بازدید 4046

لزوم آموزش پیشگیری از پوسیدگی دندان به مردم

کد خبر: ۴۴۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳ 26 October 2014
رئیس چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی، لزوم ارائه نحوه پیشگیری از پوسیدگی دندان به سطح جامعه را ضروری دانست و تأکید کرد: درمان دندان باید زیبا و ماندگار باشد.

به گزارش فارس، وحید رضایی مؤید رئیس چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی در نشست خبری کنگره، هدف این کنگره را ارتقای سلامت اجتماعی همراه با زیبایی ماندگار توصیف و تصریح کرد: دندانپزشکی جامعه‌نگر، آموزش اجتماعی، بهداشت، آشنایی با مواد جدید و به روز کردن اطلاعات شرکت‌کنندگان در کنگره از اهداف این کنگره است.

وی افزود: بار اصلی این کنگره بر پیشگیری از پوسیدگی و آشنایی تمام مردم با درمان ترمیمی دندان است که این درمان ترمیمی، بازسازی تاج دندان یعنی قسمت قابل دیدن دندان است.

رضایی خاطرنشان کرد: پوسیدگی و شکستگی، تاج دندان را خراب می‌کند. در مواردی که تاج دندان به علت شکستگی خراب می‌شود، بیشتر دندان های جلو و به صورت ناگهانی دچار عارضه می‌شود، اما در پوسیدگی، همه دندان ها به خصوص دندان‌های عقب و به صورت تدریجی دچار عارضه می‌شوند.

رئیس چهاردهمین کنگره انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی تصریح کرد: پوسیدگی کاملاً قابل پیشگیری است، پس علم دندانپزشکی با تکیه بر اصول علمی باید این پیشگیری را به سطح جامعه ببرد تا مردم بدانند که چگونه دندان‌های سالم داشته باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: کلید پیشگیری از پوسیدگی، اقدامات بهداشتی در دوران کودکی مراقب دندان ها بود و به آنها رسیدگی کرد.

وی گفت: از شش ماهگی تا دو سالگی دندان‌های شیری رشد می‌کنند. تا شش سالگی در دهان وجود دارند و از شش سالگی تا دوازده‌سالگی به تدریج دندان‌های دائمی رشد می‌کنند که به این دوره، دوره مختلط می‌گویند یعنی دندان‌های شیری و دائمی در کنار هم هستند که از نظر بهداشتی دوران بسیار مهمی است.

رئیس چهاردهمین کنگره انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی تأکید کرد: اگر بهداشت دهان به خوبی رعایت شود، یعنی نخ دندان و مسواک به دقت انجام شود و مواد شیرین تا حد ممکن کم مصرف شود، دندان این پتانسیل را دارد که خراب نشود.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورات بهداشتی باید کودک را قبل از دو سالگی به دندانپزشکی ببرند و اقدامات پیشگیری بر روی دندان ها انجام دهند که این اقدامات شامل فلورایدتراپی و معاینه شش ماهه و اقداماتی از این دست است.

رضایی خاطرنشان کرد: با اقدامات پیشگیری و بهداشتی می‌توان دندان‌ها را تا دوازده‌سالگی به نحوی نگاه داشت که یک دندان خرابی در دهان کودک وجود نداشته باشد و این پتانسیل وجود دارد که فردی نیاز به اقدامات درمانی دندان را به حداقل برساند.

رئیس چهاردهمین کنگره انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی گفت: دوسالگی تا دوازده‌سالگی دوره کلیدی بهداشت دهان و دندان است و اگر کودکی تا دوازده‌سالگی دندان خراب نداشته باشد می‌تواند این وضع سالم دندان را با کسب اطلاعات تا پایان عمر حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت دندان را باید از دو جهت رعایت کرد، یکی بهداشت دهان از دید تغذیه، یعنی کاهش مصرف مواد شیرین و افزودن لبنیات تا از سیستم دهان و دندان محافظت شود و دیگری، بهداشت دهان از دید تمیز نگاه داشتن که شامل استفاده از نخ دندان و مسواک زدن است.

رئیس چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی افزود: درمان‌های دندانپزشکی اگر پیچیده شود، پرهزینه و وقت‌گیر شده و درصد موفقیت آن کاهش می‌یابد، در حالی که پیشگیری قادر است به فرد کمک کند تا آخر عمر دندان‌های سالم داشته باشد.

رضایی تأکید کرد: درمان‌ها باید دقیق و اصولی انجام شود، چرا که اگر دقیق و اصولی نباشد، دوباره‌کاری صورت می‌گیرد که این دوباره‌کاری به معنی موفق نبودن درمان اولیه است.

وی تصریح کرد: تم چهاردهمین کنگره انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی، درمان زیبا و ماندگار است؛ یعنی هر چه دندان درمان‌شده عمر بیشتر داشته باشد، درمان موفقیت‌آمیزتر بوده است و در نتیجه دوباره‌کاری صورت نمی‌گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر