده باشد.

گویا گفت:‌ مهار سریع چنین همه‌گیری‌هایی بسیار ضروری است و باید پاسخگویی خوبی به آنها داده شود یعنی کاری کنیم که مردم کمتر مبتلا شوند و کمتر به بخش‌های ویژه نیاز داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: کشور در مورد این عوامل باید بستر مناسبی را برنامه‌ریزی کند و یکی از اهدافی که دنبال می شود این است که در رابطه با تهدیدات زیستی مثل ابولا که از یک کشور به جای دیگر می‌رود، بتواند به موقع آن را شناسایی کند.

گویا گفت: به همین دلیل در این زمینه کادر درمانی باید آموزش پیشگیری ببیند، سیستم آزمایشگاهی تقویت شود، امکانات بستری مجهز‌تر شود و کنترل عفونت در این مراکز تقویت شود.

وی در رابطه با کمبود مراکز ایزوله گفت: مراکز ایزوله در کشور کافی نیست و باید تعداد آن بیشتر شود و هم‌اکنون در سراسر کشور 170 اتاق ایزوله داریم که می‌تواند پاسخگوی نیاز اولیه باشد، اما برای نیازهای کلی کافی نیست. و باید در استان‌های مختلف تعداد آنها را بیشتر کنیم.

وی در رابطه با ویروس کرونا و ابولا گفت: بیماری کورنا از طریق مرزهای هوایی و ابولا از طریق مرزهای هوایی،‌دریایی و زمینی منتقل می‌شود هم‌اکنون نظام مراقبت مرزی خوب است و تیم‌های مراقبت در گلوگاه‌های رسمی کشور مستقر شده‌اند.

وی از ایجاد بیمارستان ویژه برای بیماری ابولا در تهران خبر داد و گفت: مورد مشکوک ابتلا به کرونا در عربستان و در طول ایام حج وجود نداشتند به همین دلیل مورد قطعی ابتلا به این بیماری در زائران گزارش نشده است.

وی در پاسخ به اینکه گفته شده ویروس کرونا در شهر طائف و مدینه دیده شده، گفت:‌ عربستان قبلاً اعلام کرده بود که مواردی از بیماری در گذشته اتفاق افتاده بوده و بعد از کارهای تشخیصی آن را اعلام کردند، بنابراین مورد قطعی اعلام نشده است.

گویا گفت: ‌50 نفر از زائران ایرانی به بیماری‌های تنفسی شدید مبتلا شده‌اند اما طیف این بیماری وسیع است و کرونا نبوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان