بازدید 3738
ژنرال 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهوری مصر اعلام کرد:

تروریسم ، تهدیدی برای موجودیت مصر

ژنرال 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهوری مصر روز شنبه در پی کشته شدن شماری از نیروهای امنیتی این کشور در حملاتی در شمال شبه جزیره سینا، اعلام کرد که مصر با تهدیدی برای موجودیتش از طرف تروریست ها مواجه است.
کد خبر: ۴۴۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲ 25 October 2014
 ژنرال 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهوری مصر روز شنبه در پی کشته شدن شماری از نیروهای امنیتی این کشور در حملاتی در شمال شبه جزیره سینا، اعلام کرد که مصر با تهدیدی برای موجودیتش از طرف تروریست ها مواجه است.

 به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، دست کم 31 سرباز مصری روز جمعه در جریان دو حمله که مرگبارترین انفجار بمب در نزدیکی شهر 'العریش' بود، کشته شدند.

به دنبال این حملات، در بخش هایی از مناطق شبه جزیره سینا به مدت 3 ماه حالت فوق العاده اعلام و گذرگاه مرزی رفح مصر به نوار غزه بسته شد.

در همین حال، ژنرال السیسی در یک سخنرانی زنده از تلویزیون مصر با اعلام اینکه توطئه بزرگی از طرف 'نیروهای خارجی' علیه مصر آغاز شده است ، گفت: این امر برای تجزیه مصر و جدا کردن مصری ها مقدر شده و کشور با جنگی علیه موجودیت اش در حال نبرد است.

وی افزود: اصلاح مصر جدید به خون ها، تلاش و فعالیت زیادی نیاز دارد، از این رو همه ما باید همکاری نزدیکی با هم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قبلا گفته ام که جنگ در سینا طولانی خواهد بود، زیرا تعداد زیادی از تروریست ها در این شبه جزیره مخفی شده اند، اما این حملات جدید ، ما را در سطح جدیدی از برنامه ریزی برای مقابله با تروریسم در این منطقه قرار داده است.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت حملات روز جمعه را که در پی تهاجم ارتش مصر علیه تروریست ها در شمال سینا روی داد، برعهده نگرفته است.

شبه جزیره سینا از زمان سقوط حکومت 'حسنی مبارک' رییس جمهوری اسبق مصر در سال 2011 به طور روزافزونی بی قانون شده است.

همچنین شبه نظامیان در صحرای سینا از زمان برکناری 'محمد مرسی' رییس جمهوری پیشین مصر بر شدت حملات خود افزوده اند.

بر اساس این گزارش، در پی حملات اخیر در صحرای سینا، عزای عمومی در مصر اعلام شد و بالگردها و نیروهای ویژه مصر در حال جستجو برای یافتن مخفی گاه های تروریست ها در صحرای سینا هستند.

در همین حال، نیروهای امنیتی در ادامه حملات خود در شمال سینا، اخیرا دهها تن از اعضای گروه های تروریستی را کشته و بازداشت کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار