بازدید 28036

آقای روحانی دلیل سکوت دولت در‌باره شهادت معلم سیستانی چیست؟

مدام دم از ایجاد امنیت می‌زنند؛ اما آیا منظورشان ایجاد امنیت برای اشرار است؟ وزیر کشور مرتب دم از امنیت می‌زند، حتما باید یکی از نزدیکان ایشان به شهادت برسد یا به گروگان گرفته شود تا متوجه شود مردم مظلوم ما در استان چه بر سرشان می‌آید؟
کد خبر: ۴۴۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸ 25 October 2014
آقای روحانی دلیل سکوت دولت در‌باره شهادت معلم سیستانی چیست؟متأسفانه سریال پر تکرار ترور سیستانیان در منطقه بلوچستان استان سیستان و بلوچستان تمامی ندارد، این بار گویا قشر زحمتکش معلمان آماج این اشرار هستند!

به گزارش «تابناک»، چهار سالی می‌شد که شهید رضا سرگزی از فرهنگیان استان ‌در مقطع ابتدایی چکارچان ‌خدمت می‌کرد ‌که متأسفانه در شهرستان محل خدمتش با گلوله تروریست‌ها از پای در‌آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این باره می‌گوید: افراد مسلح نا‌شناس، رضا سرگزی را (یکی از معلمان منطقه سرباز و قصرقند) ‌در حالی که پس از تعطیلی ‌مدرسه به سمت منزل در حرکت بود، ترور کرده و به شهادت رساندند.

این مسئول ادامه داد: به ‌جز ناامن کردن منطقه، ایجاد آشوب و بر هم زدن نظم و امنیت در منطقه، هیچ دلیل دیگری برای ترور معلمان در منطقه نیست.

بنا بر این گزارش، اما این کار اشرار با واکنش تند نمایندگان مجلس روبه‌رو شد، به گونه‌ای که سید باقر حسینی، نماینده سیستان در مجلس شورای اسلامی، خطاب به هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، آقای نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: شما موظف به خدمت برای مردمی هستید که در ‌تاریخ مظلوم بوده‌اند. جرم ما ولایتمداری ماست، کجایند آنهایی که دنبال سهم خواهی هستند؛ آنهایی که مدعی‌اند، حقی دارند، همان‌هایی که بچه‌های ما را در این سال‌ها شهید کرده‌اند؟

جرم ما این است که جلو ‌اشرار و قاچاقچیان و گروهک‌های تکفیری ایستاده‌ایم. اگر امنیت در این کشور برقرار است به برکت خون شهدای ما بوده. از مسئولان نظام و ائمه جمعه سراسر کشور اعم از شیعه و سنی این انتظار را داریم، همان گونه که مسأله شوم اسیدپاشی اصفهان را در تریبون‌های خود محکوم کردند، شهادت مظلومانه معلمین جوان سیستانی در بلوچستان را هم محکوم کنید.

معلم جوان ما چه گناهی مرتکب شده بود، غیر از درس دادن فرزندان این آب و خاک، خدمت صادقانه بچه‌های سیستانی در جای جای بلوچستان زبانزد خاص و عام است، نباید از نقش پررنگ فرزندان سیستانی در رشد و توسعه استان به سادگی بگذریم.

آیا سیستانی بودن جرم است؟؟ سیستانی بودن افتخار است، مردم ما افتخار می‌کنند که سیستانی هستند، مسئولین بدانید اگر کاری برای ما نکردید، خون حسین ابن علی (ع) در رگ‌های این فرزندان است، باور کنید ما زیاده‌خواه نیستیم، امنیت فرزندان ما را تأمین کنید.

سی و پنج سال خدمت صادقانه کردیم، ازین پس ‌هم خدمت خواهیم نمود، همه جای ایران سرای من است، با ما و فرزندان ما به خاطر خدمت صادقانه این گونه رفتار نکنید.

همچنین حسین علی شهریاری، دیگر نماینده این استان در این باره افزود: مدام دم از ایجاد امنیت می‌زنند؛ اما آیا منظورشان ایجاد امنیت برای اشرار است؟ وزیر کشور مرتب دم از امنیت می‌زند، حتما باید یکی از نزدیکان ایشان به شهادت برسد یا به گروگان گرفته شود تا متوجه شود مردم مظلوم ما در استان چه بر سرشان می‌آید؟

او ادامه داد: آیا سیاست‌های در پیش گرفته ‌در سال گذشته وضعیت را بهتر کرده است؟ تسلیح بی‌حساب و کتاب برخی افراد در منطقه ـ که به گفته نیروهای انتظامی و امنیتی بیشتر شرارت‌ها در منطقه توسط این افراد صورت می‌گیرد ـ جای بازنگری ندارد؟

چرا شورای عالی امنیت ملی احساس مسئولیت جدی در تأمین امنیت این استان ندارد؟ آیا اطلاعاتی که به مسئولان کشور داده می‌شود، یک‌سویه نیست؟ آیا در سطح کلانی از سوی مسئولین کلان نظام کاری در درستی و نادرستی این گزارش‌ها انجام می‌شود؟ آیا فرماندارانی که خود از منطقه انتخاب شده‌اند، نباید‌ پاسخگوی ناامنی‌ها باشند‌ و اگر توان اجرایی ندارند برکنار شوند؟

شهریاری بار دیگر به کشته شدن این معلم اشاره کرد و افزود: آیا وزیر آموزش و پرورش در امینت جان معلمان خود وظیفه ندارد؟ اگر در منطقه‌ای معلمی به شهادت می‌رسد، نباید مدارس آن مدرسه تا تأمین امنیت تعطیل شود؟ تا کی می‌توان هر روز در زاهدان و زابل جنازه شهیدی را به دوش کشید و خانواده‌های زیادی را عزادار کرد؟

اما نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در واکنش به شهید شدن این معلم به دست تروریست‌ها ‌گفت: چرا دولت در‌باره این معلم که در سیستان شهید شده، ‌سکوت کرده است؟ دلیل این سکوت دولت چه چیز می‌تواند باشد؟ چرا کسی این موضوع را پیگیری نمی‌کند؟

وی گفت: این افراد به بهانه‌های گوناگون، معلمان و کارمندان وزارت بهداشت و درمان کشور را به شهادت می‌رسانند؛ اما نکته دردآور ‌آنجایی است که دولت در این ‌باره سکوت معناداری دارد و کسی هم نیست که موضوع را پیگیری کند!

وی گفت: آقای روحانی چرا از جان معلمان و کارمندان در سیستان و بلوچستان دفاع نمی‌کنید؟ مگر اینان کارکنان دولت نیستند؟ اهمیت این موضوع هم کمتر از اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان نیست. باید دولت به گونه‌ای رفتار کند که از همه کسانی که به آن‌ها ظلم شده دفاع شود، چون کسی برای این معلم سروصدا نکرد، شما هم سکوت کردید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار