بازدید 4432
'مجید قاسمی' عصر شنبه در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت :

معضل سهام عدالت برای دولتمردان فعلی

معاون پژوهش های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایجاد سهام عدالت در دولت قبل، معضلی است که جمع کردن آن برای مسوولان ، کار بسیار دشواری شده است.
کد خبر: ۴۴۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶ 25 October 2014
 معاون پژوهش های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایجاد سهام عدالت در دولت قبل، معضلی است که جمع کردن آن برای مسوولان ، کار بسیار دشواری شده است.

به گزارش ایرنا، 'مجید قاسمی' عصر شنبه در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی با بخش خصوصی در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم، ابراز داشت: پس از ابلاغ سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی توسط رهبر معظم انقلاب در حالی که دولت بر اجرای این سیاست ها باید اصرار می ورزید به یکباره همه چیز با ایجاد سهام عدالت خنثی شد.

وی ادامه داد: نمی دانیم چرا دولت قبل بر اجرای طرح سهام عدالت که در هیچ جای دنیا موفق نبوده و دیگران تجربه ناموفق اجرای آن را داشتند، اصرار کرد.

وی تاکید کرد: سیاست های پولی حاکم بر اقتصاد کشور در دولت های نهم و دهم باعث شده بود تا بخش تولید دچار مشکل شود که بیان مصادیق آن حوصله و زمان زیادی می خواهد.

معاون پژوهش های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهداف تشکیل نشست های اقتصادی با فعالان استان ها، گفت: گزارش این نشست ها و موانع تولید در گزارشی به اطلاع مقامات ارشد نظام خواهد رسید و در آن مسائل به صورت مستند و مشخص ارائه خواهد شد لذا از این رو مشکلات همه حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی کشور در حال جمع آوری است.

قاسمی، بحث قیمت تمام شده و مالیات بر ارزش افزوده را از مسائل پیش روی بخش صنعت در کشور عنوان کرد و افزود: در سیاست اقتصاد مقاومتی بر اصلاح نظام مالی کشور همزمان با اصلاح در چارچوب های دارایی و مالیات، قوانین بانکی و تامین اجتماعی تاکید شده و آن چه اکنون مشهود است، تولید نمی تواند به دلیل قیمت بالای انرژی و ارزش افزوده خود را بالا بیاورد و یارانه تولید نیز هنوز به خوبی در اختیار صنعت قرار نگرفته است.

وی نوسان قیمت ارز را از دیگر مشکلات بخش صنعت عنوان کرد و گفت: با موانع تولید آشنا هستیم و در شرایطی که در اقتصاد کشور رکود حاکم است در بودجه سال جاری مالیات بر ارزش افزوده به میزان 33 درصد اضافه شده، این در حالی است که در شرایط رکود باید شاهد بخشودگی های مالیاتی باشیم.

قاسمی افزود: در عین حال معتقدیم افزایشی که در قیمت ارز در بودجه امسال داده شد فشاری به تولید است و این در حالی است که با مشکل نقدینگی مواجه هستیم و شاهد مطالبات معوق تولید کنندگان به بانک ها نیز می باشیم.

وی ابراز داشت: به غیر از انگشت شمار افرادی که سوء نیت دارند بقیه افراد قصد پرداخت بدهی های خود به بانک ها را دارند اما رکود آنقدر عمیق است که بازپرداخت با مشکل مواجه شده و این امر یک بیماری در اقتصاد ما به شمار می رود.

در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی که با حضور صنعتگران بخش خصوصی قم برگزار شد راهکارهای تحقق این خواسته رهبر معظم انقلاب و مشکلات پیش روی آن بررسی شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار