بازدید 7800

برنامه فائو برای رفع خشکسالی در ایران

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) وضعیت منابع آبی ایران را بحرانی دانست و گفت: فائو به دنبال برنامه جامعی برای توسعه همکاری ها و رفع خشکسالی محدودیت منابع آبی با ایران است.
کد خبر: ۴۴۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵ 26 October 2014
نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) وضعیت منابع آبی ایران را بحرانی دانست و گفت: فائو به دنبال برنامه جامعی برای توسعه همکاری ها و رفع خشکسالی محدودیت منابع آبی با ایران است.

به گزارش ایرنا، سرج ناکوزی روز شنبه در مراسم تقدیم اعتبارنامه خود به عنوان نماینده رسمی فائو در ایران به وزیر جهاد کشاورزی کشورمان افزود: برای اجرای پروژه های بین المللی و توسعه همکاری ها با ایران نیازمند برنامه های جامع هستیم که با توجه به ظرفیت این کشور در منطقه، فائو در نظر دارد رویکرد خود را از پروژه محوری به برنامه محوری تغییر دهد.

وی اظهار داشت: این همکاری نه تنها محدود به افزایش بهره وری نیست بلکه به توسعه و تداوم پایدار فعالیت هایی همچون کشاورزی ارگانیک، توسعه گلخانه ها و باغبانی نیز متمرکز می شود.

وی تاکید کرد: سازمان فائو تمایل دارد برای نقش قدرتمند ایران در منطقه با توجه به توانمندی ها و ظرفیت هایی کشاورزی که دارد، کمک کند. 

نماینده فائو خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: همانطور که اشاره شد بخش عمده مشکلات کشاورزی ایران مسائل بین بخشی است و با کمک یک وزارتخانه قابل حل نیست بلکه این مسائل به تدوین برنامه جامع بین وزارت جهاد کشاورزی و فائو نیاز دارد تا مشکلات برطرف شود.

نماینده سازمان فائو در ایران با بیان اینکه فائو یک سازمان مالی نیست افزود: فائو یک سازمان فنی با توان تخصصی بالاست و تمایل دارد این توانمندی تخصصی را در اختیار بخش کشاورزی ایران قرار دهد و این مهم تنها با همکاری های دولت و مردم ایران امکان پذیر خواهد بود.

وی تعهد کرد؛ اگر ایران به برنامه های فائو عمل کند در مدت زمان کوتاهی وضعیت منابع آبی ایران بهبود می یابد و برنامه فائو فقط کمک به ایران نیست بلکه این کار را در سطح جهانی نیز انجام می دهد. 

ناکوزی ادامه داد: قرار است برای توسعه همکاری های ایران و فائو اوایل سال 2015 خوزه گرازیانو داسیلوا مدیرکل فائو به ایران سفر کند، همچنین برنامه جامعی را برای ارتقاء سطح نمایندگی فائو در ایران دارد ضمن آنکه فائو دارای ابتکارات عملی است که خواستار اجرایی کردن آن با کمک ایران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان