بازدید 2737

جوانان بزرگترین سرمایه کشور هستند

کد خبر: ۴۴۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴ 25 October 2014
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: باید از بزرگترین سرمایه کشور یعنی جوانان استفاده کرد.

به گزارش خانه ملت، دکتر کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نماینده شاهرود در خانه ملت در نشست امروز جوانان و قانون گذاری که در محل تالار شهید مدرس مجلس برگزار می شد با تسلیت ایام ماه محرم و رحلت حضرت آیت الله مهدوی کنی گفت: در مرکز پژوهش ها نشست هایی با انجمن های علمی و با حضور دکتر لاریجانی برگزار شده که نتایج خوبی به همراه داشته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: انرژی سرشاری در بین جوانان فهیم وجود دارد که بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند، متاسفانه برای استفاده از این پتانسیل به اندازه کافی کار اساسی انجام نشده است.

جلالی تصریح کرد: جوانان 25 الی 35 ساله در انقلاب شکوهمند اسلامی نقش پررنگی داشته اند و مدیریت این انقلاب را در آن زمان و بعدها انجام دادند که دکتر لاریجانی نمونه ای از جوانان آن زمان است.

وی افزود: البته هر چه زمان گذشت تصور بر این شد که سنی که مسئولان در آن دوران قرار دارند بهترین زمان برای مدیریت در کشور است.

جلالی ادامه داد: باید پذیرفت نگاه به ظرفیت های جوانان در کشور وجود داشته است البته باید به موضوع تشکیل پارلمان جوانان نیز باید رسیدگی شود که انجام این مهم باید ساختاری دموکراتیک داشته باشد.

وی گفت: برای تشکیل پارلمان جوانان ابتدا باید در مرکز پژوهش های مجلس دفتر جوانان تشکیل شود تا دراین دفترایده پارلمان نیز بررسی شود و در صورت پختگی این موضوع به عنوان طرحی به مجلس تقدیم شود.

جلالی ادامه داد: باید از ظرفیت نخبگان و جوانان در اتاق های فکر استفاده شود و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در معاونت فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از ظرفیت جوانان استفاده می شود که می توان با تقویت دفتر جوانان در این مرکز موضوع ایده پارلمانی را به صورت موثرتری پیگیری کرد که یکی از نکات آن می تواند استفاده از ظرفیت جوانان در موضوع قانون گذاری باشد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که در کشور جوانان شایسته بسیاری وجود دارند یادآور شد: در مجلس دانش آموزی سال های گذشته آئین نامه ای نوشته شد که متاسفانه این موضوع دنبال نشد بنابراین باید به موضوع جوانان به صورت بنیادی رسیدگی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی