بازدید 2082

عزاداری نباید منجر به آزار و انسداد راه ها شود

کد خبر: ۴۴۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 26 October 2014
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: عزاداران نباید اجازه دهند با برخی رفتارها شیعه متهم به خشونت شود و ابزار را در اختیار عده ای مغرض و جاهل قرار دهند که آنها نیز در داخل جمهوری اسلامی به ایجاد تفرقه ادامه دهند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خانه ملت، در مذمت حرکت قمه زنی در میان برخی عزاداران در ایام ماه محرم، گفت: متأسفانه عده ای به دنبال هجو اسلام هستند و این در حالی است که مراجع عظام در این زمینه صریحا فتوا صادر کرده اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید از مواردی که خلاف نظر مراجع است پرهیز کرد، یادآور شد: عزاداران نباید اجازه دهند با برخی رفتارها شیعه متهم به خشونت شود و ابزار را در اختیار عده ای مغرض و جاهل قرار دهند که آنها نیز در داخل جمهوری اسلامی به ایجاد تفرقه و دمیدن در آتش اختلافات ادامه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه نذری دادن در مراسمات عزاداری نشان دهنده عشق والای مردم به ساحت امام حسین(ع) است، تأکید کرد: این عشق، محبت و ولایت که امروز در دل مردم جای دارد یک سرمایه بزرگ برای مردم ماست که الحمدالله روز به روز بیشتر شده و نشان می دهد در عمق وجود مردم اردات وجود دارد.

سلیمی ادامه داد: با این حال عزاداران و بانیان خیر که اقدام به پخش نذری می کنند باید توجه داشته باشند که اسراف در این زمینه صورت نگیرد و افراد نیازمند اطعام شوند.

وی افزود: از این رو خود عزاداران و مسئولان هیأت ها باید دقت کنند بتوانند به نحو احسن در این زمینه مدیریت داشته باشند تا عزاداری ها جلوه مناسبی هم داشته باشد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر رعایت انضباط از سوی هیئات عزاداری، خاطرنشان کرد: هیئات و دسته های عزاداری باید توجه داشته باشند طی برگزاری مراسم مشکلی برای مردم ایجاد نکنند و ضمن اینکه باید عزاداری ها در ملاء عام صورت گیرد و به صورت مخفی نباشد توجه کنند منجر به اذیت و آزار همسایگان چه از لحاظ ایجاد سر و صدا و چه از لحاظ انسداد راه ها نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها